Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 353 i 353/04 różnice silnikowe.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Luźne Gadki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Nie 19:20, 10 Sty 2010    Temat postu: Jawa 353 i 353/04 różnice silnikowe.

Witam.
Dodałem dwa zdjecia do galerii. Jedno z dwoma cylindrami różniacymi się kołnierzem (jeden jest okrągły, drugi czworokatny), i z dwoma wałami różniącymi się srednicą otworów na talerzach. Potrzebuje info na temat tych różnic, do jakich modeli jakie cześci były stosowane, no i w jakich latach. Jezeli chodzi o wały to wydaje mi sie że ten z wiekszymi otworami jest do silnika 9 konnego, czyli perak i wczesne kyvacki, ale to tylko moje domysły. A co do cylindrów kompletnie nie mam pojęcia, szukałem w necie i nic ciekawego nie znalazłem. No i jeszcze jedna róznicę zauwarzyłem na kilku wałach na główce korbowodu mam naciecie wzdłóż, natomiast na jednym mam niewielki otwór na górze i u dołu główki.
Jezli ktos wie prosze o info co to za róznice, czy sa bardzo znaczące i czy mozna te cześci stosowac zamiennie w jednym silniku. Chodzi mi o to że gabarytowo te cześci sie właściwie nie róznią czyli motor by napewno na tym chodzil zamiennie ale czy np, nie straci na mocy, nie zmieni sie charakterystyka silnika itd. Dobrze wiecie koledzy forumowicze, że motocykle 50-letnie z rąk Polaków mogą nieźle zaskoczyc jeżeli chodzi o zastosowanie cześci zamiennych i to nie w tym pozytywnym znaczeniu. Np, ja w swojej 353 z amperomierzem po otworzeniu cylindra znalazłem tłok odziwo od kivacki ale rozwiercony na sworzeń fi 18 tak jak w modelu 559, no oczywiście została tez rozwiercona tulejka na korbowodzie, to oczywiscie chodziło, niby zmiana jakby niewielka ale jednak ktos mial charyzme i pomysł jak naprawic ta jawę. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 16:36, 14 Sty 2010    Temat postu:

większe otwory były w starszych ja w swojej (1956) mam jeszcze taki, napisy na pokrywach, tez weszły później, głowica w starszych jest niższa i ma kształt kapelusza a nie półkuli. W mojej wszystkie kanały miały wady odlewnicze dość znaczne, silnik z 59 już ma gładkie

otwory smarujące w korbowodzie są chyba późniejsze, wcześniej było nacięcie, ale teraz nie dam sobie za to nic uciąć

więcej spraw nie pamiętam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Czw 16:49, 14 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Luźne Gadki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin