|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Domin89
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła/Ujście
|
Wysłany: Nie 19:20, 10 Sty 2010 Temat postu: Jawa 353 i 353/04 różnice silnikowe. |
|
|
Witam.
Dodałem dwa zdjecia do galerii. Jedno z dwoma cylindrami różniacymi się kołnierzem (jeden jest okrągły, drugi czworokatny), i z dwoma wałami różniącymi się srednicą otworów na talerzach. Potrzebuje info na temat tych różnic, do jakich modeli jakie cześci były stosowane, no i w jakich latach. Jezeli chodzi o wały to wydaje mi sie że ten z wiekszymi otworami jest do silnika 9 konnego, czyli perak i wczesne kyvacki, ale to tylko moje domysły. A co do cylindrów kompletnie nie mam pojęcia, szukałem w necie i nic ciekawego nie znalazłem. No i jeszcze jedna róznicę zauwarzyłem na kilku wałach na główce korbowodu mam naciecie wzdłóż, natomiast na jednym mam niewielki otwór na górze i u dołu główki.
Jezli ktos wie prosze o info co to za róznice, czy sa bardzo znaczące i czy mozna te cześci stosowac zamiennie w jednym silniku. Chodzi mi o to że gabarytowo te cześci sie właściwie nie róznią czyli motor by napewno na tym chodzil zamiennie ale czy np, nie straci na mocy, nie zmieni sie charakterystyka silnika itd. Dobrze wiecie koledzy forumowicze, że motocykle 50-letnie z rąk Polaków mogą nieźle zaskoczyc jeżeli chodzi o zastosowanie cześci zamiennych i to nie w tym pozytywnym znaczeniu. Np, ja w swojej 353 z amperomierzem po otworzeniu cylindra znalazłem tłok odziwo od kivacki ale rozwiercony na sworzeń fi 18 tak jak w modelu 559, no oczywiście została tez rozwiercona tulejka na korbowodzie, to oczywiscie chodziło, niby zmiana jakby niewielka ale jednak ktos mial charyzme i pomysł jak naprawic ta jawę. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 16:36, 14 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
większe otwory były w starszych ja w swojej (1956) mam jeszcze taki, napisy na pokrywach, tez weszły później, głowica w starszych jest niższa i ma kształt kapelusza a nie półkuli. W mojej wszystkie kanały miały wady odlewnicze dość znaczne, silnik z 59 już ma gładkie
otwory smarujące w korbowodzie są chyba późniejsze, wcześniej było nacięcie, ale teraz nie dam sobie za to nic uciąć
więcej spraw nie pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Czw 16:49, 14 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|