|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 15:14, 09 Mar 2014 Temat postu: moje przemyslenia na temat peraka |
|
|
Zastanawiam się nad zakupem peraka, oczywiście do remontu. Nie interesują mnie takie po 10k po remoncie bo przyjemność z remontu musi być. Coraz trudniej o jakiegoś kpl peraka a jak jest to cena z kosmosu, wiec wykombinowałem sobie że zacznę zbierać części i sobie złoże motocykl. Wiem że to nie będzie to samo co motocykl z jednego kawałka ale patrząc na moje doświadczenia z 353 to i tak masę części musiałem wymienić bo oryginalne nie nadawały się do użytku. Jakie Wy macie zdanie na ten temat? Mam nadzieję że zechcecie się podzielić swoją opinią na forum:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 15:44, 09 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ale jak masz w miarę kompletny motocykl i go rozbierasz to wiesz mniej więcej jak powinien wyglądać, a składanie po raz pierwszy tego modelu z części, bez wzorca tylko ze schematów jest bardzo trudne. No chyba że kupisz np. całą kpl. ramę ale bez kół czy silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rommel
Fachowiec
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj.opolskie
|
Wysłany: Nie 21:00, 09 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście zgadzam się z sebą wiekszość maszyn sprzedawanych do remontu to kompletne wraki których jedynym atutem jest to że są poskładane ( wiekszośći nie oryginalnie ) lepiej jest kupić ramę i kartery silnika nawet nie uzbrojone i od tego zacząć zbieranie pozostałe czesci jakie kupisz to bedziesz pewny ich stanu jedynu minus to koszty i dostępnosc niektórych czesci. Obecnie remontuje jawe 50 dla synka z orginału pozostała jedynie rama i kartery silnika reszta nówka koszt samych czesci zmówionych u słowaków to 4 tys a to tego lakierowanie ( fotki wkrótce )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 18:57, 10 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jak masz czas i kasę to powodzenia
Ja piszę z własnego doświadczenia
Musisz mieć jakąś podstawę od czego zacząć
np: kupić wrak w miarę kompletny moim zdaniem wydanie rzędu max 4000 nie jest błędem np
coś takiego :http://allegro.pl/jawa-perak-i3946124886.html (to jest przykład )
Jednak jak ja obserwuję akcję od paru lat to naprawdę można coś kupić w przyzwoitej kasie
Uwierz mi zbieranie części nie dość,że jest dość czasochłonne a na dodatek sporo droższe niż wyjdzie ci coś uratować z zakupionego wraku
Przykład mój : Mogłem kupić zbiornik na motorenie.sk za 1500zł jednak uparłem się szukać no i po 2latach znalazłem za 150 zł plus chrom 600 - 750zł zostało w kieszeni
Perak to nie Jawka 50 że praktycznie dostajesz wszystko na tacy , obserwując akcje to ludzie chyba pozamieniali się głowami na hu..e takie ceny windują a i jest spore zainteresowanie żeby coś kupić za normalne pieniądze
A jeżeli chciałbyś coś kupić u pepiczków to życzę powodzenia
ale co ja tam piszę :Bogatemu wszystko wolno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:42, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Rommel napisał: | Ja osobiście zgadzam się z sebą wiekszość maszyn sprzedawanych do remontu to kompletne wraki których jedynym atutem jest to że są poskładane ( wiekszośći nie oryginalnie ) lepiej jest kupić ramę i kartery silnika nawet nie uzbrojone i od tego zacząć zbieranie pozostałe czesci jakie kupisz to bedziesz pewny ich stanu jedynu minus to koszty i dostępnosc niektórych czesci. Obecnie remontuje jawe 50 dla synka z orginału pozostała jedynie rama i kartery silnika reszta nówka koszt samych czesci zmówionych u słowaków to 4 tys a to tego lakierowanie ( fotki wkrótce ) |
Z całym szacunkiem, ale jak dla mnie to zrobiłeś fajna pachnącą nowością replikę motocykla Jawa. Takie jest moje zdanie na ten temat.
Co do składania motocykla z części. Jest masę maszyn w fajnym stanie do remontu za normalne pieniądze. A motocykl z jednego kawałka zawsze będzie lepszy niż skladak, ma swoją historię, zgodność numerów. Jest dużo części nowych z epoki lub używanych w dobrym stanie że spokojnie wszystko można dostać, trzeba tylko szukać. Wiadomo że niektóre części trzeba kupić współczesnej produkcji (tlumiki, kolanka itp), ale nie dajmy sie zwariowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 20:59, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Obile napisał: |
Z całym szacunkiem, ale jak dla mnie to zrobiłeś fajna pachnącą nowością replikę motocykla Jawa. Takie jest moje zdanie na ten temat.
|
Spokojnie, szanujmy się i swoje opinie:)
Dziękuję Panowie za opinie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rommel
Fachowiec
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj.opolskie
|
Wysłany: Wto 22:26, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
spokojnie Panowie jak można mówić że jawa w której wymieniłem wszystko co mogłem dostac na nowe poza karterami i ramą to robienie składaka w takim razie kazdy remont maszyny to niszczenie. Moim celem jest by jawka była w idalnym stanie bo ma jezdzic nia mój syn i to na białych tablicach , jak będe robił jawe 354 to pozbieram rdze z podłogi włoże do woreczka i wysle do chromowania a do baku wleje paliwo jeszcze z lat 50tych . bedzie w 100% orginał .... oczywiscie żartuje .... kazdy robi jak uważa ważne żeby maszyny nietrafiały na złom tylko jezdziły po drogach i cieszyły oko..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:43, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Nie napisałem że skladaka. Chodziło mi głównie o elementy które sie jako tak nie zużywają podczas eksploatacji. Nie rozumiem sensu wymiany np. blach na nowe które są (gdzie by nie kupić ) replikami. Ale to jest moje zdanie na ten temat. Każdy robi jak uważa to indywidualna sprawa. I nie chciałem Cie urazić
Trochę zeszlismy z tematu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Wto 22:44, 11 Mar 2014, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Śro 20:51, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wg mnie: kupić oryginał i utrzymać go w takim stanie.
Renowacja gdy wcześniej był malowany itp.
Sam przechodziłem etap kompletnej renowacji peraka 250ccm z "jednego kawałka", skończyło się na dodatkowych zakupach, koszt..... heh.
Teraz składam peraka 350ccm, części z allegro, tablicy, znajomych.
koszt myślę porównywalny, czas składania duuuuużo dłuższy ale sam decydujesz w jakim stanie kupujesz części.
Przy pełnej renowacji zostają części, które można sprzedać i odzyskać część kasy.
Wszystko zależy jaki egzemplarz uda się upolować, jak jest kombinowany to lepiej samemu poskładać, jak oryginał to go tak zostawić ( moja subiektywna ocena - lubię oryginały ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|