|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pią 22:50, 16 Gru 2011 Temat postu: Odrestaurowanie- kolejność |
|
|
Powoli zabieram się za odrestaurowanie mojej Jawy 353. Wymaga kompletnego remontu. Nie jeździła ponad 30 lat. Silnik nie chodzi, jest dużo rdzy. Na szczęście jest kompletna więc z częściami nie ma problemu. Oczywiście wiele części będzie do wymiany, ale to później będę pytał. Chodzi mi o to, że nie wiem za co najpierw się zabrać. Za nadwozie czy za silnik? Silnik jest ważny, ale nie uruchomię go jeśli nie będę miał ramy itp. Mam mocno ograniczony budżet. Jest dużo innych wydatków a z Jawą tak bardzo mi się nie śpieszy. Powiedzmy, że po każdej wypłacie coś by szło na Jawę, ale też nie mogę na raz wyłożyć 10tys na całość. Bardziej doświadczonych proszę najlepiej o wypunktowanie kolejności zadań Z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 0:02, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dla mnie podstawa to silnik. Później blachara...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Sob 10:35, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dokładnie ja najpierw się biorę za silnik, później koła, chromy a blacha na końcu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Sob 12:38, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
dokładnie ja również najpierw wziąłem się za silnik, a potem reszta, tj koła rama,chromy itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Nie 22:17, 18 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
zapomnieliście o czapce pieniędzy na te przedsięwzięcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kirk25
Kierownik zmiany
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 16:04, 19 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Bodajże Kreciu gdzieś dokładnie opisał jak go jego Jawa wyszła cenowo
ale tak z grubsza to
chromy około 1k
lakierowanie od przysłowiowej flaszki u pana Jana do 1200
Sam wydech około 800zł może drożej zależy od kursu EUR
kola mnie już razem ze szprychami i oponami prawie 1200
To już mamy prawie 4k
Do tego sprawy silnikowe
Koszta rejestracji
I masa innych...
jak chcesz ładnie to około 6000zł
Oczywiście zależy ile sam umiesz zrobić to wtedy zawsze taniej
Co do kolejności to
silnik mam zrobiony
Koła udało mi się skompletować
teraz blacha i powoli składanie
Wydech zostawie narazie stary bo jest dobry tylko brzydko wygląda a jak sie wzbogace kupie nowy kiedyś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pon 20:24, 19 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Stwierdziłem, że większość rzeczy chcę sam zrobić. Nie jestem jakiś wybitnie lewy więc mam nadzieję, że sobie poradzę. Nawet jakbym miał coś później poprawiać to przede wszystkim chcę żeby to była moja praca, żebym mógł mówić, że sam zrobiłem Jawę od początku do końca. Oczywiście nie mówię tutaj o chromowaniu. Malować jeszcze nie potrafię, ale na czymś się nauczę i chcę sam to zrobić bo myślę, że satysfakcja będzie wtedy większa:) Chcę też wymienić na nowe jak najmniej elementów, bo to ma być odrestaurowanie a nie składanie z nowych części:)
Mówicie, że najlepiej zacząć od silnika i tutaj moje pytanie. Czy silnik da się jakoś odpalić nie wsadzając go do ramy? Silnik z WSKi odpalałem w imadle. Nawet gaźnika nie miał założonego:D W jakie jest zapłon z akumulatora więc pewnie ciężko by było? A może się mylę? Co potrzebuję, żeby go odpalić na chwile w celu sprawdzenia czy chodzi zanim go wpakuję w ramę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pon 20:59, 19 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Z racji tego że motor stał 30 lat lepiej od razu wziąć się za remont, bo na 99% nie zapali, a nawet jak zapali to po kilku dniach pojawią się wycieki, luzy i wszystko po kolei zacznie się sypać. Żeby go zapalić potrzebne ci są: akumulator, cewka, trochę paliwa i nowy olej do skrzyni. Znając życie sprzęgło będzie sklejone na amen i nie da się ruszyć i biegi nie będą się przełączać, o prądnicy już nie wspomnę. Najlepiej rozbierz go na części, tylko nie pomyl trybów w skrzyni i oceń stan części. Na bank trzeba będzie zmienić łożyska, uszczelki, uszczelniacze i zrobić szlif cyla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Pon 22:09, 19 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
i znalazłem temacik w którym z grubsza opisałem koszty
http://www.jawa250.fora.pl/luzne-gadki,20/prosba,872.html#6158
Kolego lepiej pomału robić samemu niż na łapu capu na "odpierdol".
Przynajmniej zapamiętasz co gdzie i jak jest skręcone, ewentualnie jak działa.
Powodzenia w tej długiej drodze, która Cię czeka,
Jeszcze raz wytrwałości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pon 22:47, 19 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
muczos napisał: | Z racji tego że motor stał 30 lat lepiej od razu wziąć się za remont, bo na 99% nie zapali, a nawet jak zapali to po kilku dniach pojawią się wycieki, luzy i wszystko po kolei zacznie się sypać. Żeby go zapalić potrzebne ci są: akumulator, cewka, trochę paliwa i nowy olej do skrzyni. Znając życie sprzęgło będzie sklejone na amen i nie da się ruszyć i biegi nie będą się przełączać, o prądnicy już nie wspomnę. Najlepiej rozbierz go na części, tylko nie pomyl trybów w skrzyni i oceń stan części. Na bank trzeba będzie zmienić łożyska, uszczelki, uszczelniacze i zrobić szlif cyla. |
Silnik nie był odpalany 30 lat. Powiem więcej, nie miał wkręconej świecy:) Byłem bardzo miło zaskoczony kiedy zobaczyłem, że biegi wskakują a sprzęgło nie jest sklejone:) tłok był całkowicie zapieczony, ale tak że zakrywał wszystkie kanały. Oczywiście jest on do wymiany a cylinder do szlifu. Wał się kręci, ale nie będę fuszerki odwalał i mam zamiar oddać go do regeneracji i wymienić wszystkie uszczelki i łożyska w silniku. Silnik będzie rozebrany na części pierwsze (przy okazji wypoleruję to co ma się świecić Skrzynia była cała zalana olejem więc z nią problemów nie będzie. Motocykl stał w dość suchym pomieszczeniu więc aż tak źle nie ma jak mogło by się spodziewać, chociaż wszystko wyjdzie w praniu. Jedno co mnie zdziwiło to gaźnik. Był cały popękany... taka pajęczynka się zrobiła. Zmęczenie materiału?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:28, 20 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Zmęczenie materiału |
korozja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
Młodszy majster
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:57, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ja przy remoncie (obojętnie jakiego jednośladu) robię tak:
- dokładne wyczyszczenie całego motocyklu
- ogólna ocena stanu technicznego, ponowne sprawdzenie ramy, kompletności pojazdu
- ocena instalacji elektrycznej
Jeżeli wszystko powyższe jest ok zabieram się za sprawdzenie silnika.
Dobrze jest ściągnąć głowicę i cylinder przed pierwszą próbą rozruchu. Zdarza się, że w cylindrze mogą być opiłki metalu lub coś takiego, co może zarysować gładź cylindra podczas odpalania (albo okaże się, chociaż nie jest to częste, że pękł wał przy tłoku). Zerknięcie do gaźnika. Zmiana przewodu paliwowego na świeży. Czyszczenie zbiornika paliwa (zwróć uwagę na kranik). Uzupełniam olej w skrzyni biegów, odpowiednia mieszanka do zbiornika. Próbny rozruch. Jak zapali to jest radocha, jak nie to szukam przyczyny
Dlaczego warto odpalić silnik przed jego remontem? Najlepiej przejechać się motocyklem na wszystkich biegach zanim rozbierzemy silnik. Jeżeli okaże się, że jakiś bieg nie wskakuje, wiemy, co mamy naprawić w silniku. Remont silnika bez wcześniejszego sprawdzenia biegów może skończyć się przykrą niespodzianką (ponowne rozbieranie).
Po silniku:
- kładę nową instalację elektryczną
- zakładam nowe linki
- remont kół
Najlepsza zasadą podczas renowacji jest "najpierw mechanika, potem estetyka"
Doprowadź jawę do dobrego stanu technicznego a chromowanie i malowanie zostaw na sam koniec.
Pozdrawiam
Ps. Zapomniałbym o najważniejszym. Jak masz wszystkie dokumenty do Jawy to śmiało ją remontuj, jak nie to rozejrzyj się za ramą z papierami. Niektórzy ładują dużo pieniędzy a potem okazuje się, że nie można wyjechać na ulicę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jawa dnia Pią 1:03, 06 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|