|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebastian440
Pan Henio
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 23:22, 28 Kwi 2010 Temat postu: WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK Moje pocz |
|
|
Witam. Chciałbym wszystkim przedstawić motocykl rajdowy WSK MR16 BP model 71. Motocykl pochodzi z 1971 roku i został wyprodukowany na zlecenie PZM przez WSK Świdnik. Model w zależności od źródła wyprodukowany w bardzo małej serii ok. 150 sztuk. Sam motocykl jest młodszym bratem rajdowej WSK MR15 Sarenka, jednak dzięki silnikowi W2R o mocy 15 KM posiada znacznie lepsze osiągi. Jak to zwykle bywa w przypadku takich motocykli, stopień zdekompletowania był nie wysoły, a poprzedni właściciel pokazując motocykl na naszym forum [link widoczny dla zalogowanych] zapowiadając szybką renowacje ograniczył się do pomalowania niektórych elementów czarnym sprejem mat... Po wstawieniu zdjęć przez właściciela na forum szybko za telefon, krótka rozmowa i po odbiorze motocykla przez znajomego z Wrocławia motocykl po 7 dniach był u mnie. Cena 700 zł jak za ten model to jak za friko więc nie zastanawiałem się, ani chwili. Raz się żyje, żałuje całe życie Zdjęcia można zobaczyć na moim blogu na samym dole jak motocykl wyglądał w dniu zakupu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oraz na chwilę obecną:
[link widoczny dla zalogowanych]
Poniżej krótki opis z tygodnika Motor z 1971 roku:
W roku 1969 zostało zawarte porozumienie o współpracy pomiędzy Polskim Związkiem Motorowym a Wytwórnią Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, mające na celu poprawę sytuacji sprzętowej w dziedzinie motocykli Sportowych. Rozpoczynając realizacje podjętych zobowiązań, WSK Świdnik w pierwszej połowie 1970 t. wyprodukowała 50 sztuk popularnych motocykli rajdowych o pojemności 175cm³ - MR16 BP model 1970 r.
Założeniem tych motocykli było zabezpieczenie potrzeb sprzętowych szerszej grupy zawodników, nie wchodzących w skład ścisłej czołówki krajowej, która od lat startowała na wyczynowym sprzęcie importowanym. Ta grupa zawodników praktycznie nie miała żadnego sprzętu, na którym mogłaby doskonalić swoje wyniki sportowe, gdyż motocykle sportowe wyprodukowane WSK Świdnik w latach 1966—1968 zostały już dawno doszczętnie wyeksploatowane.
Drugim nieodzownym warunkiem stawianym przy konstrukcjach motocykli była niska cena, mająca umożliwić ich nabycie również klubom o mniejszych zasobach finansowych.
Wychodząc z tak przyjętych założeń, powstał omawiany model popularnego motocykla rajdowego MR16 BP (model 1970 r.).Cała seria tych motocykli trafiła do klubów sportowych zrzeszonych w Polskim Związku Motorowym i LOK w pierwszej połowie 1970 r. Motocykle te brały udział w licznych eliminacjach do Rajdowych Mistrzostw Polski.
W Większości zawodów brały również ekipy techniczne WSK Świdnik i ZM Dęba zabezpieczające sprzęt w niezbędne części zamienne oraz obserwujące jego działanie w trudnych warunkach terenowych.
[link widoczny dla zalogowanych] - działy widoczne jedynie po zarejestrowaniu
Na podstawie przeprowadzonych obserwacji i zebranych doświadczeń WSK Świdnik opracowała w 1970 r. ulepszony typ popularnego motocykla rajdowego MR16 BP model 1971 r. który różnił się znacznie w stosunku do modelu z roku 1970.
W 1971 r. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku wyprodukowała 73 szt. tego typu motocykli rajdowych przekazując je na przestrzeni od czerwca do października 1971 klubom sportowym zrzeszonym w Polskim Związku Motorowym.
Motocykl na dzień dzisiejszy jest już w 90% skompletowany poza małymi brakiami. Motocykl orginalnie prezentował się jak na zdjęciu poniżej. Składam go dla siebie. W Polsce zachowanych jest tylko kilka egzeplarzy tego modelu. Całość prac jak i opisy znajdują się na blogu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Sebastian.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sebastian440 dnia Śro 23:25, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 8:36, 29 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.
Bardzo mi się podoba ten sprzęt.
Powodzenia z przywracaniem go do oryginału.
Widać, że trafiła w dobre ręce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falco
Fachowiec
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 7:14, 02 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
AhOj!
z tak pieczołowitym podejściem do tematu widać, że moto wkrótce odzyska należny blask a może nawet go przebije!
Podobnych cymesików jest u nas bardzo mało, TymBardziej, więc cieszy fakt, że choć jedna sztuka zostanie tak drobiazgowo odszykowana!
3mam kciuki i czekam(y) na kolejne relacje i zdjęcia.
Znajomy ma WFM z rzadko spotykanym silnikiem, różniącym się bodajże czapką, ale nie pamiętam teraz dokładnie. Jakaś wersja "pustynna" czy coś w ten deseń...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falco dnia Nie 7:18, 02 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebastian440
Pan Henio
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 23:34, 18 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Daj foty tej wfm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|