|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 20:41, 23 Sty 2012 Temat postu: rama bez numeru |
|
|
Witam mam pytanie czy ktoś się spotkał z perakiem bez numeru ramy bo u mnie chyba tak jes,t obszukałem ,oblukałem i nie ma śladu , oczysciłem więc zamalowaną tabliczkę znamionową i tam zonk ,numer silnika zgadza się z tabliczką następnie jest rok produkcji i pojemnosc sinika i masa całkowita brak ogólnie jakiegoś miejsca na numer ramy , cała tabliczka wykonana jest po angielsku o co więc chodzi !!!!!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 21:33, 23 Sty 2012 Temat postu: Re: rama bez numeru |
|
|
MARCIN_B napisał: | Witam mam pytanie czy ktoś się spotkał z perakiem bez numeru ramy bo u mnie chyba tak jes,t obszukałem ,oblukałem i nie ma śladu , oczysciłem więc zamalowaną tabliczkę znamionową i tam zonk ,numer silnika zgadza się z tabliczką następnie jest rok produkcji i pojemnosc sinika i masa całkowita brak ogólnie jakiegoś miejsca na numer ramy , cała tabliczka wykonana jest po angielsku o co więc chodzi !!!!!!!!!!!! |
tabliczka znamionowa jak z tej pożyczonej foty
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pon 22:20, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
w jakimś temacie inny kolega jawowicz też nie mógł znaleść numerów, ale okazało się że podczas powturnego malowania które wykonał poprzedni właściciel zalała je farba, możliwe ze na tabliczce niema numeru ale na ramie jest - spotkałem się z takimi motocyklami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Pon 22:26, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
aha - peraki miały chyba też ten sam numer ramy i silnika - więc musisz szukać - jeśli farba je zalała to dopiero po oczyszczenu ramy numery się pokażą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 18:28, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
353-tuner napisał: | aha - peraki miały chyba też ten sam numer ramy i silnika - więc musisz szukać |
Miałeś rację (dzięki) zacząłem szukać za pomocą Paint Remowera (czyli usuwacza starych powłok lakierniczych ) super środek no i w rezultacie znalazłem bardzo słabo widoczny numer na ramie który odpowiada numerowi silnika (czyli ten sam numer ), a numer znajdował się nad prawą puszką narzędziową
kolejna moja pytanko :
Czy wszystkie Peraki tak miały że numer silnika musiał się zgadzać z numerem ramy, czy tylko modele exportowe i jeszcze jedno mnie zastanawia dlaczego może być taki niski numer ramy bo o49xx na rocznik 52r , przecież to prawie końcówka produkcji a wyprodukowano ich jak się nie mylę ok 180000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Wto 20:56, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
na forum koledzy pisali że peraki miały numery malejące - czyli im młodszy egzemplarz tym niższy numer
pisali też że numer silnika i ramy jest wspólny
kiedyś o tym czytałem przy okazji jakiegoś omawianego tematu - bo sam jeszcze peraka nie posiadam - mam tylko 354 z 1957r i 353 z 1959 i silnik z pierwqszych 353 chyba z 53/54r (i pare innych oldtimerów ale to już nie jawy )
język angielski na tabliczce znamionowej niekoniecznie oznacza że motocykl był przeznaczony do Anglii lub USA (tam też je wysyłali)
ja mam jawe która jeździła w polsce a tabliczke ma po niemiecku, widziałem też na naszym rynku egzemplarze z tabliczkami po angielsku i po czesku- wysyłali chyba co popadnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 21:27, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
dziękuję ci bardzo za pomoc i wyjaśnienie jak to miedzy innymi sprawa mojej jawy się ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Wto 21:43, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
sam mało wiem ale chętnie pomoge jeśli będe potrafił, sam czasem potrzebuje porady, ale nie zawsze jest kogo zapytać więc prubuje przy pomocy zdrowego rozsądku, doświadczenia, starej literatury motocyklowej i troche też internetu jakoś się uporać
kiedyś miałem problem natury technicznej i szukając rozwiązania znalazłem to forum - ktoś mi pomógł i dał wskazówke- teraz ja prubuje przekazać to dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 21:59, 24 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
no i tak trzymać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MARCIN_B dnia Wto 21:59, 24 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 22:36, 02 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
353-tuner napisał: | aha - peraki miały chyba też ten sam numer ramy i silnika |
czy tak było zawsze ? bo ostatnio spotkałem motor z różnymi numerami a właściciel upierał się ze org.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Sob 20:57, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
w innym temacie ktoś dał link do ogłoszenia - gość sprzedawał też niby w 100 procentach oryginalną jawe 350 - kilka razy podkreślał że to oruginał , model 354 i rarytas - tylko że silnik był jednocylindrowy - a 354 ma dwa cylindry - sprzedawca był tak przekonany że ma na sprzedaż nie-lada rarytas że cena wynosiła 10 000 PLN (!)
ale wracając do właściwego tematu - nie potrafie powiedzieć jak to z tą zgodnością numerów jest dokładnie - np ktoś kiedyś mi napisał że w 353 też ma numer silnika i ramy taki sam - a u mnie te numery się nie pokrywają - i tabliczka nie była kombinowana - ale podobno peraki mają te same numery
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krukers
Pan Henio
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osiek/ Oświęcim
|
Wysłany: Wto 10:25, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jesli rama z silnikiem wyjechała razem z fabryki numery ramy i silnika musza sie zgadzac, przynajmniej tak jest w perakach, jak ten temat wygląda w późniejszych modelach nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Nie 19:25, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A gdzie w Peraku powinien być nr ramy? U mnie brak tabliczki, a numery mam dwa różne w dwóch miejscach, jeden przy główce ramy a drugi nad tylnym prawym suwakiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 20:55, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja z czego doczytałem już sam nie wiem gdzie ale w peraku po roku 51 roku na pewno numery powinny być bite po prawej stronie na ramie w okolicach suwaka ,jednak oglądając wiele zdjęć i ostatnimi czasy na czeskim allegro nie spotkałem się żeby numery nawet w tych starszych rocznikach były bite na główce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Nie 21:01, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam nad suwakiem nr 033xx-52, a przy główce 552xx, ten pierwszy wydaje się bardziej prawdopodobny, tylko nie wiem jaki typ to będzie, byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek.we dnia Pon 21:15, 16 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|