|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 23:21, 14 Sty 2011 Temat postu: widelec przód |
|
|
Dziś rozebrałem przedni widelec i zauważyłem, że z jednej strony wewnątrz sprężyny coś jest, chyba jakaś tuleja i nie mogę wykręcić sprężyny, z drugiej strony nic nie ma i sprężynę wykręciłem bez problemu.
Z rysunku na [link widoczny dla zalogowanych] wynika, ze nic w środku nie ma.
Jak jest faktycznie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moskit1
Fachowiec
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sob 19:16, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Powiem szczerze ze jeszcze nie rozbierałem ! Ale bardzo ciekawe hmm
Może sprężyna pękła i ktoś ją takim sposobem złączył różne patenty ludziska robią przy wale do AWO koleś zastosował pokrywkę od słoika jako odrzutnik oleju hehe
ale jakoś musisz wyciągnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asior
Fachowiec
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub Dobrzyń
|
Wysłany: Nie 19:25, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
O demontażu piszą tak
Wyjmujemy koło i błotnik ,luzujemy obrączki ściągające mankiety gumowe i wykręcamy tuleje ślizgowe resorów teleskopowych wraz ze sprężynami stalowymi ,które mają w środku TŁOCZKI TŁUMIKOWE .
Wydaje mi się że wyszła jedna część sprężyny a reszta jest w środku ,sprężyna jest po prostu połączona tymi tłoczkami ,na twoim rysunku tego nie ma ale jestem w posiadaniu innego schematu i tam jest to pokazane
Najdziwniejsze jest to że swój przód rozbierałem i była sprężyna jednolita a nie dzielona ,pużniej się dowiedziałem że trzeba wlać olej do każdej tulei po około 30 cm oleju silnikowego
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moskit1
Fachowiec
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie 20:26, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No Asior ciekawe hmm chyba się zgłoszę o ten schemat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asior
Fachowiec
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 18:24, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ano ciekawe ,mam katalog format A4 ,134 strony Jawa rozrysowana do ostatniej śruby .
Dostałem ksero od kolegi z Lublina ,ma dwa Peraki 250 i 350 na ukończeniu ,sporo mi pomógł .
A tak to Moskit pochwal się co nowego robisz przy swoich weteranach no i czy WSK tą niebieską zakupiłeś
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Sob 18:03, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie, a kto podpowie jak wymienić te tuleje bakielitowe w przednim zawieszeniu?Goleń odkręciłem wraz ze zprężyną a tuleje zostały w środku rury.Jedna z nich lata sobie wewnątrz. Nie mam pomysłu jak je wydostać a na schemacie też niewiele widać.
Będę wdzięczny za każą wskazówkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Wto 18:10, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie Nikt nie regenerował przedniego zawieszenia w Peraku???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Wto 20:44, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie,bez jaj - nikt nie rozbierał widelca w Peraku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krukers
Pan Henio
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osiek/ Oświęcim
|
Wysłany: Wto 16:41, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
sprężyna jest w górnej części przykręcona do zawieszenia( okrągły dekiel). Probowałeś to wybic? Wybijając to będziesz miał ułatwiony dostep do górnych tulejek. Dopuszczalny luz miedzy elementem który jest na stałe przykecony do zawieszenia a tym do którego przykecone jest koło wynosi 0.2-0.3 mm, przynajmniej tak pisze w literaturze która mam.Jestem na podobnym etapie jesli chodzi o zawieszenie ale u mnie narazie roboty staneły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waldek
Młodszy majster
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubienia/Opolskie
|
Wysłany: Nie 17:05, 01 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Rozbierałeś to już może sam ? Czy tylko cytujesz to co gdzieś wyczytałeś.
Masz jakąś literaturę do Peraka? Może byś coś podesłał na maila.
Dzięki za podpowiedź
Waldek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 18:25, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Czy w zaznaczonym miejscu stosuje się jakiś seger?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 19:05, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 20:44, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
ale jest tam takie zabezpieczenie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 21:13, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Tak mi sie kojarzylo ze cos takiego sciagalem i wychodzi na to ze posialem w cholere. Dzieki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miraso78
Pan Henio
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: k-kozle
|
Wysłany: Śro 12:04, 20 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Witam!kolegów
Mam kolejny raz pytanko; jaki olej silnikowy jest dobry?,oraz jaką ilość trzeba wlać do tych lag Jawy?i czy macie namiar na uszczelniacze? pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|