Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bębny - co z nimi zrobić ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Nie 22:49, 26 Cze 2011    Temat postu:

Czy ktos malowal wyszkielkowane bebny lakierem bezbarwnym ?
Uslyszalem o tym pomysle od znajomego. Podobno to ma zabezpieczyc aluminium.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 18:19, 27 Cze 2011    Temat postu:

Ja czyściłem papierem ściernym na tokarce, a potem lekko wypolerowałem (nie chciało mi się robić na lusterko). A dobrze jest też założyć na piasty takie skórzane rzemyki, często były montowane w komarkach i starych rowerach, same polerują piastę podczas jazdy i fajnie wyglądają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Wto 5:17, 28 Cze 2011    Temat postu:

rzemyki? a możesz jakąś fotke wkleić? bo nie spotkałem sie z tym jeszcze:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Wto 6:27, 28 Cze 2011    Temat postu:

Mnie ciekawi ten pomysł z malowaniem lakierem bezbarwnym po szkiełkowaniu bo jeśli by to zapobiegało przed szybkim brudzeniem i nie psuło efektu to by było SPOKO. Very Happy
Adbok mógłbyś rozwinąć ten temat?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 16:49, 28 Cze 2011    Temat postu:

Przegub coś w tym stylu, tylko że z cienkiego, skórzanego rzemyka [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Wto 18:37, 28 Cze 2011    Temat postu:

spider napisał:
Mnie ciekawi ten pomysł z malowaniem lakierem bezbarwnym po szkiełkowaniu bo jeśli by to zapobiegało przed szybkim brudzeniem i nie psuło efektu to by było SPOKO. Very Happy
Adbok mógłbyś rozwinąć ten temat?

Z tego co slyszalem lakier ma zabezpieczyc aluminium przed warunkami pogodowymi a co za tym idzie przed "czernieniem" materialu.
Niestety swoje bebny oddalem juz do zaplecenia i nic wiecej w temacie nie moge powiedziec.

Na allegro widzialem jakiegos cafe racera z takimi bebnami - sprzedawca pisal ze beda zawsze jak nowe bo lakier chroni aluminium Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Czw 18:42, 30 Cze 2011    Temat postu:

Ciekawy myk spróbuje tak swoje zrobić bo składam 353 03 jeśli się uda to będzie lek na me bolączki odnośnie skiełkowania Smile
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Czw 11:59, 04 Paź 2012    Temat postu:

Marcinu napisał:
Polecam również szlifowanie i polerowanie bebnów na tokarce. efekt- przepiękny.
No ale w tym celu trzeba albo miec tokarkę albo, tak jak ja zaprzyjaźnionego ślusarza.

Jako, że tokarkę widziałem może ze 2 razy w życiu, może kotś mi przybliżyć na czym ten zabieg polega? znajomy tokarz może by się znalazł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:50, 04 Paź 2012    Temat postu:

nie musi być tokarka. Coś co w miarę szybko obraca (np silnik od frani z regulatorem obrotów)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Pon 21:44, 17 Gru 2012    Temat postu:

Mam pytanie związane z polerowaniem bębnów. Wypolerowałem bębny (w zakładzie polerskim) i przed założeniem szprych trzeba oczywiście wyczyścić resztki pastty polerskiej. Myślałem, że to bułka z masłem ale benzyna ekstrakcyjna nie daje rady tym bardziej że ta pasta siedzi praktycznie we wszystkich otworach. Czy macie jakiś skuteczny sposób na usuniecie tej pasty? Ropa, nitro, a może jeszcze coś innego?

ps. Ja polecam polerowanie bębnów. Uważam, że po szkiełkowaniu bardzo będzie czepiał się kurz i trudno będzie to dokładnie wyczyścić (przez trudny dostęp). Ja w Jawie zrobiłem tak że bęben i zewnętrzne "pierścienie" bocznych dekli wypolerowałem, a środki dekli są wyszkiełkowane. Uwarzam, że taka kombinacja matu z połyskiem dobrze wyglada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:46, 21 Gru 2012    Temat postu:

Myślę że nie ma też nic złego w wyczyszczeniu bębnów gąbką (plecionką) metalową do czyszczenia garnków, a następnie polakierowania całości srebrną farbą do felg, np motip.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 19:19, 30 Gru 2012    Temat postu:

Szkiełkowanego aluminium niczym nie trzeba zabezpieczać,wystarczy od czasu do czasu wymyć benzyną ekstrakcyjną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danielos95
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:54, 28 Sty 2013    Temat postu:

Moje wyglądają tak.
[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Efekt mojej pracy pozostawiam waszej ocenie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez danielos95 dnia Pon 19:57, 28 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:38, 30 Sty 2013    Temat postu:

No ja nie wiem czy w oryginale był taki wypolerowany na lustro pasek. Ale jeśli te aluminium nie będzie polakierowane to i tak całość się utleni na ten sam odcień. Ale oczywiście respect za profesjonalne podejście, chyba nawet nówki piasty w czeskiej fabryce tak sterylnie nie wyglądały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:16, 30 Sty 2013    Temat postu:

te paski były taki błyszczące. Efekt bedzie przedni choć jestem zwolennikiem leciutkiej polerki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin