Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chromowanie: koła, zbiornik paliwa inne
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:22, 30 Mar 2009    Temat postu: chromowanie: koła, zbiornik paliwa inne

Witam.
Chciałbym oddać do chromowania obręcze kół i bak.
Wydaję mi się, ze na forum nie było jeszcze tematu poświęconego tylko i wyłącznie temu zagadnieniu. Mam więc sugestię, byśmy w tym temacie wypowiedzieli się o swoich doświadczeniach związanych z chromowaniem. Jaki warsztat można polecić, jaki omijać szerokim łukiem, no i przede wszystkim czy warto chromować obręcz koła, gdy dostępne jest coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych] ?
Dziś dzwoniłem do kilku warszawskich pracowni zajmujących się chromowaniem /powłokami galwanicznymi. Za samo chromowanie obręczy 16 trzeba dać ok 150zł + 2 lub 3 zł za 1 szprychę. Koło musi być rozszprychowane, poźniej ktoś to musi złożyć oczywiście. Co myślicie?
A odnośnie zbiornika- czy ktoś z wasz może polecić zakład w okolicach Warszawy, któremu można powierzyć bak do chromowania?
Tak na marginesie - ciekawe rzeczy mają w tym sklepie. Korzystał ktoś z ich usług, jaka jakość towaru?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 18:11, 30 Mar 2009    Temat postu:

ja pare lat temu z poznaniu płaciłem chyba 120 za obręcz. Nie wiem jak te nowe wyglądają, ale jeżeli są idealnie takie same to wiadomo że kupiłbym nowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Pon 19:03, 30 Mar 2009    Temat postu:

Ja w przeciwieństwie do akera nie kupiłbym nowych obręczy. Zardzewieja po pierwszym sezonie, ze względu na ich jakość. Te obrecze są chromowane na podkładzie niklu a jak wiemy nikiel na rdze jest raczej slabo odporny. Lepiej doac około 30 zł na allegro i kupic proste obrecze, po czym dac je do chromowania. masz pewnosc ze pochromuja na podkładzie miedzi i niklu.
No ale kazdy zrobi jak uważa. Na chromowanie obreczy jescze narazie nie mam funduszy ale zrobie tak jak napisalem powyzej.

Na innym temacie masz goscia którego polecił Black-Dimon, podałem nawet ceny co za ile. Jest telefon. Ja do niego wsyłałem czesci, minusem jest zwłoka, poniewaz czeka sie okolo 2 tygodnie na to az on pochromuje ci czesci, no i ja własnie czekam. ja przyjda czesci podziele sie opinia na temat jakosci chromu, trzeba jednak przyznac że ceny ma bardzo atrakcyjne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 22:10, 30 Mar 2009    Temat postu:

Panowie, ja mam czeskie obręcze i nic się z nimi nie dzieje. Są chromowane fabrycznie na podkładzie miedzi i niklu. Sprawdzałem od wewnątrz. Nie wiem jak jest z chińskim gównem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 23:08, 30 Mar 2009    Temat postu:

Na jawaczesci mają i takie i takie. Nowa obręcz jest prosta- stara nigdy taka nie bedzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Wto 7:34, 31 Mar 2009    Temat postu:

Własciwie to macie racje, tylko czy na jawaczesci maja czeskie obrecze? Ktoś juz od nich kupował? Bo sa rózne za 145 i za 150...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:17, 01 Kwi 2009    Temat postu:

Domin89 napisał:
Własciwie to macie racje, tylko czy na jawaczesci maja czeskie obrecze? Ktoś juz od nich kupował? Bo sa rózne za 145 i za 150...

Proponuję zadzwonić, oni rozwieją Twoje wątpliwości. Jawaczęsci bierze towar (niewiem czy wszystko ale część napewno) od Ruszczyka, czyli czeskie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dannier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubawa

PostWysłany: Pon 16:04, 18 Maj 2009    Temat postu:

Witam wszystkich!Mam pytanie związane z tematem czy ktoś mógłby wymienić elementy które orginalnie były chromowane a które tylko ocynkowane,moja jawa jest niekompletna i w kiepskim stanie wiec prosze o pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 19:58, 18 Maj 2009    Temat postu:

Obręcze kół, ramka lampy, kierownica, bak, kolanka, tłumiki, uchwyt tylny siedzenia, uchwyt boczny siedzenia, pedał hamulca, dźwignia zmiany biegów, dekiel klaksonu, szklanki teleskopów przednich, szklanki amortyzatorów tylnych.

Cynkowane wszystkie śruby i szprychy.

Wersja "Lidova" - najtańsza, miała malowane na srebrno obręcze kół i bak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dannier
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubawa

PostWysłany: Pon 20:04, 18 Maj 2009    Temat postu:

Dziękuje za wyczerpująca odpowiedź,czyli dążąc do oryginału należy mieć ocynkowane szprychy,waszym zdaniem warto chromować szprychy???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 20:38, 18 Maj 2009    Temat postu:

MI OSTATNIO PETRUS Z POZNANIA NAOPOWIADAŁ, ŻE SZPRYCHY W CHROMIE WYGINAJĄ SIĘ I POWSTAJĄ NAPRĘŻENIA WEWNĘTRZNE.
ALE POWIEDZIAŁ TEŻ, ŻE JAK CHCĘ TO MI JE POCHROMUJE ALE OSOBIŚCIE NIE POLECA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamSTW
Pan Henio



Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sędziszów Małopolski

PostWysłany: Pon 20:50, 18 Maj 2009    Temat postu:

Tak cynkowanie jak i chromowanie są powłokami galwanicznymi mającymi na celu zabezpieczenie części stalowych przed korozją i jednocześnie pełnia role dekoracyjną. Świeże cynkowanie "na biało" i chromowanie nawet mają bardzo podobny wygląd. Jednak z czasem cynk szarzeje i matowieje.
Zakłady produkcyjne aby uniknąć kosztów stosują czesto cynkowanie.
Jednak chrom jest zdecydowanie estetyczniejszy i trwalszy.
A wg mnie z tym dążeniem do ideału nie można przesadzać.
( ale to moje prywatne stanowisko) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:27, 18 Maj 2009    Temat postu:

właśnie jak to z tymi szprychami... Widziałem jak chrom odpryskiwał ze szprych... kasa wyrzucona w błoto a to paskudnie wygląda Crying or Very sad Ocynk?? jak z ocnkiem sam jestem ciekaw...?? Robiłem WFM-ke to szprychy wypolerowałem a nyple kupiłem nowe... Razz Efekt jest bardzo fajny (nie przesadzony) i mamy gwarancje "niezawodności"
PS: oczywiście szprych nie są w pełni zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi dlatego należy od czasu do czasu przetrzeć pastą polerską w celu "utłuszczenia".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pon 22:35, 18 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 7:11, 19 Maj 2009    Temat postu:

Z tabeli dot. trwałości powłok cynkowanych.

Obciążenie korozyjne atmosfery -> Umiarkowane (umiarkowany klimat nadmorski, atmosfera miejska o średnim zanieczyszczeniu SO2) -> Roczny ubytek grubości
powłoki cynkowej 0,7 do 2,1 [µm] -> Ochrona powierzchni- <b>30÷100 lat</b>.

Jak się dba o elementy cynkowane, to są w stanie bardzo długo wytrzymać. Nikt z nas przecież nie rzuca motocykla do wilgotnej szopy z sianem. Na szprychy tylko cynk, żadnego chromu tam nie powinno być.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Śro 0:28, 20 Maj 2009    Temat postu:

Cynk jest miękki-chrom twardy- szprychy się uginają- dlatego chrom odłazi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 1 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin