|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:47, 31 Sie 2009 Temat postu: jak złożyć dobrze przednie koło? |
|
|
Witam
Rozłożyłem w drobny mak przednie koło celem wymiany łożysk.
Mam teraz mały problem ze złożeniem tego do kupy.
Wydaje mi się, że tam powinny byc 3 zegery a są/były tylko dwa.
Kolejna sprawa to ta tuleja miedzy lożyskami, ma ona na sobie takie dwie blaszki, rózne od siebie.
Jedna najwyraźniej odpowiada za ustawienie tej tulei posrodku a druga luźno lata. Chyba nie powinna ???
Prosze o pomoc, może jakiś rysunek lub zdjęcie jak to wyglada u was.
Oczywiście jesli ktoś ma rozłożone
aha [link widoczny dla zalogowanych]
Powyzsze nijak nie ma się do mojego koła.
Chociażby te zegery.
U mnie są dwa przy jednym łożysku (tak było przed rozebraniem) a tu na rys. zeger jest tylko jeden.
Ta problemowa tuleja z dziwnymi blaszkami to nr 5 i chyba 11 na tym rys.
HELP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubanaba
Fachowiec
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podl./Lublin
|
Wysłany: Pon 19:17, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Cześć
Ostatnio właśnie też zmieniałem łożyska z przodu - u mnie sytuacja jest identyczna jak u Ciebie i nie ma nic wspólnego z katalogiem. Też mam dwa segery na jedno lożysko od strony zaślepki ze szczękami hamulcowymi, tuleję z blaszką na stałe i jedną luźną, dodatkowo podkładkę która dystansowała łożysko z lewej. Jutro albo pojutrze rozłożę tylne które nie było ruszane jakieś 20pare lat (wiec powinno byc zlozone poprawnie) i zdam relacje
W przednim złożyłem to tak - (od lewej strony) - seger, jedna podkładka, łożysko, seger, podkładka z dwoma wycięciami na smar która luźno była, tulejka z podkładką na stałe, łożysko, zaślepka z aluminium.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 8:27, 03 Wrz 2009 Temat postu: rozwiązanie problemu z kołem |
|
|
Cześć.
Dzięki za podpowiedź.
Troszkę kombinowałem ale udało się.
rysunek ten [link widoczny dla zalogowanych] możemy potraktowac jako czysto podglądowy.
U mnie problemem było umiejscowienie dziwnej podkładki z dwoma wycięciami, która latała luźno w piaście i brak jednego zegera.
Otóż: zegery powinny być 3. Jedno z łozysk jest zabezpieczone zegerem z dwóch stron, a drugie wcale. Gdyby w przyszłości ktoś miał podobny problem, podaje jak ja to złożyłem i wydaje się to byc sensownym rozwiązaniem.
U mnie były jeszcze oryginalne uszczelniacze z filcu i blaszki (3-częściowe) na rysunku to 10 13 i 12. Zastąpiłem je zimegingiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubanaba
Fachowiec
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podl./Lublin
|
Wysłany: Czw 14:57, 03 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
cześć
Wyjete z mojego tylnego koła, poukładane wg kolejności wyciągania:
sorry za jakość ale ciemno sie robiło
Wydaje mi się że jest tak jak w katalogu części, łożyska są made in czechoslovakia więc raczej nikt łap tam przede mną nie pchał.
Segery były u mnie właśnie dwa, a ta luźna dziwna podkładeczka była wciśnięta razem z łożyskiem między tymi dwoma segerami.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez kubanaba dnia Czw 14:58, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 7:40, 04 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmmmm
No tak to właśnie u mnie wygladało.
Tyle, że ta dziwna podkladeczka latała luzem w piaście.
Zegery też miałem tylko dwa. Ale w takim razie po ch*** robili 3 rowki na zegery?
Cóż, przy najbliższej okazji zrobię tak jak u Ciebie w końcu tak to kiedyś jakiś pepiczek poskładał.
Bardzo dziękuję z podpowiedź.
Pozdro kuba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Pią 12:54, 04 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
powinny być 3 segery ja mam u siebie 3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13:31, 04 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Skołowany już jestem.
niby wycięcia trzy ale ja i kuba mieliśmy złozone to tylko na dwóch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Pią 12:59, 13 Lis 2009 Temat postu: Witam |
|
|
A w jaki sobób wyciągneliście te łożyska i tuleję. Ja właśnie rozebrałem koło i nie mogę tego rozmontować Nie chce tłuc młotkiem na oślep, żeby czegoś przypadkiem nie uszkodzić. Za podpowiedź, jak sie do tego bezpiecznie dobrać będę bardzo wdzięczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 12:57, 14 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ja używam do tego prasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:59, 16 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
u mnie jedno z łożysk, chyba to przytrzymywane zegerem wyszło bardzo łatwo, no może lekko pukałem drewienkiem. Poszło na tyle łatwo że nawet nie pamiętam dokładnie jak to rozbierałem. Problem, jak wiesz miałem przy składaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Wto 0:55, 17 Lis 2009 Temat postu: Udało się:) |
|
|
Ja niestety prasy nie mam, ale poszło młotkiem dość dobrze. Łożyska się mocno trzymały, chyba nigdy ich nikt nie wymieniał. Najpierw wbijająć łożysko od strony szczęk do środka wybiłem to trzymane zegerami. Zegery u mnie były tylko 2, właśnie przy łożysku przeciwnym do szczęk. To trzecie nacięcie w piaście jest za płytkie, żeby tam zeger wszedł. Tam powinna się opierać ta balszka co jest na stałe przy tulei. Przy składaniu luźną blazkę włożyłem między zeger a łożysko więc nie może latać luźno:) Samo wciśnięcie nowych łożysk (FŁT) już prawie bez młotka, udało się to zrobić ściskiem stolarskim. Przy okazji wycentrowałem koło i teraz już przód nie trzęsie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawo250
Pan Henio
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:52, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.Ma ktoś może tulejkę( lub chociaż jej wymiary) oznaczoną nr 9 na linku zamieszczonym przez Marcinu post z dn 03.09.2009r. Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Jawy 250 z 58r. i jestem na etapie inwentaryzacji , niestety coraz to znajduję jakieś małe braki ale za to bardzo uciążliwe.Pozdrawiam wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swingman
Młodszy majster
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11:49, 27 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Pozwólcie, że podłącze sie do tematu. Ja wczoraj rozebrałem koło. To znaczy pozdejmowałem hamulce, jutro chce sie wziąść za łożyska. Czy do tego musze odkręcić aluminiową pokrywę po stronie przeciwnej do hamulcy?? Napiszcie proszę na patyczkach jak powinno wyglądac rozmontowanie przedniej piasty, w którą stronę wybijać łożyska.
Będę wdzięczny na podpowiedź.
pozdrawiam
Maciej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20:53, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Siemka, temat troche stary ale mam takie pytanko od której strony ma isc ta mała tulejka, która wchodzi w tą uszczelkę filcowo metalową? Z góry dzięki za odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Czw 12:47, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Stojąc przodem do motoru tulejka ma iść z prawej strony. Z lewej strony koła przychodzi bęben hamulcowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Czw 12:50, 19 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|