Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak złożyć dobrze przednie koło?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:47, 31 Sie 2009    Temat postu: jak złożyć dobrze przednie koło?

Witam
Rozłożyłem w drobny mak przednie koło celem wymiany łożysk.
Mam teraz mały problem ze złożeniem tego do kupy.
Wydaje mi się, że tam powinny byc 3 zegery a są/były tylko dwa.
Kolejna sprawa to ta tuleja miedzy lożyskami, ma ona na sobie takie dwie blaszki, rózne od siebie.
Jedna najwyraźniej odpowiada za ustawienie tej tulei posrodku a druga luźno lata. Chyba nie powinna ???
Prosze o pomoc, może jakiś rysunek lub zdjęcie jak to wyglada u was.
Oczywiście jesli ktoś ma rozłożone

aha [link widoczny dla zalogowanych]
Powyzsze nijak nie ma się do mojego koła.
Chociażby te zegery.
U mnie są dwa przy jednym łożysku (tak było przed rozebraniem) a tu na rys. zeger jest tylko jeden.
Ta problemowa tuleja z dziwnymi blaszkami to nr 5 i chyba 11 na tym rys.
HELP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Pon 19:17, 31 Sie 2009    Temat postu:

Cześć
Ostatnio właśnie też zmieniałem łożyska z przodu - u mnie sytuacja jest identyczna jak u Ciebie i nie ma nic wspólnego z katalogiem. Też mam dwa segery na jedno lożysko od strony zaślepki ze szczękami hamulcowymi, tuleję z blaszką na stałe i jedną luźną, dodatkowo podkładkę która dystansowała łożysko z lewej. Jutro albo pojutrze rozłożę tylne które nie było ruszane jakieś 20pare lat (wiec powinno byc zlozone poprawnie) i zdam relacje Smile

W przednim złożyłem to tak - (od lewej strony) - seger, jedna podkładka, łożysko, seger, podkładka z dwoma wycięciami na smar która luźno była, tulejka z podkładką na stałe, łożysko, zaślepka z aluminium.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:27, 03 Wrz 2009    Temat postu: rozwiązanie problemu z kołem

Cześć.
Dzięki za podpowiedź.
Troszkę kombinowałem ale udało się.
rysunek ten [link widoczny dla zalogowanych] możemy potraktowac jako czysto podglądowy.
U mnie problemem było umiejscowienie dziwnej podkładki z dwoma wycięciami, która latała luźno w piaście i brak jednego zegera.
Otóż: zegery powinny być 3. Jedno z łozysk jest zabezpieczone zegerem z dwóch stron, a drugie wcale. Gdyby w przyszłości ktoś miał podobny problem, podaje jak ja to złożyłem i wydaje się to byc sensownym rozwiązaniem.

U mnie były jeszcze oryginalne uszczelniacze z filcu i blaszki (3-częściowe) na rysunku to 10 13 i 12. Zastąpiłem je zimegingiem.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Czw 14:57, 03 Wrz 2009    Temat postu:

cześć
Wyjete z mojego tylnego koła, poukładane wg kolejności wyciągania:



sorry za jakość ale ciemno sie robiło
Wydaje mi się że jest tak jak w katalogu części, łożyska są made in czechoslovakia więc raczej nikt łap tam przede mną nie pchał.
Segery były u mnie właśnie dwa, a ta luźna dziwna podkładeczka była wciśnięta razem z łożyskiem między tymi dwoma segerami.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez kubanaba dnia Czw 14:58, 03 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 7:40, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Hmmmmm
No tak to właśnie u mnie wygladało.
Tyle, że ta dziwna podkladeczka latała luzem w piaście.
Zegery też miałem tylko dwa. Ale w takim razie po ch*** robili 3 rowki na zegery?
Cóż, przy najbliższej okazji zrobię tak jak u Ciebie w końcu tak to kiedyś jakiś pepiczek poskładał.
Bardzo dziękuję z podpowiedź.
Pozdro kuba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 12:54, 04 Wrz 2009    Temat postu:

powinny być 3 segery ja mam u siebie 3

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:31, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Skołowany już jestem.
niby wycięcia trzy ale ja i kuba mieliśmy złozone to tylko na dwóch.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pią 12:59, 13 Lis 2009    Temat postu: Witam

A w jaki sobób wyciągneliście te łożyska i tuleję. Ja właśnie rozebrałem koło i nie mogę tego rozmontowaćSad Nie chce tłuc młotkiem na oślep, żeby czegoś przypadkiem nie uszkodzić. Za podpowiedź, jak sie do tego bezpiecznie dobrać będę bardzo wdzięczny Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 12:57, 14 Lis 2009    Temat postu:

Ja używam do tego prasy. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:59, 16 Lis 2009    Temat postu:

u mnie jedno z łożysk, chyba to przytrzymywane zegerem wyszło bardzo łatwo, no może lekko pukałem drewienkiem. Poszło na tyle łatwo że nawet nie pamiętam dokładnie jak to rozbierałem. Problem, jak wiesz miałem przy składaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Wto 0:55, 17 Lis 2009    Temat postu: Udało się:)

Ja niestety prasy nie mam, ale poszło młotkiem dość dobrze. Łożyska się mocno trzymały, chyba nigdy ich nikt nie wymieniał. Najpierw wbijająć łożysko od strony szczęk do środka wybiłem to trzymane zegerami. Zegery u mnie były tylko 2, właśnie przy łożysku przeciwnym do szczęk. To trzecie nacięcie w piaście jest za płytkie, żeby tam zeger wszedł. Tam powinna się opierać ta balszka co jest na stałe przy tulei. Przy składaniu luźną blazkę włożyłem między zeger a łożysko więc nie może latać luźno:) Samo wciśnięcie nowych łożysk (FŁT) już prawie bez młotka, udało się to zrobić ściskiem stolarskim. Przy okazji wycentrowałem koło i teraz już przód nie trzęsie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawo250
Pan Henio



Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:52, 28 Cze 2010    Temat postu:

Witam.Ma ktoś może tulejkę( lub chociaż jej wymiary) oznaczoną nr 9 na linku zamieszczonym przez Marcinu post z dn 03.09.2009r. Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Jawy 250 z 58r. i jestem na etapie inwentaryzacji , niestety coraz to znajduję jakieś małe braki ale za to bardzo uciążliwe.Pozdrawiam wszystkich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swingman
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:49, 27 Paź 2010    Temat postu:

Pozwólcie, że podłącze sie do tematu. Ja wczoraj rozebrałem koło. To znaczy pozdejmowałem hamulce, jutro chce sie wziąść za łożyska. Czy do tego musze odkręcić aluminiową pokrywę po stronie przeciwnej do hamulcy?? Napiszcie proszę na patyczkach jak powinno wyglądac rozmontowanie przedniej piasty, w którą stronę wybijać łożyska.

Będę wdzięczny na podpowiedź.

pozdrawiam
Maciej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 20:53, 18 Sty 2012    Temat postu:

Siemka, temat troche stary ale mam takie pytanko Razz od której strony ma isc ta mała tulejka, która wchodzi w tą uszczelkę filcowo metalową? Z góry dzięki za odpowiedz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 12:47, 19 Sty 2012    Temat postu:

Stojąc przodem do motoru tulejka ma iść z prawej strony. Z lewej strony koła przychodzi bęben hamulcowy.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Czw 12:50, 19 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin