 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benizo
Pan Henio
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:12, 26 Maj 2010 Temat postu: licznik |
|
|
Witam, mam pytanko, dlaczego na Jawach które oglądałem w galerii na prędkościomierzu jest skala do 140 km/h:
natomiast w modelu z mojego garażu 180 km/h ?
ps. fotki mojej Jawy w galerii
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz

Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Śro 19:35, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
taki licznik to mam w cezecie 350
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benizo
Pan Henio
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:37, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
No to co to znaczy ? że licznik jest i innego modelu zamontowany ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec

Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Śro 22:22, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, ten licznik jest od nowszych Jaw/CZ 350. Ciekaw jestem czy chociaż dobrze pokazuje prędkość? Ze zdjęć wnioskuję, że na razie nie masz możliwości sprawdzenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benizo
Pan Henio
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:10, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
tak jak pisałem w powitalni czekam na zielone światło od właściciela, mojego brata, żeby cokolwiek ruszyć, najpierw muszę założyć koło, odpalić maszynę i dopiero mogę sprawdzić poprawność prędkościomierza.
Czy jak jest to prędkościomierz z innego motoru to i przebieg jest fałszywy ?
Pozdrawiam benizo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec

Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Czw 0:29, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Licznik został wyprodukowany kilkanaście lat po motorze więc przebieg na 99,9% jest fałszywy. To 0,1% zostawiam na ewentualność, że ten co go zmieniał najpierw przewinął go do stanu jaki miał oryginalny licznik. Ale nawet jakby to zrobił to nie wymieniałby dobrego licznika. Nie wiadomo ile przejeździł z niesprawnym. I nie wiadomo póki co czy ten uczciwie nabija kilometry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vogelteam
Młodszy majster

Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:33, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
nie wiem czy mnie oczka przypadkiem nie mylą, ale Ty kolego masz całą lampe przednią albo obudowe wierzchnią, wymienioną, nie tylko licznik!... bo masz amperomierz w baku i jeszcze miejsce na stacyjke w lampie:D to chyba poprzednik wymienił wierzchnie okrycie.. chyba ze sie myle.. pozdrawiam i życzę pomyslnych wiatrów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benizo
Pan Henio
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:05, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
boże ! I co teraz ?
Jakie będą skutki takiej transplantacji ? Muszę 2 kluczyki mieć ?
A i kolejne pytanie, co jak zgubiłem kluczyk ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 14:23, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kup blachy z odpowiedniego modelu (znajdziesz temat na forum o kompletowaniu części przy remoncie), rocznik odczytaj z tabliczki na ramie - tym się kieruj. Klucz kupisz na allegro, pasuje również ze stacyjki ciągnika Zetor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benizo
Pan Henio
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:39, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
dzięki za odpowiedź.
A co jak nie zmienię tej blachy ?
Wszystko będzie działać poprawnie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przegub
Kierownik zmiany

Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: KĘTY
|
Wysłany: Czw 16:07, 27 Maj 2010 Temat postu: Przegub |
|
|
jak nie zmienisz blachy to bedziesz miał jedna atrape stacyjki, bo tylko jedna podpina sie:] czyli bedzie to mało urokliwe stworzenie:/ taka obudowe lampy bez stacyjki musisz na allegro upolowac:) pojawiaja sie, za jakies 50zł kupisz gore i doł
a tak ode mnie to nawet w niezłym stanie jest ta jawa, chyba malowana ale wyglada na to ze przy małym (w stosunku do ratowania pordzewiałej) nakładzie pracy bedzie to nawet smigac:)
i błagam nie ruszaj silnikiem poki nie rozbierzesz chociazby cylindrów! sciagnij głowice albo przez otwory na swiece nalej WD 40 albo innego podobnego preparatu, gaznik rozbierz, nie jest skomplikowany, i wyczysc:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Przegub dnia Czw 16:09, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benizo
Pan Henio
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:33, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
To to zginę marnie, próbowałem już ja odpalić, oczywiście bez skutku więc kopnąłem może z 5 razy i w miarę delikatnie... (ale wstyd) ;P
No ale mam trochę newsów ;D
byłem w garażu i znalazłem kilka części między innymi:
- kilka gaźników z napisem IKOW, 2szt. z okrągłym 'zbiorniczkiem' z boku i 2 z kanciastym. Jedne bardziej a inne mniej kompletne
- kraniki do paliwa
- kilka liczników ( 2 szt z skalą do 120km/h i jeden do 140 )
- 3 pokrywy boczne silnika,
- blok silnika z chodzącym tłokiem
- z 6 tłoków
- z 10 kół zębatych
- kilka niezidentyfikowanych talerzy ;D chyba coś od tylnego hamulca na kole
- jakieś elektroniczne części ( jakieś magneto ? )
- jakieś korbowody (też kilka sztuk)
- Cylindry
No i co ważne te blachy na lampę, 2 szt, jedna mocno zardzewiała bordowa taka sama jak na motorze i jedna biała, bez miejsca na kluczyk.
Z tym że ta pokrywa co jest na motorze ma w miejsc na stacyjkę ładną zaślepkę z jakimś faraonem czy coś ;P
Może ktoś mi powiedzieć krok po kroku co muszę zrobić przed próbą odpalenia motoru ? Zakładając że przed długim postojem był on remontowany.
pozdrawiam
Edit:
Mam nowe informacje, ta Jawa kilka lat temu była żyleta, była zrobiona i chodziła jak marzenie ale znajomy ojca potrzebował koło i od tego czasu stała, więc myślę że wystarczy założyć koło, ewentualnie wyczyścić gaźnik i powinna zaskoczyć.
Więc w ten weekend spróbuję przywieść do domu koło, zeszlifować, pomalować, napompować i zamontować. No właśnie jak to zrobić ? Jak zamontować tylne koło ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez benizo dnia Czw 18:18, 27 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec

Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Czw 23:14, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
No to mamy coraz więcej konkretów
Jak była żyleta, to musi odpalić. Jak świeca przez te 5 lat stania nie była wykręcona to tymi 5cioma kopnięciami nic jej nie zrobiłeś. Przeczytaj co w powitalni Ci napisałem. A przed następnymi próbami możesz zrobić tak:
Wykręć świecę, do środka cylindra wlej trochę (2ml) oleju do mieszanki (mixol lub inny) i delikatnie obróć wałem parę razy, najlepiej kluczem bezpośrednio śrubą na wale z przytwierdzającą krzywkę (z prawej strony). Wtedy będziesz czuł czy wszystko idzie płynnie, nic się nie zacina. Jak jest OK, to teraz wlej parę ml benzyny (mieszanki z baku) i też kilka kilkanaście obrotów. Ostatnie możesz już kopniakiem. Świeca odkręcona więc sprawdź iskrę. Możesz jej styki przeczyścić drobnym papierem ściernym tylko tak żebyś nie zmienił odstępu elektrod.
Świeca wkręcona, paliwo w baku. Na wyłączonym zapłonie i włączonym ssaniu (dźwigienka z lewej strony gaźnika przekręcona w kierunku przodu) kopnij z 5 razy żeby przepompować (gaz do oporu). Teraz włączasz zapłon (ustal która stacyjką i gaz odkręcony do oporu, kopiesz. Jak odpali lub choć zacznie się odzywać ssanie możesz wyłączyć. Jeśli to będziesz robił zanim założysz koło to pamiętaj, żeby dłużej niż 10 minut na postoju nie chodził bo się przegrzeje. Może paść świeca i cylinder się przytrzeć:/
Jak nie odpala a jest iskra to w pierwszej kolejności sprawdź czy paliwo z baku płynie, czy kranik nie zatkany to samo z filtrem powietrza. Dalej czyszczenie gaźnika.
Rozumiem, że akumulator sprawny i naładowany:)
Jak założysz koło i będziesz się chciał przejechać to najpierw koniecznie hamulce sprawdź! Montaż koła jest dość prosty popatrz w instrukcje na schemat zęby były wszystkie elementy. Możesz też na fotki z galerii popatrzeć jak to wygląd w komplecie.
Generalnie to z takim zapasem części to i trupa postawisz na nogi. POWODZENIA! ! !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benizo
Pan Henio
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:54, 27 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
wielkie dzięki !
Na razie dostałem zielone światło tylko za zrobienie koła, a później może na resztę, będę o to światło walczył :p
W weekend zrobię koło i zobaczę.
Napewno nie dam o sobie tu zapomnieć !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 12:10, 29 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jak długo stała, to sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów, najlepiej wymień na nowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|