|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Nie 18:30, 10 Paź 2010 Temat postu: łożyska kół |
|
|
witam,pewnie temat gdzieś poruszany,ale nie mogę znaleźć,potrzebuje wymiar łożysk koła,do jawy 250
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harrymartin
Fachowiec
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Limerick
|
Wysłany: Nie 20:38, 17 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Koło przednie - symbol 6302 wymiary 42/15/13 2szt.
Koło tył - symbol 6302 wymiary 42/15/13 2szt. i jedno na zębatkę symbol 6205 wymiary 52/25/15
W sklepie wystarczy podać symbol polecam polskie firmy FŁT zakryte.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Nie 20:39, 17 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Nie 21:28, 17 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
dzięki wielkie pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Pon 17:37, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj wyciągnąłem tylne koło, bo mam znaczne luzy na łożyskach, i jak się okazało poprzedni właściciel zastosował 6 sztuk łożysk w tylnej "piaście" . Problem jest w tym, że łożyska wypadły same . Sam nie wiem co teraz z tym zrobić. Zakup nowych łożysk nic nie da, bo mam wyrobioną piastę, klej do łożysk w tym przypadku też raczej nie zda egzaminu. Gdzieś wyczytałem, że można rozwiercić piastę i wprasować tuleję, robił to ktoś, opłaca się w to bawić, czy lepiej poszukać bębnów w lepszym stanie?. Dodatkowo nie mam tej, tulejki, która powinna być pomiędzy łożyskami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:46, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
poszukaj innego bębna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 20:43, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Też miałem kiedys ten dylemat i troche go przestudiowałem więc po pierwsze aby rozwiercić piastę musisz mieć rozebrane koło albo bardzo duzą tokarke. Po 2 potoczenie takiej tulejki nie jest łatwą sprawą gdyz musisz miec w niej w środku rowki na segery co nie jest takie proste do zrobienia. I trzeba sie przy tym orobić co pewnie nie bedzie tanie. A biorąc pod uwage, że nie masz też tej tulejki dystansowej to zdecydowanie polecam znaleść cos uzywanego w dobrym stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Czw 22:56, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ok będę szukał, ale jak na razie mam większe problemy, brak ładowania, brak trzeciego biegu, nieszczelne kratery, wymiana uszczelki pod głowicę na grubszą nic nie dała :/, a mi się kasa powoli kończy Co raz bardziej kocham moją Jawę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pszem
Pan Henio
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: Pon 10:10, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Longer napisał: | ....Gdzieś wyczytałem, że można rozwiercić piastę i wprasować tuleję, robił to ktoś, opłaca się w to bawić, czy lepiej poszukać bębnów w lepszym stanie?. Dodatkowo nie mam tej, tulejki, która powinna być pomiędzy łożyskami. |
Kiedyś znajomy w takim przypadku wciskał pomiędzy piastę a łożysko żyletki. Pomogło choć to mało profesjonalne rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pon 21:12, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Da się takie coś zrobić z tuleją, ostatnio w robocie naprawialiśmy tak piastę od koparki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pszem
Pan Henio
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: Wto 20:54, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
A jak się ma według was wymiana łożysk w kołach na zakryte. Co ze smarowaniem? W odkrytych łożyskach można a nawet trzeba okresowo dołożyć smaru. Natomiast w zakrytych takiej możliwości nie ma. Czy macie w tym temacie jakieś doświadczenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Wto 22:48, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Łożyska z zakryciem gumowo-metalowym mają cieńsze zewnętrzne bieżnie, ponieważ montaż osłonek tego wymaga, pierwsze spostrzeżenie. Drugie - w takich łożyskach jest wtłoczony smar, co prawda w niezbyt dużej ilości, ale jednak. Powinien wystarczyć na okres żywotności łożyska, który to powinien z kolei być określony przez producenta, no ale to może być trudno o takie dane.
Po trzecie, będziesz robił duże przebiegi tym sprzętem? Ten smar nie ucieka w zastraszająco szybkim tempie, przy demontażu koła można zajrzeć co się dzieje z tymi łożyskami, a i tak pewnie nie za każdym razem będzie trzeba uzupełnić ubytek smaru...
Po czwarte dla chcącego nic trudnego, da radę zdjąć te koszyczki, przynajmniej metalowo-gumowe, bo same metalowe osłonki to cięższy orzech do zgryzienia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 0:11, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
smar w łożyskach jest dożywotni. Wkładasz raz łożysko i zapominasz. 2 raz je oglądasz kiedy wyrzucasz na złom. Dlatego nie opłaca się wkładać drogich łożysk w koła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sleszu
Młodszy majster
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Śro 11:12, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nie chce zakładać nowego tematu, nie mogę znaleźć sklepu, który sprzedaje aluminiowe obręcze 16x1,85 pasujące do Jawy 250. Czy ktoś podeśle mi link ? Z góry bardzo dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pszem
Pan Henio
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: Śro 19:39, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | smar w łożyskach jest dożywotni. Wkładasz raz łożysko i zapominasz. 2 raz je oglądasz kiedy wyrzucasz na złom. Dlatego nie opłaca się wkładać drogich łożysk w koła. |
1. No właśnie dożywotni znaczy ile?
2. Jak mam je rozbierać to nie ma sensu kupować zakrytych. To już wolę odkryte i okresowo smarować. Tak jak przewiduje to tabela smarowań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Śro 21:43, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Kryte łożysko w kole powinno bez problemu wytrzymać jakieś 50 tyś km. Nie ma po co się pierdzielić z "okresowym smarowaniem" bo to było dobre kiedyś jak był problem z kupieniem łożysk, ich jakość była słaba, a o krytych nikt nie słyszał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|