Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Malowanie jawy - poradnik know how
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 11:07, 29 Maj 2015    Temat postu:

Panowie, mam blachę pod siedzenie, wypiaskowana rok temu, miejscami nalot rdzy, pospawana nie umiejętnie, miejscami poprzepalane dziury. Chciałbym ją uratować. Może mi ktoś z Was napisać, krok po kroku, jak ją dobrze i czym pomalować. Jakiej szpachli użyć żeby pozaklejać te dziury, o ile się w ogóle to uda?





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:40, 29 Maj 2015    Temat postu:

Najpierw pochwalę, że restaurujesz oryginalną blachę, nawet jakby była skorodowana. Bo nowa, przynajmniej w moim przypadku turecka wymagała przeróbki, a i tak nie wyszła symetrycznie na motocyklu. Mam kilka fabrycznych i pasują jak ulał.

Odnośnie łatania dziur, to myślę, że wcale nie potrzeba, a na pewno nie szpachlą bo jeszcze odpadnie z farbą. Widać, że blacha jest dobrze pospawana i oszlifowana, to jest tylko konstrukcja i swoje zadanie spełni.

Ja bym to pomalował farbą 3V3 '
"Farba do metalu o EKSTREMALNEJ ODPORNOŚCI V33 " w kolorze szary młotkowy. Dostępna w sklepach Leroy.

Właśnie maluję ją takie drobne elementy blaszane, jest gęsta, ale ładnie się rozlewa z pędzla, zero bąbelków. Super zamaskuje te szlify po spawach.
Po zaschnięciu jest bardzo twarda, nie tak jak hammerite który można zdrapać paznokciem.

Aktualnie restauruję Peraka, maluję systemem, podkład epoksydowy Novol 360, na to emalia poliuretanowa Jotun RAL 3004. Na razie z efektów nie jestem zadowolony, tak jakby ta farba nie chciała wyschnąć, no ale jeszcze poczekam.Składniki rozrabiam na wagę.

Jakbym robił jeszcze raz to właśnie kupiłbym tą 3V3 bo jest też taki wiśniowy Jawowy kolor, nazywają to czerwony baskijski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 9:41, 31 Maj 2015    Temat postu:

Uchwyty sa przyspawane od strony gabki- do przerobki.
Dziury nadspawaj lub zostaw, wyszlifuj spawy zabezpiecz dobrym podkladem i pomaluj.
Od spodu nikt poza Toba nie bedzie tego widzial.
Najwazniejsze zeby podstawa byla stabilna i nie zaginala sie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 19:07, 31 Maj 2015    Temat postu:

Ja bym umiejętnie zaspawał dziury, wyszlifował wypiaskował i najlepiej nie później niż kilka godzin po piaskowaniu tak jak freddy356 pisał podkład epoksydowy. Czy będzie ładnie zależy od dokładności a piaskowanie i podkład epoksydowy powinny sprawić że nie zardzewieje przez wiele, wiele lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 19:24, 07 Cze 2015    Temat postu:

Ja u siebie zakupiłem używaną, i ją zreanimowałem. Po piaskowaniu podkład reaktywny Wurth, na to epoksyd Novol i kolor Motip w sprayu. Dziury zaspawaj...dorób blaszko-blaszkę...lub podobne łatki i będzie SI Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psonek198
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:59, 08 Wrz 2015    Temat postu: malowanie

Witam . Mialem przerwe w pracy przy mojej jawie ale teraz zaczynam dalej . Szukam lakiernika ktory podejmie sie pomalowania mojej jawy . Jawa 1960 . Macie jakies namiary ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 19:16, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Mam pytanie do osób które lakierowanie mają za sobą. Zastanawiam się nad pomalowaniem proszkowym ramy wahacza, słyszałem że potem najlepiej wziąć np wahacz podejść do mieszalni i na resztę elementów u mieszać pod kolor zamiast w ciemno brać ten sam "RAL" bo różnym producentom się różnią trochę te odcienie? Czy potem widać jakoś że rama była malowana innym sposobem niż reszta odznacza się jakoś? A jak wygląda po jakimś czasie nie odcinają się te kolory czy np akryl nie ciemnieje a rama pozostaje w swoim odcieniu? Polećcie coś =D.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:02, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Tak jak napisałeś, idziesz z wahaczem do mieszalni i wychodzi malina.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 7:54, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Ja miałem kilka elementów z oryginalnym kolorem i odcień każdego był inny:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 11:46, 24 Wrz 2015    Temat postu:

W takim razie nie maluj proszkowo, po co sobie komplikować życie? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bazanteuu
Pan Henio



Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia - Przyszowice

PostWysłany: Pon 9:50, 20 Cze 2016    Temat postu:

Pozwolę sobie odkopać temat. Skąd wiecie że oryginał koloru to RAL 3004? Pytam z ciekawości, bo myślę, że kiedyś przyjdzie czas żeby Jawę pomalować raz jeszcze, oczywiście w oryginale.
Mi się wydaje, że RAL 3004 jest za bardzo brązowy, ale może się mylę...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bazanteuu dnia Pon 9:50, 20 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 9:58, 20 Cze 2016    Temat postu:

Ja tak naprawdę nie zawracałem sobie głowy numerem ral, miałem kilka części z oryginalnym lakierem np obudowę klaksonu z oryginalnym lakierem wewnątrz (brak dostępu światła) i na podstawie tego lakiernik dobierał w lakierni kolor.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bazanteuu
Pan Henio



Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia - Przyszowice

PostWysłany: Pon 10:03, 20 Cze 2016    Temat postu:

Też bym tak zrobił, ale moja Jawa była już malowana i nie wiem czy znajdę takie miejsce z oryginalnym lakierem żeby na podstawie tego dobrać. Koledzy wyżej opowiadali się właśniem za tym odcieniem RAL 3004 ale porównując go jakoś nie jestem przekonany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 10:24, 20 Cze 2016    Temat postu:

Klakson to dobre miejsce, trzeba się trochę nagimnastykowac aby pomalować wnetrze więc wątpię aby ktoś to robił przed Tobą. Zerknij jak to wygląda to będziesz miał pewność.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bazanteuu
Pan Henio



Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia - Przyszowice

PostWysłany: Pon 10:33, 20 Cze 2016    Temat postu:

Seba, ale klakson jest chromowany. Ona jest od środka pomalowana pod kolor?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 8 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin