Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pogięte kolanka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Śro 19:16, 23 Gru 2009    Temat postu: pogięte kolanka

Witam

Koledzy macie może jakiś patent na pogięte kolanka???

Da to się jakoś doprowadzić do zadowalającego stanu??


No niewiem może przez podgrzanie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 14:53, 24 Gru 2009    Temat postu:

Jedyny sposób to lutowanie mosiądzem, nic innego nie wyprowadzi ładnej powierzchni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Wto 22:14, 19 Sty 2010    Temat postu:

Dość ciężki temat, kurcze też mam powgniatane. Myslałem żeby dość twardego druta wziąść i wypchnąć. Ale co ty zapomnij. I zostałem z pogiętymi. A nowe troche kosztuja....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 20:21, 24 Sty 2010    Temat postu:

z bata gówna nie ukręcisz,trza uzbierać kase i kupiś nowe koszt około 300 za 2szt,moge zdobyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Pon 17:17, 25 Sty 2010    Temat postu:

No dobra a ja mam taki problem jak kolega z kolankami tyle że chodzi o zbiorniki paliwa do jawy. Mam dwie sztuki z małymi wgniotkami i potrzebuje kogos kto by te wgniotki wypełnił mosiądzem. Robił kos juz coś takiego? Jeżeli macie jakieś namiary to proszę o kontakt. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Wto 21:40, 26 Sty 2010    Temat postu:

właśnie,a ciekawe jak by miał sie do tego ołow,a na to podkład pod chrom

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Pią 11:15, 29 Sty 2010    Temat postu:

Hmm ołów jest plastycznym metalem już w samych dłoniach można go trochę rozgrzać i wyginać. A jeśli dać go na wgnioty na kolanach to pod chromem też zrobi się mięki i to dużo lepiej niż w dłoniach bo temp. dużo wyższa... A jeśli chodzi o wgnioty na baku to może to i dobry pomysł trzeba by to sprawdzić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Pią 18:50, 29 Sty 2010    Temat postu:

No nie wiem czy na baku ci wyjdzie z tym ołowiem....

chyba że chcesz bak pomalować w całości, a nie chromować....

Proces chromowania odbywa się w wysokich temperaturach raczej....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ropa-25
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna

PostWysłany: Sob 11:32, 30 Sty 2010    Temat postu:

No to też dobra uwaga Kreciu!!! Takze ołow się raczej nie nadaje.... Może do felg??? Ale nie wiem to totalna abstrakcja;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARA$
Pan Henio



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KĘDZIERZYN-KOŹLE / OPOLE

PostWysłany: Nie 22:10, 14 Mar 2010    Temat postu:

panowie... powiadacie ze w wysokich temperaturach... no rzeczywiscie, bo w ponad 900*C.. ale czy w kazdym wypadku? dzis znajomy ktory ogladal moj bak polecil mi zacynowanie wgniotkow, po wyprowadzeniu gładkiej powierzchnii mowil ze mozna oddac do chromowania.. pytanie czy to fakt czy jego nieswiadomosc.. w kazdym razie sposob na samo wypelnianie dobry Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Nie 22:41, 14 Mar 2010    Temat postu:

Mili Panowie tylko i wyłącznie MOSIADZ tak jak pisal kreciu ołów i cyna mają najniższą temp. topnienia i przy chromowaniu (przynajmniej tym prawdziwym) popłyną poprostu. we wgnioty nadlewa się palnikiem acetylenowo-tlenowym miedź lub mosiądz (lepszy mosiądz wyższa temp topnienia) po czym się wrównuje papierem ściernym i poleruje. mam dwa zbiorniki z wgniotami i znalazłem gościa jak juz pisałem starej daty spawacz i robi wszystko od A-Z łacznie z piaskiem, odciąganiem, nadlewaniem, polerowaniem i oddaje do chromu, tylko nie należy do najtańszych za zbiornik (full wypas trzy podkłady miedzi) 1000.00 pln

jak coś dam namiary tylko z tego co czytam wszyscy mówią żę to drogo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARA$
Pan Henio



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KĘDZIERZYN-KOŹLE / OPOLE

PostWysłany: Pon 21:01, 15 Mar 2010    Temat postu:

kurdee.. 1000pln za sam bak to zbyt duzo:/ ja pokombinuje;) spróbuje sam z tym mosiadzem albo poszukam w okolicy;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Pon 22:33, 15 Mar 2010    Temat postu:

Tak przy okazji przypomnę, że przed przylozeniem palnika do powierzchni zbiornika nalezy go dokładnie wyczyścic, po czym zalać do pełna wodą. Chyba nie chcemy mieć po wielkim desaprobatem, arkusza płaskiej blachy Razz. Acha no i warto powierzchnie w miejscu lutowania oczyścic ze starego chromu chociazby do warstwy miedzi, bo mosiądz formuje sie w kulkę i niechce złapać powierzchni zbiornika. Można to zrobić np szlifierką kątową. Większe wgnioty można wyeliminować za pomocą młotka odrzutowego, który stosowany jest w większości warsztatów blacharskich.
Zamiast palnika można użyć spawarki typu TIG.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Domin89 dnia Pon 22:35, 15 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARA$
Pan Henio



Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KĘDZIERZYN-KOŹLE / OPOLE

PostWysłany: Wto 21:42, 16 Mar 2010    Temat postu:

tak, z tym bakiem i wysoką temperaturą to cenna uwaga, trzeba uwazac... a ten mlotek blacharski swietna sugestia.. dlaczegoby o tym nie pomyslec.. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pią 19:30, 19 Mar 2010    Temat postu:

zammiast wlewania wody podobno napełnia się zbiornik jakimś dymem czy czadem coś w tym stylu i to jest podobno gwarancja 100% że nie wystrzeli nam w czoło Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin