Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z osłonami silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benn_s
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 11:50, 31 Gru 2008    Temat postu: problem z osłonami silnika

Zakupiłem niedawno jawe 250 model 353 z roku 57 stała w szopie i mam malutki probem z osłonmi silnika a raczej filtra powietrza lub tych okolic poprostu ich tam nie ma a nie wiem jakie powinny byc oglądałem wiele zdjęc jaw z tego rocznika i modelu i na każdym są inne a autorzy zdjęc zastrzegają że motor jest 99% orginalny Sad
oglądając te zdjęcia zauważyłem że są 3 rodzaje tych osłon

1 - 2 częściowa zachodząca na filterek od gaźnika

2 - 3 częściowa łączona pośrodku wypukłością i równierz zachodząca na filterek powietrza w gaźniku

3 - 3 częściowa z płaskim łącznikiem niezachodzi na filterek tylko kończy sie podnim

tak przyokazji to jeszcze jedna sprawa - czy powinien by jeszcze jakiś dodatkowy filterek powietrza ( dziwna lejowata obudowa mieszcząca sie pod wyżej wymienionymi osłonami nr 1 i 2) tu też mam pewne niescisłośi wzwiązku z przestudiowanym materiałem

byłbym bardzo wdzięczny za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 13:42, 31 Gru 2008    Temat postu:

zobacz zdjęcia mojej. Takie powinieneś mieć, czyli nr 3 w Twojej liście. Filterek to tzw śmigiełko przezemnie zwane siorbaczem ze względu na dźwięk w porównaniu z dzwiękiem tego plastikowego kibla

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benn_s
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 15:08, 31 Gru 2008    Temat postu:

a nr 2 do jakiego modelu szedł czy to moze nowszy wypust ??
a jak mam sprawdzi jaki to dokładnie model wiem że 353 ale łamany przez 01 czy 03 czym one sie różniły


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 19:30, 31 Gru 2008    Temat postu:

benn_s napisał:
a nr 2 do jakiego modelu szedł czy to moze nowszy wypust ??

A nr2 był później, Twoja jawa ma jak napisałeś filtr na gaźniku (pozostałość po peraku, swoją drogą gaźnik też chyba był od starszego modelu? jeśli się mylę niech ktoś poprawi), nowsze modele miały zastąpiony ten filterek noramalnym filtrem umieszczonym pod siedzeniem, połączonym z gaźnikiem gumą z przesłoną ssania. Co za tym idzie zmieniono także obudowę gaźnika. Rocznik 57 był ostatnim z taką konstrukcją, w 58 wprowadzono już ten nowszy typ filtra (i gaźnika?).
Osłona dwuczęściowa była wprowadzona jeszcze później, napewno powyżej roku 60 ale tu niemam pewności w którym dokładnie.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 1:45, 01 Sty 2009    Temat postu:

gaźniki peraka miały pare elementów mosiężnych kivacki nie, przynajmniej moja nie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benn_s
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 11:33, 01 Sty 2009    Temat postu:

wielkie dzięki za pomoc ale mam jeszcze jedno pytanie w opisach występuje coś takiego 353/01 353/04 itp co to oznacza ten symbol za tym znakiem " / "

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 12:39, 01 Sty 2009    Temat postu:

Oznaczano w ten sposób rodzaj modernizacji modelu motocykla. Można po numerze 353/XX dojść np. do tego, w jakie blachy boczne powinien być uzbrojony, poszczególne modernizacje pociągały za sobą też inne zmiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 13:38, 01 Sty 2009    Temat postu:

aker6 napisał:
gaźniki peraka miały pare elementów mosiężnych kivacki nie, przynajmniej moja nie

Tzn którymi elementami się róźni? Jednak na początku produkcji był podobny do preaka potem zastąpiono go gaźnikiem 2926/2924, swoją drogą do kiedy montowano w 250 gaźnik 2924?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benn_s
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 15:03, 01 Sty 2009    Temat postu:

w jaki sposób moge dojśc po jakiej modernizacji jest mj model na ramie niezauważyłem takiego oznaczenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 20:26, 01 Sty 2009    Temat postu:

Po takiej,że model 04 ( najpierw w przejściowej formie) wprowadzono w 1958 roku- masz model 1957? Więc osłona 3-częściowa z płaskim łącznikiem,brak tłumika szmerów ssania-kibelka tylko filtr typu smigiełko
-wydechy rybki
-długie kolanka
-stacyjka amperomierz w baku
-ślepa czaszka lampy-część górna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pią 21:11, 02 Sty 2009    Temat postu:

Danio napisał:
Tzn którymi elementami się róźni? Jednak na początku produkcji był podobny do preaka potem zastąpiono go gaźnikiem 2926/2924, swoją drogą do kiedy montowano w 250 gaźnik 2924?


Tymi dwoma śrubami/nakrętkami od spodu, chociaż może niech wypowiedzą się nasi forumowi Perakowcy Rolling Eyes

Warto jeszcze zaznaczyć model gaźnika stosowany w przejściówce to 2926TR z wejściem na linkę na środku pokrywki i gwintem na niej na który nakręcało się uzupełnienie osłony gaźnika jak przy Monobloku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Pią 21:12, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin