|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benn_s
Czeladnik
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 11:50, 31 Gru 2008 Temat postu: problem z osłonami silnika |
|
|
Zakupiłem niedawno jawe 250 model 353 z roku 57 stała w szopie i mam malutki probem z osłonmi silnika a raczej filtra powietrza lub tych okolic poprostu ich tam nie ma a nie wiem jakie powinny byc oglądałem wiele zdjęc jaw z tego rocznika i modelu i na każdym są inne a autorzy zdjęc zastrzegają że motor jest 99% orginalny
oglądając te zdjęcia zauważyłem że są 3 rodzaje tych osłon
1 - 2 częściowa zachodząca na filterek od gaźnika
2 - 3 częściowa łączona pośrodku wypukłością i równierz zachodząca na filterek powietrza w gaźniku
3 - 3 częściowa z płaskim łącznikiem niezachodzi na filterek tylko kończy sie podnim
tak przyokazji to jeszcze jedna sprawa - czy powinien by jeszcze jakiś dodatkowy filterek powietrza ( dziwna lejowata obudowa mieszcząca sie pod wyżej wymienionymi osłonami nr 1 i 2) tu też mam pewne niescisłośi wzwiązku z przestudiowanym materiałem
byłbym bardzo wdzięczny za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 13:42, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
zobacz zdjęcia mojej. Takie powinieneś mieć, czyli nr 3 w Twojej liście. Filterek to tzw śmigiełko przezemnie zwane siorbaczem ze względu na dźwięk w porównaniu z dzwiękiem tego plastikowego kibla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benn_s
Czeladnik
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 15:08, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
a nr 2 do jakiego modelu szedł czy to moze nowszy wypust ??
a jak mam sprawdzi jaki to dokładnie model wiem że 353 ale łamany przez 01 czy 03 czym one sie różniły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danio
Młodszy majster
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 19:30, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
benn_s napisał: | a nr 2 do jakiego modelu szedł czy to moze nowszy wypust ?? |
A nr2 był później, Twoja jawa ma jak napisałeś filtr na gaźniku (pozostałość po peraku, swoją drogą gaźnik też chyba był od starszego modelu? jeśli się mylę niech ktoś poprawi), nowsze modele miały zastąpiony ten filterek noramalnym filtrem umieszczonym pod siedzeniem, połączonym z gaźnikiem gumą z przesłoną ssania. Co za tym idzie zmieniono także obudowę gaźnika. Rocznik 57 był ostatnim z taką konstrukcją, w 58 wprowadzono już ten nowszy typ filtra (i gaźnika?).
Osłona dwuczęściowa była wprowadzona jeszcze później, napewno powyżej roku 60 ale tu niemam pewności w którym dokładnie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 1:45, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
gaźniki peraka miały pare elementów mosiężnych kivacki nie, przynajmniej moja nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benn_s
Czeladnik
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 11:33, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
wielkie dzięki za pomoc ale mam jeszcze jedno pytanie w opisach występuje coś takiego 353/01 353/04 itp co to oznacza ten symbol za tym znakiem " / "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 12:39, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Oznaczano w ten sposób rodzaj modernizacji modelu motocykla. Można po numerze 353/XX dojść np. do tego, w jakie blachy boczne powinien być uzbrojony, poszczególne modernizacje pociągały za sobą też inne zmiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danio
Młodszy majster
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 13:38, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
aker6 napisał: | gaźniki peraka miały pare elementów mosiężnych kivacki nie, przynajmniej moja nie |
Tzn którymi elementami się róźni? Jednak na początku produkcji był podobny do preaka potem zastąpiono go gaźnikiem 2926/2924, swoją drogą do kiedy montowano w 250 gaźnik 2924?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benn_s
Czeladnik
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 15:03, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
w jaki sposób moge dojśc po jakiej modernizacji jest mj model na ramie niezauważyłem takiego oznaczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawsim
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów- dolnośląskie
|
Wysłany: Czw 20:26, 01 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Po takiej,że model 04 ( najpierw w przejściowej formie) wprowadzono w 1958 roku- masz model 1957? Więc osłona 3-częściowa z płaskim łącznikiem,brak tłumika szmerów ssania-kibelka tylko filtr typu smigiełko
-wydechy rybki
-długie kolanka
-stacyjka amperomierz w baku
-ślepa czaszka lampy-część górna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Pią 21:11, 02 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Danio napisał: | Tzn którymi elementami się róźni? Jednak na początku produkcji był podobny do preaka potem zastąpiono go gaźnikiem 2926/2924, swoją drogą do kiedy montowano w 250 gaźnik 2924? |
Tymi dwoma śrubami/nakrętkami od spodu, chociaż może niech wypowiedzą się nasi forumowi Perakowcy
Warto jeszcze zaznaczyć model gaźnika stosowany w przejściówce to 2926TR z wejściem na linkę na środku pokrywki i gwintem na niej na który nakręcało się uzupełnienie osłony gaźnika jak przy Monobloku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Pią 21:12, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|