Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

przednie zawieszenie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 12:48, 28 Kwi 2015    Temat postu:

Może być śrubka, odpowietrznik.... Nie ten rząd ciśnień żeby tam miało coś rozsadzićSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Wto 12:52, 28 Kwi 2015    Temat postu:

Dzięki Seba za szybką odpowiedź
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Wto 16:40, 28 Kwi 2015    Temat postu:

ten odpowietrznik to bardziej coś w rodzaju kalamitki z luźną kulką
śrubkę można wkręcić ale zawieszenie będzie gorzej działać - będzie bardziej twarde


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Wto 20:55, 28 Kwi 2015    Temat postu:

Witam
no i kolejny problem nie wiem jak zamontować przednie zawieszenie w ramie to znaczy zamontowałem nowe łożyska w ramie włożyłem dolną półkę i nie wiem czy górne łożysko przyciska górna półka czy nakrętka na klucz hakowy a później idzie półka przykręcona płaską nakrętką.
ogólnie mam problem spasować dolną część lampy z górną półką (przeszkadzają tulejki na śruby kierownicy).Proszę kolegów z forum o pomoc i może jakieś foty żeby wszystko było jasne
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dorsz87 dnia Wto 20:58, 28 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 22:23, 29 Kwi 2015    Temat postu:

po włożeniu dolnej półki przykręcasz nakrętką na klucz hakowy, zakładasz górną półkę ale nie dokręcaj mocno, wsadź lagi i dokręcaj po trochę nakrętkę półki i nakrętki lag.
Te tulejki faktycznie trochę przeszkadzają, we wszystkich lampach jakie widziałem były pęknięcia w miejscach tych śrub


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Pon 13:41, 04 Maj 2015    Temat postu:

Wielkie dzięki za info.
Zawieszenie złożone Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:51, 17 Lut 2017    Temat postu:

Wie ktoś jak oryginalnie wyglądały te odpowietrzniki w przednich lagach ?

Słyszałem już 3 wersje , zaworek , kalamitka , śruba.

U mnie były wkręcone śrubki z otworem ok 1-1,5 mm , dorobiłem takie nowe i też je przewierciłem wiertłem 1 mm.
Zawieszenie pracuje dobrze , podczas pracy słychać syk ciśnienia jakie wychodzi przez zaworki, efekt dźwiękowy jest jak w profesjonalnych zawieszeniach współczesnych.
Zastanawia mnie to bo pierwszy raz się spotykam z tym że poduszka powietrzna w zawiasie ma ujście na stałe.

W zawieszeniach motocykli cross/enduro są podobne zaworki ale tam poduszka powietrzna jest zamknięta i ciśnienie się spuszcza po jeździe specjalną śrubką lub zaworkiem na guzik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Pią 13:31, 17 Lut 2017    Temat postu:

Jakie odpowietrzniki? w którym miejscu? U nie nie było żadnych przewierconych śrub

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 13:37, 17 Lut 2017    Temat postu:

To nie są żadne odpowietrzniki. To są otwory technologiczne do wymiany oleju w lagach. Nie dziwię się z powietrze uchodzi przez te otwory jak zawieszenie pracuje, ale to nie są powietrzne amortyzatory o których piszesz. To jest zwykłe olejowe zawieszenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 15:38, 17 Lut 2017    Temat postu:

U mnie są zwykłe śrubki bez jakiś dziurek. Syczy bo olej się przeciska, ale pierwszy raz słyszę żeby to trzeba było odpowietrzać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 16:12, 17 Lut 2017    Temat postu:

Ja znów w mojej 353/03 mam w tym miejscu swojego rodzaju odpowietrzniki(zaworki), 100% że jest to oryginalne rozwiązanie w tym konkretnym egzemplarzu. Pamiętajcie przecież, że są chyba dwa lub nawet trzy typy zawieszenia przedniego, stąd mogą wynikać różnice.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Tom_KRK dnia Pią 16:14, 17 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:29, 17 Lut 2017    Temat postu:

Tom widzę że tylko Ty wiesz o czym piszę.
Masz może forkę swojego zaworka, chcę porównać.
Jutro zrobię fotke tego co ja miałem wkręcone, wyglądają na oryginał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 18:08, 17 Lut 2017    Temat postu:

Masz racje, nikt inny nie wie:D

Polecam lekturę instrukcji obsługi:
strona 25 instrukcji: Smarowanie motocykla - Amortyzator przedniego widelca
strona 30 instrukcji, Rys. 21. Napełnianie amortyzatora przedniego
strona 56 instrukcji, Rys. 55. Odkręcanie korków teleskopu
strona 72 instrukcji, Rys. 3. Przekrój ramienia przedniego widelca (element nr 2)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:50, 17 Lut 2017    Temat postu:

Dzięki seba za Twoje wypociny ale to nie jest odpowiedz na moje pytanie.

Nie pytałem o smarowanie motocykla, napełnianie amortyzatorów olejem czy jak odkręcić korki.
Przekrój widelca widziałem wielokrotnie ale też nie odpowiada na moje pytanie.

Szukałem dzisiaj tych korków ale nie znalazłem , wyglądały dokładnie tak samo jak dysza gaźnika tyle że były wykonane ze stali.

mradamf1985 , to nie olej syczy tylko powietrze i dokładnie to słychać w obudowie lampy a nie na dole gdzie olej się przelewa.
W Jawie nic nie trzeba odpowietrzać , nic takiego nie napisałem i nie wiem po czym to wywnioskowałeś Smile .


Poniżej jest nakrętka górna lagi ale od jakiegoś innego widelca , w niej widać również otworek odpowietrzający.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 8:52, 18 Lut 2017    Temat postu:

Szkoda, że nawet nie dałeś sobie czasu aby otworzyć instrukcję na tych stronach.
Myślę, że ostatni raz zmarnowałem czas na jakiekolwiek wypociny na Twoje pytanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin