|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Śro 20:08, 01 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
I zrobilem tak jak mowiliscie 3 sztuki kluczem do szprych (ktory mial moj tata) a a reszte boschem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adbok
Kierownik warsztatu
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
|
Wysłany: Pią 8:43, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
cochise napisał: | Dodam ze swojej strony, że szprychy M3 oraz M3,5 PĘKAJĄ! Są one dobre, ale do mopedów. Tylko M4.
Oryginalne wymiary:
poj. 250,350: M4x110mm
poj. 175: M3,5x121mm
poj. 125: M3,5x124mm |
@cochise
Dlaczego pekaja?
Jesli oryginalnie byly M3,5x121mm w 356 i nie pekaly ?
EDIT:
W porownaniu do 2010 roku ceny u Bartnika w Czestochowie poszly o 50% w gore! - za 36szprych (1kolo) zaplacimy okolo 105zl.
Nadzialem sie lekko ;/ zamawialem 72szprychy M3,5x121mm ale okazalo sie ze 36 jest na przednie kolo a na tyl musza byc krotsze - musialem zamowic M4x110mm.
Czy tak jest we wszystkich 356 ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Śro 10:09, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:18, 15 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Potrzebuję porady w sprawie restauracji kół 19" do Peraka, są zardzewiałe, brakuje też kilku długich szprych, a kilka jest poluzowanych.
1. opcja to zamawiam na wymiar te kilka sztuk co potrzeba i wymieniam, nie ruszam pozostałych bo i tak są zapieczone. Następnie całość odrdzewiam i maluję.
WFM ma akurat identyczne szprychy na długość czyli 220mm, tyle że trochę cieńsze 3mm.
2. opcja: zamawiam nowe komplety szprych czeskich. Wymieniam wszystkie, ale nie na raz tylko po jednej, tzn wyjmuję starą, wkładam nową i dokręcam z wyczuciem jak pozostałe.
Następną wymieniam po przekątnej itd. itd..
Takim sposobem nie powinienem zwichrować felg i stracić ofsetu. Czy dobrze myślę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 7:45, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
zaintrygowało mnie słowo odrdzewiam. Jak chcesz to zrobić?
Nie wiem czy szprychy i felgi były chromowane w perakach.
Jeżeli były to najlatwiej/najtaniej będzie wymienić szprychy i felgi na czeskie, bo chromowanie tej felgi pochłonie krocie a do chromowania będziesz musiał odciąć szprychy bo ich nie odkręcisz.
Jeżeli były koła i bęben malowane to dał bym to do wypiaskowania, wymienił brakujące szprychy, wycentrował bym koło i oddał do malowania. Zastanowiłbym się też nad wymianą wszystkich szprych.
To takie moje przemyślenia, pierwsza opcja znacznie droższa (nie wiem jak było w oryginale), druga opcja może być ekonomiczniejsza i zachowasz oryginalne części.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:05, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Chromowanie tego złomu wyniosłoby w moich rejonach więcej niż zestaw nowych obręczy i szprych z Czech. Np. kiedyś za pochromowanie samej kierownicy dałem 150zł.
Więc koła i bak sobie daruję, będzie wersja ludowa Peraka.
Odrdzewianie poprzez: zeszlifowanie luźnej rdzy papierem ściernym i pilnikami, następnie planuję wypróbować FERTAN. Na to srebrna farba do felg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty
Fachowiec
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pon 17:05, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Zawsze pozostną wżery na starych szprychach i będzie widoczna różnica. Za odrdzewiacz i farbę też trochę zapłacisz a i zabawy z tym sporo. Lepiej kupić wszystkie nowe szprychy. Są ocynkowane. Szybko rdza ich nie weźmie i lepiej będą wyglądać. Zastanawia mnie Twój pomysł na wymianę. Odkręcasz jedną i od razu zakładasz nową. Wydaje mi się, że nie ma możliwości zrobić tego tak dobrze, żeby nie trzeba było centrować. Lepiej rozebrać całe, założyć nowe szprychy i oddać do centrowania. Porób sobie dobre zdjęcia,żebyś widział jak są poukładane te szprychy teraz. Nie ma najmniejszego problemu przy składaniu koła. Też się bałem, że coś namieszam, ale poszło szybko i beż żadnych przeszkód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moskit1
Fachowiec
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon 17:07, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
ale ludowa wersja miała chromowane obręcze i bębny, chociaż u mnie tak mam. Tylko bak jest malowany.
ps. Jawa 11 stan oryginalny piszę z doświadczenia
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 19:54, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie, umówmy się, rozbieranie tego=szlifierka kątowa i tarcza do cięcia. Szprychy tak czy inaczej będą do wymiany. co zrobisz z felgą to inna kwestia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 20:01, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Weź gumówkę do reki i powycinaj wszystkie bo wątpię żebyś coś uratował próbując je odkręcić
Co Ci to da jeżeli powymieniasz luźne lub po dokładasz brakujące
Nic tylko podwójną robotę
Wypiaskujesz całość , pomalujesz całość i jedna jazda na starych szprychach i trzeba kontrować
Lakier zdarty , reszta szprych się nie da odkręcić i od nowa robota
Bez sensu
Moim zdaniem : nowe szprychy to podstawa , a centrowanie kół do Peraka (schemat)znajdziesz na forumowym mailu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pon 20:19, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Szkoda czasu na zabawę ze szprychami.
Wyczyść obręcze i piasty, jeśli będzie dużo wżerów to pomaluj jeśli będą wyglądać ok to do chromu.
U mnie wyszło tak że środek obręczy był fatalny i pomalowałem razem z piastami pod kolor nadwozia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moskit1
Fachowiec
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon 20:31, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Albo wchodzi inna kwestia zakupić inne koła. Nieraz naprawdę tanio chodzą i wtedy się bawić
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:32, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
black-dimon napisał: |
U mnie wyszło tak że środek obręczy był fatalny i pomalowałem razem z piastami pod kolor nadwozia. |
tak, tylko obręcze masz w chromie i zajebiście wygląda ten pasek a pomalowane na srebrno z czerwonym paskiem już niekoniecznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 21:23, 17 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Święta prawda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 0:06, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Oglądałem galerię Black-dimon, robi wrażenie, profesjonalna rekonstrukcja Peraka. Ja jednak piaskowania wolę unikać, ze względu na koszty i dużo blach mam skorodowanych na papier. Więc pozostaję przy metodzie na papier ścierny i odrdzewiacz. Kiedyś testowałem Cortanin F, i spisał się dobrze, a Fertan to podobno to samo.
Jednak będę wymieniał wszystkie szprychy, tą metodą 1 na 1.
Wadą takiego sposobu, jest, że nie będę w stanie porządnie odrdzewić to co jest zakryte pod starymi szprychami, jedynie trochę wyskrobię i pomaluję fertanem gdy zdejme daną szprychę. A przecież nie będę czekać doby z założeniem nowej.
Jeśli nawet operacja się nie powiedzie i koło będzie biło, to przecież zawsze będe mógł kupić nowe obręcze, wykorzystując stare-nowe szprychy, oczywiście wtedy już oddałbym do jakiegoś zakładu na zaplecienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Śro 5:16, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Uwierz mi, że wymieniając po jednej szprysze i tak nie unikniesz cenrtrowania koła.
Szkoda zachodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|