Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szprychy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Śro 20:08, 01 Cze 2011    Temat postu:

I zrobilem tak jak mowiliscie 3 sztuki kluczem do szprych (ktory mial moj tata) a a reszte boschem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Pią 8:43, 01 Lip 2011    Temat postu:

cochise napisał:
Dodam ze swojej strony, że szprychy M3 oraz M3,5 PĘKAJĄ! Są one dobre, ale do mopedów. Tylko M4.


Oryginalne wymiary:

poj. 250,350: M4x110mm

poj. 175: M3,5x121mm

poj. 125: M3,5x124mm


@cochise
Dlaczego pekaja?
Jesli oryginalnie byly M3,5x121mm w 356 i nie pekaly ?


EDIT:
W porownaniu do 2010 roku ceny u Bartnika w Czestochowie poszly o 50% w gore! - za 36szprych (1kolo) zaplacimy okolo 105zl.

Nadzialem sie lekko ;/ zamawialem 72szprychy M3,5x121mm ale okazalo sie ze 36 jest na przednie kolo a na tyl musza byc krotsze Sad - musialem zamowic M4x110mm.

Czy tak jest we wszystkich 356 ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Śro 10:09, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:18, 15 Lut 2015    Temat postu:

Potrzebuję porady w sprawie restauracji kół 19" do Peraka, są zardzewiałe, brakuje też kilku długich szprych, a kilka jest poluzowanych.


1. opcja to zamawiam na wymiar te kilka sztuk co potrzeba i wymieniam, nie ruszam pozostałych bo i tak są zapieczone. Następnie całość odrdzewiam i maluję.
WFM ma akurat identyczne szprychy na długość czyli 220mm, tyle że trochę cieńsze 3mm.

2. opcja: zamawiam nowe komplety szprych czeskich. Wymieniam wszystkie, ale nie na raz tylko po jednej, tzn wyjmuję starą, wkładam nową i dokręcam z wyczuciem jak pozostałe.
Następną wymieniam po przekątnej itd. itd..
Takim sposobem nie powinienem zwichrować felg i stracić ofsetu. Czy dobrze myślę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 7:45, 16 Lut 2015    Temat postu:

zaintrygowało mnie słowo odrdzewiam. Jak chcesz to zrobić?
Nie wiem czy szprychy i felgi były chromowane w perakach.
Jeżeli były to najlatwiej/najtaniej będzie wymienić szprychy i felgi na czeskie, bo chromowanie tej felgi pochłonie krocie a do chromowania będziesz musiał odciąć szprychy bo ich nie odkręcisz.
Jeżeli były koła i bęben malowane to dał bym to do wypiaskowania, wymienił brakujące szprychy, wycentrował bym koło i oddał do malowania. Zastanowiłbym się też nad wymianą wszystkich szprych.

To takie moje przemyślenia, pierwsza opcja znacznie droższa (nie wiem jak było w oryginale), druga opcja może być ekonomiczniejsza i zachowasz oryginalne części.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:05, 16 Lut 2015    Temat postu:

Chromowanie tego złomu wyniosłoby w moich rejonach więcej niż zestaw nowych obręczy i szprych z Czech. Np. kiedyś za pochromowanie samej kierownicy dałem 150zł.
Więc koła i bak sobie daruję, będzie wersja ludowa Peraka.

Odrdzewianie poprzez: zeszlifowanie luźnej rdzy papierem ściernym i pilnikami, następnie planuję wypróbować FERTAN. Na to srebrna farba do felg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Pon 17:05, 16 Lut 2015    Temat postu:

Zawsze pozostną wżery na starych szprychach i będzie widoczna różnica. Za odrdzewiacz i farbę też trochę zapłacisz a i zabawy z tym sporo. Lepiej kupić wszystkie nowe szprychy. Są ocynkowane. Szybko rdza ich nie weźmie i lepiej będą wyglądać. Zastanawia mnie Twój pomysł na wymianę. Odkręcasz jedną i od razu zakładasz nową. Wydaje mi się, że nie ma możliwości zrobić tego tak dobrze, żeby nie trzeba było centrować. Lepiej rozebrać całe, założyć nowe szprychy i oddać do centrowania. Porób sobie dobre zdjęcia,żebyś widział jak są poukładane te szprychy teraz. Nie ma najmniejszego problemu przy składaniu koła. Też się bałem, że coś namieszam, ale poszło szybko i beż żadnych przeszkód.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moskit1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon 17:07, 16 Lut 2015    Temat postu:

ale ludowa wersja miała chromowane obręcze i bębny, chociaż u mnie tak mam. Tylko bak jest malowany.
ps. Jawa 11 stan oryginalny piszę z doświadczenia Very Happy
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:54, 16 Lut 2015    Temat postu:

Panowie, umówmy się, rozbieranie tego=szlifierka kątowa i tarcza do cięcia. Szprychy tak czy inaczej będą do wymiany. co zrobisz z felgą to inna kwestia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 20:01, 16 Lut 2015    Temat postu:

Weź gumówkę do reki i powycinaj wszystkie bo wątpię żebyś coś uratował próbując je odkręcić
Co Ci to da jeżeli powymieniasz luźne lub po dokładasz brakujące
Nic tylko podwójną robotę

Wypiaskujesz całość , pomalujesz całość i jedna jazda na starych szprychach i trzeba kontrować
Lakier zdarty , reszta szprych się nie da odkręcić i od nowa robota
Bez sensu
Moim zdaniem : nowe szprychy to podstawa , a centrowanie kół do Peraka (schemat)znajdziesz na forumowym mailu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 20:19, 16 Lut 2015    Temat postu:

Szkoda czasu na zabawę ze szprychami.
Wyczyść obręcze i piasty, jeśli będzie dużo wżerów to pomaluj jeśli będą wyglądać ok to do chromu.
U mnie wyszło tak że środek obręczy był fatalny i pomalowałem razem z piastami pod kolor nadwozia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moskit1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon 20:31, 16 Lut 2015    Temat postu:

Albo wchodzi inna kwestia zakupić inne koła. Nieraz naprawdę tanio chodzą Smile i wtedy się bawić
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:32, 16 Lut 2015    Temat postu:

black-dimon napisał:

U mnie wyszło tak że środek obręczy był fatalny i pomalowałem razem z piastami pod kolor nadwozia.


tak, tylko obręcze masz w chromie i zajebiście wygląda ten pasek a pomalowane na srebrno z czerwonym paskiem już niekoniecznie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 21:23, 17 Lut 2015    Temat postu:

Święta prawda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:06, 18 Lut 2015    Temat postu:

Oglądałem galerię Black-dimon, robi wrażenie, profesjonalna rekonstrukcja Peraka. Ja jednak piaskowania wolę unikać, ze względu na koszty i dużo blach mam skorodowanych na papier. Więc pozostaję przy metodzie na papier ścierny i odrdzewiacz. Kiedyś testowałem Cortanin F, i spisał się dobrze, a Fertan to podobno to samo.

Jednak będę wymieniał wszystkie szprychy, tą metodą 1 na 1.
Wadą takiego sposobu, jest, że nie będę w stanie porządnie odrdzewić to co jest zakryte pod starymi szprychami, jedynie trochę wyskrobię i pomaluję fertanem gdy zdejme daną szprychę. A przecież nie będę czekać doby z założeniem nowej.
Jeśli nawet operacja się nie powiedzie i koło będzie biło, to przecież zawsze będe mógł kupić nowe obręcze, wykorzystując stare-nowe szprychy, oczywiście wtedy już oddałbym do jakiegoś zakładu na zaplecienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 5:16, 18 Lut 2015    Temat postu:

Uwierz mi, że wymieniając po jednej szprysze i tak nie unikniesz cenrtrowania koła.
Szkoda zachodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin