|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wielebny Bolo
Pan Henio
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: Pią 19:05, 19 Lip 2019 Temat postu: Tylne koło w smarze/oleju. |
|
|
Od jakiegoś czasu po jeździe Jawą 250 z 59r, mam całe tylne koło wysmarowane smarem/olejem. Lewa strona. Widać dobrze jak smar wycieka z bębna. Osiowe kreski smaru/oleju . Wysmarowany bok opony. Z skąd tak dożo smaru/oleju. Myślałem że to z nieszczelnego tłumika ale to za dużo. Co mnie czeka do naprawy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wielebny Bolo dnia Pią 19:06, 19 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pon 6:38, 22 Lip 2019 Temat postu: Re: Tylne koło w smarze/oleju. |
|
|
Wielebny Bolo napisał: | Od jakiegoś czasu po jeździe Jawą 250 z 59r, mam całe tylne koło wysmarowane smarem/olejem. Lewa strona. Widać dobrze jak smar wycieka z bębna. Osiowe kreski smaru/oleju . Wysmarowany bok opony. Z skąd tak dożo smaru/oleju. Myślałem że to z nieszczelnego tłumika ale to za dużo. Co mnie czeka do naprawy? |
Widzę tu dwie możliwości tak na szybko. olej z silnika moze wychodzić przez tryb zdawczy (wodzikiem) na łańcuch - osłone i na tylne koło. Lub z lewej strony przez smarowniczkę po wahaczu na koło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wielebny Bolo
Pan Henio
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: Pon 13:24, 22 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Czyli silnik do rozebrania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pon 6:46, 05 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Wielebny Bolo napisał: | Czyli silnik do rozebrania? |
nie koniecznie, tryb zdawczy masz pod automatem, wywal ebonit i włóż jakis uszczelniacz. mi polecono korek od wina.....i jest moc
http://www.jawa250.fora.pl/nasze-jawy,50/kyvacka-250-z-bialegostoku,5026-255.html
ponadto zobacz wlewym deklu, tam w niektórych modelach jest "wyjście" na zmarowniczkę do osi wahacza. nie zapodałeś zdjęć to troszkę po omacku szukamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wielebny Bolo
Pan Henio
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: Pon 11:59, 15 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Awaria usunięta.
Wyjąłem tylne koło. Wyciekał smar z łożysk. 60 letnie filcowe uszczelniacze nie dawały już rady. Możliwe też przytarcie jednego z łożysk i wzrost temperatury który bardzo mocno rozrzedzał smar.
Mycie koła, bębna hamulcowego, szczęko trzymaka.
Założyłem łożyska kryte (najdroższe jakie były, bo mają wytrzymać następne 60 lat) z zachowaniem podkładek, filcowych uszczelniaczy z obudowami, i koło czyste po jeździe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|