Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Usuwanie chromu! ja pier**le:(

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Wto 18:28, 22 Cze 2010    Temat postu: Usuwanie chromu! ja pier**le:(

Panowie mam pytanie, jak usunac chrom nie piaskując elementów??

próbowałem mechanicznie, czyli znany nam wszystkim wzór siła x gwałt,ale raczej nie skutkuje:/ moze galwanicznie?

sugestie mądre, mniej mądre oraz głupie mile widziane:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Śro 6:31, 23 Cze 2010    Temat postu:

piasek nie ruszy chromu,to sie mechanicznie usuwa i chemicznie,a po co chcesz usuwać chrom -bedziesz sam go odnawiał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vogelteam
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:41, 23 Cze 2010    Temat postu:

ja oddałem 2 tygodnie temu elementy do chromu do pewnego pośrednika który ściąga prywatnie w domu chrom mechanicznie a później daje do jakiejśc firmy galwanicznej. I stwierdziłem ze jak sam ściągne chrom to będzie taniej. facet zaśpiewał mi około 2tys za wszystko, tzn nie podał dokładnej ceny tylko około. mój sposób na ściaganie chromu to wiertarka, albo jak ktoś posiada oscylacyjną. i takie mozna kupić papiery ścierne na wiertarke. i począwszy od 60, kończywszy na 320. nastepnie wkładka taka typowo z włukniny do wstepnego poleru. na sam koniec poler dokładny na kole polerskim z pastą (taką zielona co podobno nazwy nie ma). tam gdzie większe wrzery to mi ojciec w robocie wyspawał... tak jak to zrobiłem wyniki pokaże później...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Śro 16:35, 23 Cze 2010    Temat postu: Przegub

no właśnie ja działam wiertarka:) tyle że to zajmie mi około miesiąca zdarcie wszystkich chromówSmile bede je dawał w 100% na nowo , a ze to 354 to jest go sporo:]

no nic, mam sporo czasu:) w sumie to itak sam wszystko robie wiec to mie roznicy wielkiej nie robi:)

Panowie a macie może namiary w okolicach bielska białej, lub krakowa, na goscia który nadlewa miedzią badz mosiądzem wgięcia na tłumikach i zbiornikach paliwa?? bo mam tłumiki ciutke pogięte a i na baku mam minimalne wgięcie:/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Śro 21:48, 23 Cze 2010    Temat postu:

ja kupiłem wszystko w czechach,za niecałe 2tyś,przynajmniej mi rdza nie wyjdzie jak u was zoboczyta

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Śro 21:49, 23 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 15:18, 24 Cze 2010    Temat postu:

nie bądź taki pewien , widziałem te " chromowane rzeczy "

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Czw 22:42, 24 Cze 2010    Temat postu:

spoko nie martwie się bo kupiłem z dobrego źródła,a tak dla ciekawośći korek wlewu paliwa z dębicy wygląda po 6 mc jak nasze baki po 50 latach,zaczałem dzisiaj też ściągać chrom z baczku maszynką,faktycznie masakra ale idzie jakoś,żeby zeszły te wszystkie wżery na chromie musiałem szlifować aż do podkładu miedźi i jece troche,może faktycznie będzie taniej,tylko kwestia jak to sie przygotuje gościowi który bedzie to chromował,co dalej idzie na jakosć i żywotność powłoki gal...gość w warszawce odnawia zbiorniczek za 500,ciekawe ile wezmą za gołą blache?jak coś to piszcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 8:45, 25 Cze 2010    Temat postu:

rafciojawa napisał:
zaczałem dzisiaj też ściągać chrom z baczku maszynką,faktycznie masakra ale idzie jakoś,żeby zeszły te wszystkie wżery na chromie musiałem szlifować aż do podkładu miedźi i jece troche,może faktycznie będzie taniej,tylko kwestia jak to sie przygotuje gościowi który bedzie to chromował,co dalej idzie na jakosć i żywotność powłoki gal...gość w warszawce odnawia zbiorniczek za 500,ciekawe ile wezmą za gołą blache?jak coś to piszcie


Ja odnawiałem u gościa w Warszawie - Falenicy zbiornik do mojej 250tki. Cena 500 zł zawiera wszystko. Tj. dajesz mu bak ze starym chromem i farbą i nic Cie nie interesuje. Odbierasz chromowany, idealny. Jakość wykonania u gościa w Falenicy jest bardzo wysoka. To profesjonalny warsztat i nie odpier.....la lipy. ALE ! Jeżeli macie Panowie wżery na baku. Czyli tzw krostki. To zapomnijcie o 500 zł. Oni bak szlifują, miedziują, następnie szlifują, miedziują aż do wypełnienia wżerów, a za to się płaci. Mój bak nie miał najmniejszej wgniotki ale 3 razy go miedziowali i kosztowało mnie to w sumie 650zł. Nie dotykałem się do baku przed oddaniem go. Jeżeli macie wgniotki wymagające mosiądzowania to też nie łudźcie się że ten gość zrobi wszystko za 5 stów. Niemniej jednak kilku gości chciało ode mnie za sam bak minumum 700, około 1000, lub między 1000 a 1500. Jeden koleś z W-wy przez telefon powiedział mi 350 zł. Ale zapewne miał na mysli sam chrom. Nie wiem, czemu tak tanio. Może bez miedzi ??? Smile

Odnośnie zdzierania chromu samemu. Podziwiam każdego kto się odważy bo sam próbowałem i wiem jaka to ciężka robota. W przypadku baku jest ona jednak syzyfowa. Panowie ! Możecie zedrzeć mechanicznie chrom z baku w miejscach łatwo dostępnych ale co z zakamarkami? Galwanizer, jeśli ma sie podjąć chromowania to musi mieć czyściutką powierzchnię. Tam nie może być miedzi, resztek farby czy chromu w zakamarkach. Napracujecie się a galwanizer powie że i tak będzie musiał to trawić, szlifować i policzy jakby wszystko zrobił sam od początku. Nic tak nie usuwa chromu jak wytrawienie. To jest to co robi galwanizer na początku roboty. Można oszczędzić w ten sposób: (zrobiłem z detalami do mojej jawy) Dajecie do wytrawienia, odbieracie, sami szlifujecie i polerujecie, ewent. wypełniacie wżery spawami, szlifujecie na lustro i dopiero potem oddajecie do galwanizera. On ma najgorsze z bańki, bo od razu zabiera się do chromowania a wy oszczędzacie kasę. A ile kwaśnego pyłu się przy tym człowiek nawdycha ? Części po trawieniu rdzewieją w oczach. Przeje....na robota ale oszdzędzić się da. Tyle tylko, że jak wyjdzie pod chromem purchel, wżer, lub coś innego to nie będzie reklamacji - wszystko będzie wasza wina, nie galwanizera. Taki lajf.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcinu dnia Pią 8:50, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Pią 8:59, 25 Cze 2010    Temat postu: Przegub

ja oddałem bak do 250tki (mam taki testowy:P, bo na baku z 354 nie eksperymentuje:]) do trawienia i tylko lakier mi zszedł a pod nim był czysty chrom, chyba że o innym trawieniu mówimy:) ja dre narazie szczotkami drucianymi na wiertarce, jak sie dostatecznie twardą założy to jest całkiem spoko:) i na spawach, oraz trudnych miejscach mozna zedrzec perfekcyjnie! BA! nawet w pierwszej kolejnosci zdziera z takich miejsc bo daja wieksze tarcie:)

ja zdzieram sam! nie ma to jak samemu dopiescic maszyne:D potem mozna byc dumnym i sie popłakać podczas pierwszej jazdy! i o to chodzi!! nic nie zastąpi przelanej krwi na odkrecaniu śrub, odcisków nabytych podczas szlifowania i ran odniesionych podczas rozmaitych prac:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Pon 22:06, 28 Cze 2010    Temat postu:

Marcinu, możesz podac jakieś namiary na tę Falenicę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Pią 12:28, 23 Lip 2010    Temat postu: Przegub

Opatentowałem że chromy bardzo ładnie schodza papierem sciernym do nierdzewki:) idzie jak burza!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przegub
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KĘTY

PostWysłany: Nie 0:38, 25 Lip 2010    Temat postu: Przegub

Panowie mam dylemat:/
koles oferuje mi za darmo chromowanie elementów, detali typu podnózki itd takie drobne rzeczy ale na podkładzie niklu, i mam pytanie czy na podnóżkach taki chrom trzyma jakoś czy jednak bez miedziowania sie nie obejdzie?
niby za darmo ale jak ma wyjśc lipa to wole doplacić komus innemu, podobno do rowerów chromuja dużo elementów i trzyma sie chrom jak pijany płotu:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
galwanizer
Pan Henio



Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 22:22, 24 Sie 2010    Temat postu:

Witam,
chrom usuwa się elektrochemicznie ...

Przegub:

Nikiel osadzony bezpośrednio na stali chroni tylko mechanicznie. Nieszczelność powłoki powoduje tworzenie się ogniw korozyjnych, dlatego pokrycia niklowe bezpośrednio na stali powinny mieć grubą warstwę. Niezastąpione jest natomiast miedziowanie (cyjankaliczne - odznacza się dużą wgłębnością i zdolnością krycia, a następnie kwaśne), a potem dopiero nikiel-chrom.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin