Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W sprawie tylnej lampy.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:10, 27 Paź 2014    Temat postu:

Lampa różni się od oryginału, ale nie ma co winić za to sprzedawców, tym bardziej że w necie są dosyć dokładne zdjęcia, więc każdy widzi co kupuje.

Plastikowa szybka nie przylega idealnie, natomiast da się to poprawić. Swoją szybkę rozciąłem na pół, tzn. oddzieliłem STOP od pozycji i wkleiłem oba kawałki na elastyczny poxipol tak najlepiej pasowały. Właściwie to lampa nie wygląda tak źle, dopiero z bliska widać że uszczelka po bokach nie pasuje idealnie do błotnika.
Mocowanie żarówek jest fatalne. Blaszki nie są wystarczająco sprężyste, poza tym nie są odseparowane czyli są obie dospawane do wspólnej blaszanej podstawy. Tak jakby kto to konstruował w ogóle nie miał pojęcia że przez to będzie płynął prąd do żarówki.
Tylko na jednej z blaszek jest gumowa uszczelka gdzie pomiędzy nią a żarówkę trzeba wetknąć koniec przewodu aby żarówka świeciła.

Odnośnie budowania własnych żarówek LED to porażka.. nie potrzebnie wydałem kasę i poświęciłem czas. STOP jeszcze da się zrobić , ale pozycje i oświetlenie tablicy jest bardzo trudne na diodach bo szybka działa jak światłowód.
Czerwone światło od diód pozycji przenosi się również na tablicę, i na odwrót żółte świeci również do tyłu.

Blaszana lampa ładnie się reprezentuje na takim zabytku Jawie, pasuje do obłych blach, ale chyba najpraktyczniejsze rozwiązanie to zakup plastikowej wersji i wstawienie tradycyjnych żarówek, które świecą we wszystkich kierunkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 11:55, 27 Paź 2014    Temat postu:

freddy356 napisał:
Lampa różni się od oryginału, ale nie ma co winić za to sprzedawców, tym bardziej że w necie są dosyć dokładne zdjęcia, więc każdy widzi co kupuje.


Problem robi się wtedy kiedy kupujesz samą gumę, a lampę masz ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pon 18:30, 27 Paź 2014    Temat postu:

Faktycznie że te ,,nowe,, lampy nie pasują i są tandetne ale.. jeśli trafimy na upierdliwego diagnostę to z metalową lampą nie przejdzie przeglądu ze względu na przepisy i konstrukcję samej tylnej lampki W 70 latach był wymóg wymiany tych metalowych na plastikowe i większość JAW zostało wyposażonych przez ich właścicieli w lampy od JUNAKA sam taką mam w dość dobrym stanie Pozostaje nam podpiłowanie klosza z tych nowych pod kształt błotnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 18:35, 27 Paź 2014    Temat postu:

Ale chyba diagnosta nie ma prawa zakwestionować oświetlenia o ile ono jest takie jak wyjechało z fabryki. To tak jak bym pojechał autem fabrycznie nie wyposażonym w pasy bezpieczeństwa i bym nie dostał przeglądu z tego powodu. W Polsce nie ma chyba obowiązku upgrade auta ze stanu fabrycznego do przepisów aktualnie obowiązujących.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:03, 27 Paź 2014    Temat postu:

Myślę że metalowa obudowa lampy nie ma znaczenia na przeglądzie, liczy się tylko ilość światła, barwa i kierunek świecenia.
Żarówka 5W jako pozycja jeszcze ujdzie, ale STOP powinien być min 18W.

Tak jak pisałem wcześniej eksperymentowałem z diodami. Nie ma problemu z uzyskaniem jasności na zwykłych 20mA, ale jest z kolorem:

6 diód czerwonych skierowanych do tyłu i 4 białe w dół, w sumie wychodzi pomarańczowy na całej szybce.

Ze STOPem jest łatwiej, bo jest nawet więcej miejsca. Napiszę tylko tyle, że dwie czerwone power ledy 2x3W, połączone w szeregu wraz z opornikiem 7ohm dają aż za dużo światła, poprostu oślepiają. Może 1W były by odpowiedniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:43, 27 Paź 2014    Temat postu:

a dlaczego no zrobisz stopa i głównego światła w górnej szybce a podświetlenie tablicy na dole?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pon 23:44, 27 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:45, 28 Paź 2014    Temat postu:

Tak, można to by łatwo osiągnąć poprzez zastosowanie wspólnych diód. Z tym że na kabelku od pozycji byłby większy opornik, a na kabelku od stopu mniejszy czyli dający więcej prądu i światła.
Ale tracimy wtedy oryginalny styl, czyli górna szybka 'stop', a dolna szersza pozycja.

Poza tym żarówki mogą się przepalić, nawet diody które wcześniej często zaczynają migać. Wtedy powinna być możliwość taką żarówkę diodową łatwo wymienić na zwykłą, w fabryczny uchwyt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin