|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gargels
Pan Henio
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 20:57, 08 Maj 2014 Temat postu: W sprawie tylnej lampy. |
|
|
Witam wszystkich,jestem tu "nowy" i mam pytanie czy ktoś dokładnie wie jaka powinna byc lampa z tyłu w mojej jawie 353 250 rocznik 1957.Rozchodzi sie czy ta metalowa ze szkłem czy plastikowa?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gargels dnia Czw 20:57, 08 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:03, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
jeśli model z wydechami rybkami (czyli /03) to metalowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:43, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
No dobrze, ale czy ktoś z Was zdecydował się na plastikową skoro praktycznie w tej samej cenie mamy elegancką, klasyczną, oryginalną , zgrabną metalową lampę ?
Wiadomo, odbudowuje się fabryczny oryginał, ale w tym przypadku ja przynajmniej robię wyjątek na rzecz metalowej. Już nawet ta Junakowa plastikowa lampa wygląda lepiej kanciastej Jawowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:38, 20 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam w /04 lampę starego typu. Wygląda fajnie ale daje mało światła no i jakość pozostawia wiele do życzenia (głównie połączenie błotnik --> uszczelka --> blacha lampy.
Wiem że teraz zdecydowałbym się na plastik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 15:41, 20 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jawor, a masz oryginalna gume czy wspolczesny produkt?
U mnie na oryginalnej gumie wygląda tak:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba dnia Sob 8:07, 31 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:18, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tak się prezentuje lampa od Junaka, pasuje jak ulał:
I myślę że jest nawet ładniejsza od oryginalnej kanciastej plastikowej Jawowskiej. Natomiast ta blaszana najbardziej mi się podoba i chyba taką kupię.
Te co sprzedają nowe, mają przezroczyste szybki. Czy to oznacza, że były też takie wersje? np z czerwonymi żarówkami? Obecnie jako źródło światła można by zastosować czerwone diody z rozproszoną soczewką. Odpowiednio silniejsze jako światło stop.
Natomiast jeśli w oryginale wszystkie szybki były czerwone, a nieraz na zdjęciach wyglądają nawet jakby były czarne, to raczej wypadałoby pomalować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:36, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
szybki malowali właściciele, czerwoną farbką.
Co do ledów lepiej jeśli założysz jakieś super jasne białe ledy (raczej odcień ciepły ale może być zimny) Czerwone pracują przy niskim napięciu i dają bardzo mało światła.
Czerwony plastik wyciąłem z tylnej lampki rowerowej ze składaka. Podświetlenie rejestracji jest na biało.
a lampa od janka jest w klasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:31, 20 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info, czyli jak rozumiem: oryginalne szybki były przezroczyste, a w środku czerwone żarówki.
Z tymi diodami to właśnie tak jest, czerwone bardzo słabo świecą. Nawet power ledy 3W wydają się dużo słabsze niż białe 0,5W lub nawet zwykłe diody (!), i to zdecydowanie... Niestety już kupiłem sporo czerwonych więc będę z nich składał żarówki, dam znać jak to wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arniboczek12
Pan Henio
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:12, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
To jest właśnie urok diodowych świateł. Czasami ciężko zrobić z nich coś sensownego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 19:29, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Trudno nazwać sensownym wkładanie ledów do motocykla z lat 60tych.... Moim zdaniem:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:35, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Akurat jeśli chodzi o tą metalową lampę z malutkimi szybkami to nie widziałem na żywo jak to świeci na zwykłych 5W żarówkach, ale domyślam się że słabo. Do stopu powinna być rurkowa 15W, w sprzedaży takich nie widziałem.
Diody świecą kierunkowo, więc jeśli będzie ich odpowiednio dużo to powinny być bardziej widoczne.
Planuję też zastosować diody do podświetlenia prędkościomierza (fabrycznie nie było), oraz do kontrolki ładowania i luzu. Do tego celu wykorzystam kierunkowe diody (kąt 15-20st.) Tylko że od luzu planuję kolor zielony, pomimo że fabrycznie był pomarańczowy, poprostu zielony będzie lepiej widoczny przy podświetlonym cyferblacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:53, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
seba napisał: | Trudno nazwać sensownym wkładanie ledów do motocykla z lat 60tych.... Moim zdaniem:D |
Gdyby w Jawie była prądnica przynajmniej 100 wat to się zgodzę. Co mają powiedzieć Ci którzy mają 45 wat ? Z 75 watową można jeszcze pokombinować ze zwykłymi żarówkami ale też będzie prawie na styk.
Kontrolki ładowania i podświetlenie licznika też mam na ledach. Długo myślałem jak sensownie zrobić kontrolki co by dobrze były widoczne a nie podświetlały mi licznika na kolorowo. Wtedy pomyślałem że można wykorzystać białe laski sylikonowe do klejarki. Uciąłem 2 dwu centymetrowe kawałki i nawierciłem od spodu dziurkę na leda. Kontrolki świetnie widać w dzień jak i w nocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BURANO_2008
Pan Henio
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19:33, 05 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Panowie do którego roku stosowali lampki tylne metalowe a od kiedy plastik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:35, 09 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Burano, wystarczy troszkę poczytać, masa jest stron poświęconych historii Jawy.
Chciałem tylko podzielić się opinią na temat nowej metalowej lampy które są w sprzedazy.
Ta nowa (po lewej) jest wyraźnie szersza niż oryginał (po prawej). Mi się to nie podoba, tak jakby lampa zakrywała błotnik. Oryginalna jest zgrabna, a ta nowa dosyć przysadzista.
[link widoczny dla zalogowanych]
Już ta od Junaka się lepiej prezentuje! Nie wiem jak ta plastikowa by wyglądała. Więc najlepiej to restarurować oryginalną blachę, nie jest z tym dużo roboty.
Jedynie co dobre w tej nowej lampie to uszczelka gumowa, która do niej pasuje. A niestety guma którą mam z oryginalną lampą jest jakby skurczona tak że za nic nie mogę zamontować do niej blachy, co zresztą nawet widać na powyższej fotce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 12:15, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Kiedyś już to pokazywałem w temacie o mojej jawie, ale tutaj też wkleję. Współczesna guma do lampy vs oryginał. Lampa jest oryginalna nie współczesny wypust.
Oryginał:
Współczesna:
np.: [link widoczny dla zalogowanych]
Obie:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|