|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 10:01, 29 Maj 2015 Temat postu: Zabezpieczenie antykor. skrzynki na akumulator i błotników. |
|
|
W związku z tym, że niebawem odbieram motocykl od lakiernika zastanawiam się na tym czy w jakiś sposób zabezpieczyć wnętrze błotników przed korozją. Ktoś z Was coś takiego stosował? Jakaś masa bitumiczna, farba specjalna? Zastanawiam się też nad zabezpieczeniem skrzynki z akumulatorem żeby nie skończyła tak jak większość skrzynek skorodowana z powodu kwasu od akumulatora. Ktoś z Was zna jakiś dobry sposób na zabezpieczenie tej skrzynki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:06, 29 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Na zabezpieczenie skrzynki przed kwasem najlepszy jest akumulator żelowy, nic innego nie pomaga :d
Konserwacje zrobić pod błotnikami i to wszystko. Przeszlifować lekko papierkiem i pomalować koniecznie pędzlem (lepsze dojście na zagięciach blachy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 13:10, 29 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
A czym pomalowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 13:40, 29 Maj 2015 Temat postu: Akumulator |
|
|
Widziałem twoje pytanie odnośnie zabezpieczenia puszki akumulatora. Ja właśnie wczoraj kupiłem żelowy akumulator bo szykuję się do odpalania jawy, więc dam znać jak się to rozwiązanie sprawuje w praktyce. Głównie kupiłem go właśnie żeby ta puszka mi nie rdzewiała bo swoją przed lakierowaniem jeszcze musiałem solidnie załatać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14:15, 29 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
bitex, boll, jest mnóstwo farb do konserwacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:56, 29 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ja odradzam wszelkich mazideł typu bitex, nuxodol czy valvoline tectyl, chociaż swoją pierwszą Jawę 356 sam tak umazałem. W efekcie wnętrze takiego błotnika szybko zalepi się kamyczkami i błotem.
Ponadto ewentualna korozja przykryta pod bitexem będzie jeszcze szybciej postępować, bo takie mazidło po paru latach wysycha i pęka.
Aktualnie stosuję technikę grubej warstwy farby nakładanej pędzlem, np 3V3 do metalu o extremalnej odporności.
Taką farbę można też bez prolemu wyczyścić mokrą gąbką, a bitexu już nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Nie 9:54, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Wg mnie nie ma koniecznosci zabezpieczania specjalnymi srodkami blotnikow.
Dobrze odczyscic, zabezpieczyc dobrym podkladem i wszystko. Nie spotkalem jeszcze przekorodowanego przedniego lub tylnego blotnika.
Inna sprawa to blotnik pomiedzy skrzynkami, te sa mocno pordzewiale. Tutaj nalezy je zabezpieczyc.
Do tego polecam srodek w sprayu do konserwacji, dostalem kiedys z intercarsu.
Jest to cos jakby wymieszal bitex z olejem. Na sloncu nie robi sie miekki.
Na lepienie sie bitexu polecam po nalozeniu zasypac piaskiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 19:16, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
BOLL ma środek do konserwacji karoserii taki jak się daje przy malowaniu progów. Wypiaskowany (wyczyszczony) błotnik malujemy podkładem epoksydowym, potem ten środek od dołu błotników a na całość lecimy kolorkiem. Nie widać różnicy kolorów, nic nam się nie lepi, środek jest tani. Do nakładania pistoletem, pędzlem lub gotowy w sprayu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 19:26, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ja polecam to co przedmówcy czyli Bolla.
Nie odpadnie, bo jest na bazie bitumiku. Jak dobrze zaschnie to nie przyjmie kurzu ani kamyków i masz spokój na lata. To nie czasy bitexu, który zbierał cały syf do siebie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradamf1985
Kierownik zmiany
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 21:07, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko że się go nie da przymalować kolorem, natomiast ten do ochrony karoserii można przymalować i nie widać różnic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|