Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 175 typ 356 z 1960
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 12:45, 17 Maj 2019    Temat postu: Jawa 175 typ 356 z 1960

Witam,
Od jakiegoś czasu działam w temacie Jawy.Kompletuję brakujące części, blok silnika pojechał do szkiełkowania, cylinder musi pójść do szlifu, a wał do regeneracji. Jak dotychczas idzie to dość opornie. Po rozebraniu silnika okazało się, że ktoś niezbyt dobrze przeprowadził remont. Wał nosi ślady młotka, gniazda łożysk niezbyt dobrze wyglądają, cylinder miał być na 4 szlif, a jednak musi iść na 6... No ale znalazłem już inny wał, który wyślę do regeneracji, a tłok trzeba dać większy i szukać na boku fajniekszego cylindra.
Z tym tłokiem zostałem troche na lodzie.. teść kolegi, który był szlifierzem powiedział, że 4szlif będzie ok. Kupiłem tłok, wypiaskowałem i pomalowałem cylinder i dupa, w zakładzie powiedzieli, że ma być 6 nadwymiar, "bo będą plamy na gładzi". Więc teraz muszę kupić 2 tłok, a szkoda mi, bo znalazłem almota na ak20, a na 6 szlif widzę tylko "Słowackie", które są pewnie chińskie..

Ogólnie pomysł na jawę już mam. Miała być laleczka, ale zmieniłem koncepcję

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 14:04, 17 Maj 2019    Temat postu:

a mylisz sie kolego, na slowackich tzn z motoren.sk lata większość z tego forum, włącznie ze mną. Kupiłem swojego czasu polski do 353 i się okazało że jest źle zrobiony, był za wyskoki i walił po głowicy. Ja bym nie robił na 6szlif, szukał bym cylindra...
Co do malowania to zdrowiej piaskować przed szlifem a malować po.

Powodzenia!


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 14:25, 17 Maj 2019    Temat postu:

Myślałem o takim [link widoczny dla zalogowanych] muszę zobaczyć te z motoren. Drugi cylinder i kolejny wał na zapas będą koniecznością. Bardzo mi szkoda tego 4 szlifu, niestety tłok stał w miejscu przez kilka lat i obrósł za bardzo rdzą.


W głowie już sobie planuję składanie silnika. Zastanawiam się jak to zrobić z wałem i łożyskami. Czy najpierw wrzucić wał do zamrażarki, a później na czopy założyć łożyska, tylko, że na lewy czop musi wejść łożysko-> labirynt->łożysko i jak to umieścić kurcze w karterze, czy jak palnikiem podgrzeję gniazda to mi ładnie wszystko wejdzie. Może lepiej będzie w podgrzany karter włożyć łożyska a później zmrożony wał w karter z łożyskami?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Misiek89gdz dnia Pią 22:27, 17 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Śro 11:43, 22 Maj 2019    Temat postu:

Łożyska i uszczelniacze kupione, ale nie zwróciłem uwagi na pierścienie segera. Katalog mówi o wymiarach : 47x175 ( x2) i 52x2. Znalazłem w necie, ale są drogie:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Może kupiłbym cieńsze:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy wpłynie to negatywnie na silnik? Poszukam jeszcze w stacjonarnych sklepach, ale wiadomo, że dupa leniwa i w internecie najpierw chce się szukać Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 18:26, 24 Maj 2019    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Graty wróciły ze szkiełkowania, zamówienia porobione, silnik prawie skompletowany, jeszcze tylko szukam cylindra i pod to tłoka. Wał wysłany do regeneracji w poznaniu, za ok 3 tygodnie powinien wrócić. Może w czerwcu uda społowić kartery.
// edit przez przypadek wrzucilo mi sie foto ze skladania mustanga, ale niech juz bedzie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Misiek89gdz dnia Pią 18:29, 24 Maj 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 18:30, 24 Maj 2019    Temat postu:

Co jest nie tak ze starymi pierscieniami?

Pokrywy w roczniku 60 nie powinny mieć logo jawy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 18:42, 24 Maj 2019    Temat postu:

Niestety nie dotarlem do takich informacji ani tez nigdzie nie widzialem takich dekli, wiec zalozylem, ze mozna je podzielic tylko na jawoskie i cezetowskie, ktore mialy logo. Lewy mam z silnika od kupna, prawy zalatwilem poprzez znajomych, jeśli uda mi się potwierdzić to info i na takie trafię to postaram się je wymienić Smile co do pierścieni, to myślałem, że powinno dać się nowe przy okazji wymieniania łożysk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:09, 28 Maj 2019    Temat postu:

Pierścienie mogą być używane, które miałeś. A jak chcesz je wymienić to za parę zeta kupisz w Agromie

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Czw 8:51, 30 Maj 2019    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedzi. Gdyby ktoś miał jeszcze fotki z rozbiórki dziewiczej 175 to byłbym wdzięczny. Mój silnik był remontowany wcześniej więc nie mam pewności czy czegoś nie brakuje. Internet oczywiscie wertuję, ale im więcej materiałów tym lepiej Wink
Na schemacie silnika widnieją 3 tulejki, ja miałem 2 - po jednej w karterze, czy ktoś kto remontował model z 60 roku mógłby się wypowiedzieć ile ich powinno być?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pią 6:46, 31 Maj 2019    Temat postu:

Misiek89gdz napisał:
Dziękuję za odpowiedzi. Gdyby ktoś miał jeszcze fotki z rozbiórki dziewiczej 175 to byłbym wdzięczny. Mój silnik był remontowany wcześniej więc nie mam pewności czy czegoś nie brakuje. Internet oczywiscie wertuję, ale im więcej materiałów tym lepiej Wink
Na schemacie silnika widnieją 3 tulejki, ja miałem 2 - po jednej w karterze, czy ktoś kto remontował model z 60 roku mógłby się wypowiedzieć ile ich powinno być?

[link widoczny dla zalogowanych]

przerobiłem w sumie 4 takie silniki stricte dwa od modelu 450 ale "dół" silnika jest taki sam i nie spotkałem się z trzema tulejkami. Na pewno będzie chodzić na dwóch. przy składaniu zwróć uwagę aby wałek (jakkolwiek on sie nazywa) który pracuje w tych tulejach chodził bez oporu bo w przeciwnym razie dzwignia zmiany biegów nie będzie ci odbijać. Wiem to z autopsji....


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 21:33, 31 Maj 2019    Temat postu:

Cytat:
przerobiłem w sumie 4 takie silniki stricte dwa od modelu 450 ale "dół" silnika jest taki sam

Hehe, wobec tego internet bywa piękny Wink
https://youtu.be/6IyFBNpUXco


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 10:30, 02 Cze 2019    Temat postu:

Film bardzo fajny, ale to tylko jak poskładać, wszystkie wrażliwe kwestie są pominięte. Zwróciłeś uwagę na łożysko na wał jakie zakłada od strony prądnicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Nie 17:08, 02 Cze 2019    Temat postu:

Tak widziałem, ale przymknąłem oko na kwestie techniczne Wink dlatego najlepiej jest czerpać wiedzę z różnych źródeł.
Zestawy śrub silnikowych są obecnie trudno dostępne, więc te, które już się nie nadają będę je sam szukał w sklepie. Na więcej niestety czas nie pozwala, mam nadzieję, że niedługo to się zmieni.
Jeszcze zanim zacznę na dobre remont 175 chcę skończyć mustanga, pozostało mi w nim polakierować zbiornik , błotniki i zrobić parę drobiazgów, a to wszystko do czasu, aż wróci wał z regeneracji do kivacki, a nie chcę ciągnąć na raz dwóch projektów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Misiek89gdz dnia Nie 17:20, 02 Cze 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pon 18:57, 10 Cze 2019    Temat postu:

Dziś w końcu znalazłem trochę czasu dla jawy, wprawiłem łożyska, tulejki, złożyłem skrzynie. Luzy na wałku głównym wynoszą 0,6mm na pośrednim 0,2mm. Odnosząc się do tego postu:
Cytat:
. Tak jak instrukcja podaje na wałku głównym

bez luzu a na pośrednim 0,2 0,3. Podkładki zakładasz na wałku głównym za

kołem zębatym (zębatka, podkładka,łożysko od strony sprzęgła). Na

pośrednim również za kołem zębatym od strony sprzęgła (koło zębate,

podkładka, karter) Po dystansowaniu sprawdź jak się koła zazębiają

Luz na wałku głównym muszę zredukować. Mam podkładki 0,1 i 0,5mm. Więc muszę od lewej strony na wałku głównym włożyć te 2 podkładki żeby grało?

Aa żeby nie było kilka zdjęć, kartery podgrzałem w piekarniku do ok 130 stopni przez 15 minut. Łożyska wrzuciłem do zamrażarki na kilka dni. Wszystko wchodziło jak w masło.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Misiek89gdz dnia Pon 19:03, 10 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Śro 21:14, 12 Cze 2019    Temat postu:

jednak piwko w tej temperaturze mi nie służy. Dokonałem na nowo pomiarów i luz na wałku głównym wyniósł 0,3mm. Podkładki dystansowe kupione na 4jawa niestety mają zbyt małą wewnętrzną średnicę z prawej strony elegancko pasują, niestety ja chcę ją założyć od lewej. Przy pomocy miniszlifierki zwiększyłem ją, po założeniu luz na wałku głównym zniknął, wałki się elegancko obracają, ale taka rozjechana podkładka mnie nie zadowala, więc będę szukał odpowiedniej po sklepach w tym wymiarze.
Następnie czekam na wał i będzie można składać.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 1 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin