|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 16:43, 14 Gru 2011 Temat postu: Jawa 250 1958r. |
|
|
Siema wszystkim Chciałbym w tym temacie opisywać przebieg remontu mojej drogiej Jawy. Motor wyciągnięty z garażu u dziadka gdzie stał jakieś 50 lat :p Dziadek opowiadał mi, że kupił go za kawalerki z salonu i pojeździł jakieś 2 lata. Potem poszedł do pracy czy do wojska nie pamiętam dokładnie i jawe odstawił do garażu i tak przeleżała tam tyle czasu
Pomysł robienia zdjęć z przebiegu remontu przyszedł mi troche za późno bo już troche rozebrałem ale jawa wyglądała mniej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia niewyraźne bo robione komórką w ciemnym pomieszczeniu :/
Są tam również zdjęcia piasty przed i po wstępnym czyszczeniu, częśc koła (w opłakanym stanie) i kartery przed i po wstępnym czyszczeniu.
Jutro dodam więcej zdjęć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aro
Młodszy majster
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: Śro 17:37, 14 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Bębny i karter tylko wyczyściłeś, czy może delikatnie jakąć pastą traktowałeś? Fajne takie zestawienia Widać różnice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20:55, 14 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Tylko wyczyszczone środkiem do mycia silników. Teraz wszystko poza bębnami, które chce zrobić na lekki połysk, poszło do szkiełkowania także wkrótce dodam zdjęcia jak wyszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Pią 19:43, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
nooo ale efekt ładny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
orzeł175
Młodszy majster
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:36, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witam.Bardzo ładna baza do remontu,moje bębny po czyszczeniu i delikatnym polerowaniu oraz przejechaniu pasta G3 wyglądają podobnie.Sam wychodzę z założenia że pojazdy z tamtych lat to nie świecidełka więc motocykl po procesie renowacji powinien odzwierciedlać stan gdy wyjechał z favryki .Życzę powodzenia w remoncie, mój nadal trwa i końca nie widać no ale takie koszty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez orzeł175 dnia Nie 20:36, 01 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 9:05, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Dodałem kilka zdjęć poszkiełkowanych części bębny juz zrobione na lustro i przetoczone od wewnatrz, czekaja na nowe szprychy zeby juz móc pozaplatac te koła (felgi nowe z 4motor) jutro ferie zaczynam więc myśle ze poskładam silnik i zrobie koła to dodam zdjęcia kończe juz prace nad deklami silnika by można sie było w nich przeglądać wkrótce dodam następne zdjęcia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Motórzysta dnia Czw 9:13, 26 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21:49, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No chłopaki JAWA DZIAŁA dzisiaj miało miejsce pierwsze odpalenie po niespełna 50 latach. jakże ogromne było moje zdziwienie kiedy jawa odpaliła za 3 kopem! i to nie miała nawet założonych kolanek, a czytałem, że to pomaga. naprawde sie tego nie spodziewałem. Mam nagrany filmik, musze tylko ogarnąc jakiś programik do robienia animacji i go dodam. Zdjęcia silnika w ramie i jakies tam ze szkiełkowania, piaskowania i po malowaniu ramy są tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
W planch mam teraz zrobienie komory do piaskowania, gdyz nie wyobrażam sobie wypiaskowania reszty motoru bez niej. piach jest poprostu wszędzie!
Do kwietnia mam nadzieje skończyć całkowity montaż motoru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinpolniak
Czeladnik
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl/Żurawica
|
Wysłany: Sob 13:08, 08 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jak poradziłeś sobie z deklami silnika? Były bardzo zniszczone? Nie wiem jak się za swoje wziąć. A widzę, że twoje super wyszły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
waqu
Młodszy majster
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mielec
|
Wysłany: Wto 17:02, 02 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Myśle że bardzo przyda mi sie zdjęcie bloszki od czujnika luzu też musze taki patent stworzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 17:49, 02 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Najlepsze blaszki nadają się ze sprężyn spiralnych. Można je znaleźć w rozrusznikach kosiarkowych
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Motórzysta
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20:49, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o dekle to na początek papier ścierny do ręki o gradacji około 100. I tarcie, tarcie i jeszcze raz tarcie aż do uzyskania równej powierzchni, bez jakichkolwiek rowków itp. Nie radze brać papieru o gradacji mniejszej niz 100 ponieważ powstaną dość spore rysy, z którymi może być później kłopot. Potem coraz to wieksza gradacja do około 300 do w miare gładziutkiej powierchni. Potem pasta tempo+filc do wkrętarki i po około dwóch przejechaniach pastą jest taki efekt
Jeśli chodzi o tą blaszke to naprawde sporo czasu nad tym przesiedziałem... Ale na szczęście wszystko jak narazie gra.
Mam jutro do odebrania bak więc myśle, że w przyszłym tygodniu dodam foty skończonej jawy. Mam nadzieje, że będzie sie podobała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|