Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 1958r :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 18:22, 15 Mar 2013    Temat postu:

Panowie, kompletuje części do jawy, które bym chciał oddać do szkielkowania. Mam problem z głowicą. Mam dwie głowice różniące się kształtem komory spalania, obie mają dokładnie takie same oznaczenia pierwsze: 25-353-13-112 drugie: 4384.7 i trzecie: na jednej jest wybite 2, na drugiej 3. Która była zakładana w 1958 r, ktoś się może orientuje? Poniżej zdjęcia.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 21:06, 15 Mar 2013    Temat postu:

Najprawdopodobniej ta z mniejszą komorą spalania jest od nowszej, bo po "lifcie" podnieśli stopień sprężania żeby dodać mocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 21:31, 15 Mar 2013    Temat postu:

Podobne wnioski wyciągneliśmy:) Właśnie z racji tej komory chciałęm ją założyćSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 7:56, 16 Mar 2013    Temat postu:

Ale przydałoby się ją trochę podrównać na tokarce, bo w tych wgłębieniach ci się będzie gromadził nagar

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 18:59, 02 Kwi 2013    Temat postu:

Niestety nie mam tokarki wiec skończy się na szlifowaniu komory spalania papierem ściernym.
Dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka. Okazało się że nigdzie nie mogę dostać śrub ze stali nierdzewnej na płaski śrubokręt do przykręcenia pokryw silnika. Wiecie może gdzie można dostać takie śruby?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:27, 09 Cze 2013    Temat postu:

Zabrałem się za Jadwigę! Okazało się że mam lekko skrzywioną ramę… Prostować to czy szukać nowej?


Kolejne pytanie dotyczy bieżni łożyska główki ramy, to co jest na zdjęciach nadaje się do powtórnego montażu czy lepiej sobie darować?






Jeszcze mam pytanie o mocowanie metalowej prowadnicy linki prędkościomierza, dolne mocowanie to śruba wkręcana w ramę, górne mocowanie to śruba przyspawana do ramy tak jak na zdjęciu, czy też śruba wkręcana w ramę?
Dziękuję za pomoc:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:37, 10 Cze 2013    Temat postu:

Rama tragedia. Szukaj nowej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pon 10:38, 10 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 21:38, 10 Cze 2013    Temat postu:

Ok, kwestia ramy już jest jasna. a co z resztą pytań?

Wahacz też mam spawany, nadaje się czy szukać nowego?





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 15:57, 11 Cze 2013    Temat postu:

Lepiej szukać innego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 7:55, 22 Cze 2013    Temat postu:

Wiec kwestie ramy mam załatwioną, prosta z wahaczem:)

W przyszłym tygodniu planuje oddać cylinder do szlifu i wał do regeneracji. Dzisiaj zauważyłem, że mam pękniętą gładź cylindra przy okienku, pamiętam że pojawił się na forum taki temat ale nie potrafię go znaleźć. Teoretycznie nie powinno być problemu z oderwaniem tego kawałka i późniejszą pracą tłoka w cylindrze czy się mylę?





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:42, 22 Cze 2013    Temat postu:

wytnij tą "poprzeczkę" z obu stron, nie wpływa to na prace silnika ale gdyby sie urwało podczas jazdy to by niezłego ambarasu narobiło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 13:01, 23 Cze 2013    Temat postu:

Zrobię dokładnie tak jak piszesz, dziękuję za pomoc!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 21:27, 25 Cze 2013    Temat postu:

Wyciąłem to co miałem wyciąć:




Zabrałem się też za składanie bębnów. Tu mam pytanie do specjalistów, jaka tulejkę powinienem włożyć między łożysko a zabierak zębatki przy tylnym kole. Mam 2 tulejki jedna ok 7mm wysokości, druga 11.


Zamontowane wyglądają tak:




Która powinna być założona? Przy 7mm wieloklin wchodzi głębiej w pierścień ale mam wrażenie że nie opiera się na tulejce:



z kolei przy 11mm wygląda to tak:


Którą tulejkę zastosować?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Wto 21:28, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:43, 25 Cze 2013    Temat postu:

na 7 widać że tarło. Ja na Twoim miejscu przyciąłbym trochę tą 11.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw 9:09, 27 Cze 2013    Temat postu:

A nie znajdziesz na to odpowiedzi w instrukcji czy schematach? Nie jestem tez tego sprzwdzic z racji wyjazdu na wakacje, może inny użytkownik pomoże. Co do ramy i wahacza to fakt kwalifikują się do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 4 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin