|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 11:07, 27 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
w katalogu będzie nazwa "tulejka" ale na 100 nie będzie wymiaru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 17:25, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jawor ma rację, w katalogu nie ma wymiaru podanego.
Prace powoli idą do przodu. Odebrałem cylinder ze szlifu, wal z centrowania.
Rozebrałem przednie zawieszenie i mam pytanie o tuleje w lagach.
Pierwsza tuleja od lewej lata luźno, pozostałe dwie ani drgną? Tak powinno być czy wszystkie powinny byś luźne? Kolejne pytanie to czy ktoś może zna wymiary tych tulejek? I czy po ich wymianie trzeba rozwiercać te chromowane elementy w których te tuleje pracują?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcha
Fachowiec
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Wto 18:05, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Niestety, dolne golenie trzeba rozwiercać tak żeby na całej długości miały jednakową średnicę a potem odpowiednio dopasować tuleje.
No chyba że są mało wyrobione, ale to wątpliwe.
Jeśli tego nie zrobić to na środku będzie luz a na dole będzie się zacinać. Ojciec kiedyś w swojej jawie wymienił same tuleje i po przejechaniu większego dołka musiał wykopywać koło w dół.
Ktoś na forum już pisał, że znalezienie zakładu który to zrobi nie jest proste. Poszukaj na pewno znajdziesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 12:25, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Reasumując zakup nowych tulejek wiąże się z koniecznością rozwiercania goleni. Wiec jeżeli podczas pracy wycierają się tuleje i golenie to rury nośne też? Czy może źle myślę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 22:28, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wczoraj odebrałem nowy sworzeń podstawki centralnej i tulejkę w ramę:
Rama jest już gotowa do spawania:
Niestety parę otworów jest uszkodzonych. Zastanawiam się co z tym zrobić. Czy zaspawanie i ponowne gwintowanie to dobry pomysł?
Co jest przykręcone do tego odłamanego kawałka ramy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 23:11, 30 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
do tego kawałka ramy przykręcona jest rączka boczna która pomaga wrzucić motocykl na stopki.
są takie sprężynki do naprawy gwintów. Jak chcesz zrobić na m6 to rozwiercasz na m8, gwintujesz i wkręcasz tą sprężynkę która robi redukcje na 6. Nie pamiętam jak to się nazywało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Śro 8:58, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
No jest takie coś, tylko jeśli to ma być porządnie skręcone - lepiej napawać, wywiercić otwór i gwintować na nowo. I pewniej i taniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-e34
Fachowiec
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Śro 14:33, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
To tak na szybko,
[link widoczny dla zalogowanych]
myśle ze na odpowiednim kleju będzie dobrze trzymać. Napawanie ma pewna wadę: jeżeli krzywo nawiercisz otwór i potem krzywo go nagwintujesz to będą problemy.
Miałbym prośbę mógłbyś zwymiarować i ewentualnie zrobić fotki rurek które będziesz spawał do ramy, domyślam się że są to podnóżki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel-e34 dnia Śro 14:36, 31 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:00, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dziękuję Panowie za odzew! tak się głupio zapytam co to jest napawanie?
Paweł, napisz dokładnie albo zaznacz czego wymiary potrzebujesz. Do ramy będę spawał tuleje w której pracuje sworzeń od podstawki centralnej oraz tuleje w którą wchodzą elementy od podnóżków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-e34
Fachowiec
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Śro 21:39, 31 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Napawanie, to tak jak spawanie, a raczej nadlanie spoiną materiału, tak zeby potem mozna było wiercić i gwintować.
Chodzi mi dokładnie tuleje w które wchodzą podnóżki i podnóżki. W mojej galerii możesz zobaczyć w jakim mam stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 20:52, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli o to?
Długość 119mm, średnica wewnętrzna ok 20mm, zewnętrzna ok 25mm.
Znalazł ktoś może sposób na wyszlifowanie wewnętrznej strony lag? tam gdzie pracują tuleje z brązu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba dnia Czw 20:54, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 19:20, 06 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Po dłuższej przerwie i większych zakupach zabrałem się znowu za Jadwigę.
Reanimuje przednie zawieszenie, poza rurami, tłumikiem i chyba sprężynami (zastanawiam się nad wymianą, pożyjemy zobaczymy) resztę części mam nowe. Pierścienie uszczelniające są nad wymiarowe w obu średnicach zewnętrznej i wewnętrznej. W sumie mam 4 komplety rur nośnych i te najbardziej skorodowane na wysokości półek okazały się najlepsze. Reszta jest mocno zmaltretowana w miejscu pracy uszczelniacza. Te również nie są idealne, ale nie mają żadnych głębokich rys. Zastanawiałem się nad przepolerowaniem tej powierzchni? Przerabiał już może to ktoś z forumowiczów?
Następna sprawa to osadzenie pierścieni z brązu na rurach. O ile pierścieni nr 3 wszedł bez problemu to pozostałych 2 nie da rady włożyć. Okazało się, że goleń w miejscu mocowania pierścienia 3 jest lekko owalna, wiec muszę dać rurę do przetoczenia, i moje pytanie jest takie czy te tuleje z brązu (2 i 1) powinny wejść luźno na goleń czy są na wcisk?
A i jeszcze na koniec, dajecie jeszcze jakąś uszczelkę pomiędzy lage a tą podkładkę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:16, 06 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz nierówności pod uszczelniaczami to oddaj golenie na chrom techniczny, zrobią naddatek i nic nie będzie puszczać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 11:06, 09 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki Jawor za odpowiedz. Nie ma tam głębokich rys więc w chrom nie będę się bawił. Chrom by był konieczny do pozostałych rur. A co do pierścieni to nie wiesz czy powinny wchodzić na rurę z luzem czy na wcisk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:32, 09 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Od dołu jest zabezpieczenie które chroni przed wypadnięciem tulejek. Powinno być na wcisk ale nie na ciasno bo będzie problem z demontażem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|