 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystekll
Młodszy majster

Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:20, 06 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
black-dimon po Twoich słowach nie dało mi spokoju i zabrałem się za poszukiwanie i o to efekt.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystekll
Młodszy majster

Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:28, 06 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
A to co mu się udało zrobić ostatnio.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystekll
Młodszy majster

Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:10, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Panowie jaki olej wlać do silnika, silnik po remoncie na dotarciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator

Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pon 16:21, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Do silnika w sensie do skrzyni ja osobiście lałem lux 10. Różnie ludzi leją,ja mam tarcze korkowe wiec zdecydowałem się na luxa, choć czytałem ze na hipolu jawy latają. Ja wychodze z założenia że jeśli kiedyś lali lux lub hipol to tak to ma być. Nowe oleje są do nowych konstrukcji.Ale to moje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystekll
Młodszy majster

Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:29, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki, lepkość SAE30, i jeszcze jedno pytnie ile wychodzi, cz 1L wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator

Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pon 18:33, 15 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
krystekll napisał: | Dzięki, lepkość SAE30, i jeszcze jedno pytnie ile wychodzi, cz 1L wystarczy. |
wystarczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wentyl
Młodszy majster

Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PZ
|
Wysłany: Śro 8:49, 17 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
pawelooo2 napisał: | Do silnika w sensie do skrzyni ja osobiście lałem lux 10. Różnie ludzi leją,ja mam tarcze korkowe wiec zdecydowałem się na luxa, choć czytałem ze na hipolu jawy latają. Ja wychodze z założenia że jeśli kiedyś lali lux lub hipol to tak to ma być. Nowe oleje są do nowych konstrukcji.Ale to moje zdanie. |
A czym różnią sie łozyska kulkowe w nowych konstrukcjach a nowe łozyska w naszych Jawach? To samo z kołami zebatymi, łańcuchem sprzęgłowym.?
Nowoczesne ojeje motocyklowe powinny jeszcze jepiej zabezpieczać silnik zabytka, ponieważ są przystosowane do pracy z wiele większymi obciążeniami i predkosciami obrotowymi. Poza tym mają doskonałe własciwości myjace, nie pozostawiają szlamu na dnie silnika i mają dodatki poprawiające pracę mokrych sprzęgieł.
Ja polecam mineralny Motul lub Bel Ray 10w40 lub 20w50.
Może byś nawet Orlen do motocykli.
Cena około 30 zł na litr to nie fortuna.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator

Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Śro 16:28, 17 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
wentyl napisał: | pawelooo2 napisał: | Do silnika w sensie do skrzyni ja osobiście lałem lux 10. Różnie ludzi leją,ja mam tarcze korkowe wiec zdecydowałem się na luxa, choć czytałem ze na hipolu jawy latają. Ja wychodze z założenia że jeśli kiedyś lali lux lub hipol to tak to ma być. Nowe oleje są do nowych konstrukcji.Ale to moje zdanie. |
A czym różnią sie łozyska kulkowe w nowych konstrukcjach a nowe łozyska w naszych Jawach? To samo z kołami zebatymi, łańcuchem sprzęgłowym.?
Nowoczesne ojeje motocyklowe powinny jeszcze jepiej zabezpieczać silnik zabytka, ponieważ są przystosowane do pracy z wiele większymi obciążeniami i predkosciami obrotowymi. Poza tym mają doskonałe własciwości myjace, nie pozostawiają szlamu na dnie silnika i mają dodatki poprawiające pracę mokrych sprzęgieł.
Ja polecam mineralny Motul lub Bel Ray 10w40 lub 20w50.
Może byś nawet Orlen do motocykli.
Cena około 30 zł na litr to nie fortuna.
Pozdro. |
napisałem swoją opinię oraz zasłyszane info z innych źródeł - "nie nerwuj się" kazdy leje to co uważa za najlepsze.....co do sprzęgła dodam że na nowszych olejach nie każdej jawie pasuje, bywa ze sprzegło nie pracuje jak powinno - często zmiana oleju na "stary" pomagała. O tym nawet jest gdzie tu na tym forum napisane...pozdrawiam
P.S. zębatki i łożyska na pewno różnią się jakościa wykonania. Natomiast nie wiem jak tarcze "korkowe" mają się do współczesnych olejów, bo to przy nich bywaja problemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wentyl
Młodszy majster

Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PZ
|
Wysłany: Czw 8:09, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
nikt się nie nerwuje....spoko, to też moja opinia, z życia wzięta.
Owszem,koła zębate moga sie różnić jakościa wykonania a z biegiem lat pojawiają sie wieksze luzy międzyzębne, które są wynikiem zużycia oraz luzy wieloklinach. w związku z tym zlecam stosowanie oleju, w którym parametr lepkosci kinematycznej jest jak najwyzszy.
Co do jakości łozysk - bywa tak, że nowe łozysko, dobrej firmy, montowane w zabytku podczas remontu, jest lepszej jakości niż łozyska montowane na współczesnej linii produkcyjnej - niestety...taka prawda.
Co do sprzęgła - powinno. przed montażem nowych tarcz wymoczyć je kilka dni w oleju aby korki nasiąkły olejem.
ale wpływ ojeju na sprzęgło moze być różny - i tutaj zgodzę sie z Tobą.
Kiedyś zalałem SHL-kę olejem półsyntetykiem 10W40 - zwykłym samochodowym a zamontowane były azjatyckie, nowe, tarcze sprzęgłowe.
Szała jak szalona i do dzisiaj nie ma problemów ze szprzegłem a silnik czyściutki w środku.
Zdrowia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wentyl dnia Czw 8:11, 18 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystekll
Młodszy majster

Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:53, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Widzę że zdania podzielone, ja że mieli u mnie w sklepie kupiłem MOTUL.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wentyl
Młodszy majster

Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PZ
|
Wysłany: Czw 10:59, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
tez dobrze....
testuj i napisz rezultaty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu

Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:46, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Cały sezon przelatałem na Motulu HD I było bezproblemowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystekll
Młodszy majster

Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:05, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
W przyszłym tygodniu zabieram się za składanie silnika, dziś właśnie mam zamiar dorobić blaszkę do czujnika luzu. Tak jak czytałem z blaszki z przerywacza. Po przymiarce szerokość ta sama.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator

Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Czw 21:19, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
krystekll napisał: | W przyszłym tygodniu zabieram się za składanie silnika, dziś właśnie mam zamiar dorobić blaszkę do czujnika luzu. Tak jak czytałem z blaszki z przerywacza. Po przymiarce szerokość ta sama. |
Sprawdź dwa razy na "sucho" ja blaszkę na nowo zabijałem - długość ta sama ale większy łuk blaszki był i nie dochodziła za każdym razem. Własnie kończę składać silnik bo brak kontrolki jakoś nie dawał mi spokoju.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|