 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator

Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pon 23:17, 30 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
wywal platynki - wstaw CDI - nie będziesz żałował....Zapomnisz o kondensatorach świecach i zapłonie. Gdzieś to już pisałem.. moja jadzia na początku miała podobnie ale musiał ostygnąć dobrze, żeby odpalić ponownie. Odpalała ale nakopać sie musiałem....Winna była nieszczelność głowicy. Przyczyn może być wiele. Sprawdz czy nie gubi iskry po rozgrzaniu. Jesli nie i zapłon się nie przestawia (to na pewno) to szukaj przyczyny w nieszczelnościach. Może się mylę....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:03, 11 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Panowie po raz kolejny trafna diagnoza, tym razem ja sobie zawiniłem....... Wkręciłem jedną szpilkę odwrotną stroną (jest nieznaczna różnica długości gwintów) przez co w jednym miejscu nie dociągnąłem odpowiednio nakrętką głowicy i ciśnienie uciekało sobie dokładnie tam. Na zimno odpalała od kopa po zagrzaniu dramat. Wszystko już rozebrane, wyczyszczone. Szpilka już zamontowana jak trzeba. Poskładać i testy. Dzięki wielkie za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator

Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Sob 21:51, 11 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Tom_KRK napisał: | Panowie po raz kolejny trafna diagnoza, tym razem ja sobie zawiniłem....... Wkręciłem jedną szpilkę odwrotną stroną (jest nieznaczna różnica długości gwintów) przez co w jednym miejscu nie dociągnąłem odpowiednio nakrętką głowicy i ciśnienie uciekało sobie dokładnie tam. Na zimno odpalała od kopa po zagrzaniu dramat. Wszystko już rozebrane, wyczyszczone. Szpilka już zamontowana jak trzeba. Poskładać i testy. Dzięki wielkie za pomoc. |
wstaw jeszcze miedz pod głowice, to zapomnisz o posiadaniu uszczelki......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 9:35, 12 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
I sam ten miedziany pierścień powinien wystarczyć? Żadnych mazideł, uszczelniaczy? Mam ten typ głowicy z 5 kątną przylgnią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator

Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pon 7:27, 13 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Tom_KRK napisał: | I sam ten miedziany pierścień powinien wystarczyć? Żadnych mazideł, uszczelniaczy? Mam ten typ głowicy z 5 kątną przylgnią. |
uszczelke miedzianą trzeba cienko przesmarować smarem grafitowym. Ja tak robiłem. I tak robił "mój" protoplasta. Natomiast znam opinie, że nie trzeba niczym smarować (których nie sprawdzałem). Ważne aby uszczelka była z miedzi wyżarzonej. Poczytasz o tym tu:
http://www.jawa250.fora.pl/usprawnienia-patenty,2/uszczelka-pod-cylinder-i-glowice,5583.html
P.S. Wiem że to nie profesjonalne, ale z uwagi na to, że mam zapas głowic jedną splanowałem sam, na szkle przy pomocy papieru ściernego "suwając" delikatnie głowicą po nim. Papier brał równo wiec głowica nie była zwichrowana. Uznałem, ze to pomoże w uszczelnieniu. Czy pomogło? Na pewno nie zaszkodziło. Czy było potrzebne? Nie wiem..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 8:43, 17 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Ogarnąłem z głowicą, standardowa uszczelka plus uszczelniacz victor reinz dały radę, nic nie ucieka. Znalazłem też po kilku jazdach winowajcę tego przerywania pracy silnika po nagrzaniu (tak mi się przynajmniej wydawało). Przyczyną był filtr powietrza od nierówności na drodze i lekkich wibracji w trakcie jazdy zamykała mi się na gaźniku ta przesłona i silnik dostawał taka mieszankę jak na ssaniu...... Wszystkie problemy ustąpiły po zablokowaniu przesłony w trybie otwartym. Zrobiłem wczoraj około 30 km, teraz czeka mnie przegląd wieczysty i żółta blacha. Dzięki chłopy za porady
Docelowo wstawię miedzianą uszczelkę pod głowicę, okazało się że blisko mnie można dostać miedzianą blachę w niedużych arkuszach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23:53, 02 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Mój pierwszy jesienny zlot na Jawie Alwernia w Małopolsce
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|