 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 11:46, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Kryngielit najlepiej by się nadał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:13, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki koledzy za pomoc
Przy Jawie coś tam się dzieje ale bardzo powoli bo czas ostatnio nie bardzo pozwala.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Glidemike
Pan Henio
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:27, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Fajna robota, lubię taką. Najbardziej mi się podoba, że masz motor po Dziadziu . Gdzie chromowałeś elementy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 10:57, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Elementy chromowałem w CSR w Krakowie. W sumie ten motor to kawałek rodzinnej historii . Ze zdjęć i opowieści dziadka wiem, że wcześniej miał pięknego peraka, ale niestety został skradziony i już się nie znalazł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 20:01, 25 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Koledzy mam pytanie, czym powinna być od środka połączona górna obudowa lampy z dolną ? Niby można to skręcić małymi śrubkami, ale jestem prawie pewien, że ktoś na forum kiedyś pisał o jakichś spinkach czy klamerkach ?
Przedni błotnik w końcu trafił na swoje miejsce i mogłem złożyć na gotowo przednie koło.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tom_KRK dnia Nie 14:01, 29 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 9:58, 03 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Czas w końcu pozwolił działać, jest solidny postęp w pracach
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 23:20, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Koledzy ratunku ! Skończyłem robić elektrykę. Szykowałem się już do odpalania silnika ale mam pewien problem. Sprawdzałem iskrę na świecy, przekręcam stacyjkę w pozycję zapłonu, zapala się kontrolka luzu, amperomierz wychyla się na minus, ruszam kickstarterem, patrzę, że iskra jest elegancka. Zadowolony zerkam na wskazanie amperomierza a tam wskazówka na zero . . . . Ruszam kickstarterem znów, patrzę na amperomierz, znów pokazuje wychył na minus. Tak to u mnie teraz wygląda, że ruszając powoli kickstarterem na włączonym zapłonie (świeca wykręcona) amperomierz przechodzi ze wskazania "0" na "minus" i potem znów z "minusa" na 0.
Gdzie szukać przyczyny takiego dziwnego zachowania ? Szczotki ? Dodam jeszcze, że przy sprawdzaniu iskry zdarzyło mi się poczuć prąd na dłoni mimo nowej fajki i przewodu wysokiego napięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Czeladnik

Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 10:54, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Wszystko jest ok, przerywacz zamyka obwód, cewka pobiera prąd i dlatego leci Ci na minus, po odpaleniu prądnica powinna zacząć ładować i powinno oscylować w granicy zera, bliżej plusa.
Odpalaj i nagraj jak to chodzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Czw 10:56, 04 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 11:36, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No to ładna wtopa z mojej strony Jedyne co mnie tłumaczy w takim wypadku, to to, że jak jeszcze przed remontem sprawdzałem silnik to prąd miałem na krótko bez amperomierza i nie zaobserwowałem tego zjawiska. Trzymajcie kciuki, jutro odpalam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:28, 06 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Pierwsze uruchomienie zakończone sukcesem, nie obyło się bez problemów i przygód Miałem też trochę poprawek, zaraz na początku okazało się że mam przedmuch solidny spod głowicy, ale udało mi się to szybko poprawić. Silnik odpalił chyba, od 3 kopa i od razu zaczął wchodzić na wysokie obroty, zacząłem szukać przyczyny. Po dłuższym czasie przy jawie, winowajcą wysokich obrotów okazała się zbyt krótka linka gazu, która podniosła dość wysoko przepustnicę. Musiałem zdemontować rolgaz i uwolnić pancerz.
Moje spostrzeżenia:
1. Nauczyć się prawidłowego odpalania (kopniak potrafi solidnie odbić)
2. Ogarnąć ładowanie ( po zwiększeniu obrotów brak wychylenia amperomierza na plus, złamana jedna szczotka w trakcie montażu prądnicy)
https://youtu.be/OOkI4a0HYLI dźwięk dzwonienia na filmie to dzwoniące klucze nasadowe wpadające w rezonans , z góry przepraszam za trzęsącą kamerę ale emocje wzięły górę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 1:48, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jawe trzeba odpalać zdecydowanym kopnięciem, wtedy nie odbije
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 8:29, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli jednym słowem solidnego kopa tutaj potrzeba zasadzić Kłopotów ciąg dalszy. Silnik i tak w najbliższym czasie ma trafić na stół, ale przed tym chciałem go dokładnie sprawdzić, zwłaszcza pod kątem sprawności skrzyni biegów. Sytuacja wygląda tak, że "brak jest biegów". Przełączenie z położenia luz na pierwszy bieg nie powoduje żadnego ruchu zębatki zdawczej, słychać to charakterystyczne kliknięcie z automatu ale biegu tak jakby nie było. W dół wskakuje tylko luz, 2,3 i 4 biegu brak, nie słychać już nawet tego kliknięcia przełączenia.
Od czego najlepiej rozpocząć poszukiwania ? Automat ? Jest to o tyle dziwne, że podobno silnik był odstawiony jako sprawny.
Ostatnie pytanie, czy ktoś może mi polecić linkę gazu od jakiegoś konkretnego sprzedawcy na alledrogo ? Żebym miał pewność że będzie pasować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 12:27, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ściągnij pokrywę sprzęgła i sprawdź czy automat zmiany biegów się rusza jak zmieniasz biegi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz

Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 12:52, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Linka od gazu jaka była założona w mojej 250 ma takie wymiary: 101cm długość linki, 92cm pancerz. Ja kupiłem u tego gościa [link widoczny dla zalogowanych] Jeszcze nie doszła, szybko pewnie jej i tak nie założę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany

Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 13:22, 07 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Teraz nie mam możliwości tej felernej linki zmierzyć, ale od początku coś mi w niej nie grało, niby na metce było "Jawa 250" , ale linka była kupiona ponad 20 lat temu więc kto wie do jakiego modelu była faktycznie przeznaczona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|