Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250-353/04 - 1959r. ___brytal___
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Nie 20:39, 05 Paź 2014    Temat postu: Jawa 250-353/04 - 1959r. ___brytal___

Witam
Jak już pisałem w powitalni niedawno stałem się posiadaczem wymarzonej i długo poszukiwanej Jawy 250. Od początku poszukiwań widziałem, że ma to być 250tka wersja z amperomierzem gdyż taka mi się podoba najbardziej.
Poniżej fotka mojej niuni po zakupie:


Jakiś czas temu wziąłem się za rozbieranie motoru, póki co z grubsza żeby ocenić stan części. Jako, że za renowację motoru biorę się po raz pierwszy także nie obędzie się bez pytań Very Happy






Aktualnie pozostał mi do rozmontowania wahacz (a z tym to wiadomo nie ma lekko) ma delikatny luz na boki i nieszczęsna rurka od lewego podnóżka której za skarby świata nie mogę wybić bo ktoś coś przy tym majsterkował. Zaspawana nie jest niby, spróbuje może jakimś ściągaczem wypchnąć od tylu.

Nie obyło się bez niewiadomych podczas demontażu. Znalazłem taką blaszkę pod motorem, wydaję mi się, że to cześć tej co trzyma stopę podczas jazdy ale wole się upewnić czy na pewno. foto



A i zastanawia mnie jeszcze lewa rurka od podnóżka stawiam na to, że moja jest wykrzywiona i powinna osiowo współgrać??



Teraz jak już mam silnik na wierzchu, będę powoli brał się za niego. Niestety czasu wiele nie ma także to potrwa ale się nie pali Very Happy

Aktualnie zauważone braki:
Lampa tył metalowa a w zasadzie sama obudowa i szkiełko (strasznie potraktowana wycieta czesc lampy)
klakson made in poland nie wiem od czgo
owe przedłużenie pod podnóżek kierowcy lewy
klamki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez brytal dnia Nie 20:50, 05 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 16:03, 06 Paź 2014    Temat postu:

Rurki pod podnóżków masz krzywe. Pewno kiedyś leżał w rowie jakiś agent na Twojej Jawie i tak się podgięło temu podnóżku. Idzie to dostać proste nowe, a czasem z zapasów nowe ori też uda się trafić (tak jak mi Smile )
Wybijaj to od środka z przeciwnej strony, u mnie zadziałało. Z tym że ja najpierw gumówką ściąłem ta rurkę równo z ramą, a potem niby tulejkę wybiłem po namoczeniu różnymi specyfikami penetrującymi.

Ta blaszka mi wygląda na uchwyt mocowania siedziska.

Powodzenia i eh, jak tak patrzę na Twoją to dużo Ci go będzie potrzebne, pomimo że tragedii nie ma Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Śro 20:51, 08 Paź 2014    Temat postu:

Dziś uporałem sie z wahaczem. Jako, że nie chciałem tego robić metodą młotkową dorobiłem taki ściągacz i poszło naprawdę gładko.


Niestety nie zauważyłem od razu czegoś wdłg mnie dziwnego tj skrzywionej lewej cześci wahacza. foto


Ktoś ma jakiś pomysł czy to prostować czy szukać innego?? i jak w ogóle mogło dojść do takiego wykrzywienia, gdzie druga strona jest prosta? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 21:32, 08 Paź 2014    Temat postu:

Hej

Wahacz do wymiany, ściągacz całkiem fajny, ale wszedł w sworzeń i mógł go rozepchnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Czw 19:16, 09 Paź 2014    Temat postu:

Cytat:
ściągacz całkiem fajny, ale wszedł w sworzeń i mógł go rozepchnąć.


Nie tyle wszedł co został wkręcony w gwint pomocniczy i za niego wyciągnięty cos na wzór tego:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 19:22, 09 Paź 2014    Temat postu:

Świetna robota:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:43, 10 Paź 2014    Temat postu:

Blaszka jest od zatrzaski, który trzyma nóżki centralne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Pon 20:56, 10 Sie 2015    Temat postu:

Żeby nie było, że nic się nie dzieje, umieszczam trochę zdjęć z prac przy serduchu. Tak jak pisałem renowacja będzie mocno rozłożona w czasie ale mam nadzieje, że wytrwam Very Happy




Po długim i żmudnym szorowaniu Smile













Polerka bez finishu ale i tak wygląda całkiem fajnie:






Jako, że nie chce mieć w przyszłości problemu z ładowaniem postanowiłem od razu zainwestować i serducho otrzymało prezencik w postaci nowego zapłonu Vape 12V prosto z jawamarkt.cz






Silniczek odpalił od pierwszego kopa z czego bardzo się ucieszyłem. Niestety radość nie trwała długo gdyż zauważyłem dziwne stukanie w górnej części cylindra. Po przeanalizowaniu wychodzi na moje oko wujowo wykonany szlif który muszę ogarnąć na nowo.
Jak tylko ogarnę temat stukania w silniku to postaram się zamieścić filmik jak chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Wto 0:45, 11 Sie 2015    Temat postu:

Na taką robotę mogę patrzeć bez końca ;D.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 6:19, 11 Sie 2015    Temat postu:

A może to tłok puka w głowicę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Wto 17:24, 11 Sie 2015    Temat postu:

seba napisał:
A może to tłok puka w głowicę?

Seba tłok na pewno nie puka sprawdzone na 100% wina leży w szlifie uparłem się na 1 szlif bo zdobyłem dobrego tłoka z epoki i to był błąd a i po szlifie wyszedł niewielki ale jednak jest uskok u góry cylindra o który puka pierscień


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 15:46, 12 Sie 2015    Temat postu:

Ściągnij górny pierścień i się upewnisz czy to na pewno on:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Pią 20:41, 28 Sie 2015    Temat postu:

Panowie mam parę pytań:



1. Osłona zębatki na zdjęciu nr 1 była ocynkowana/chromowana czy w kolorze (jeśli tak to jakim) oryginalnie ???

2. Ustrojstwo nr 2 na zdjęciu z jakiego materiału jest wykonane obstawiam stal ale wole się upewnić zanim pójdzie pod młot Very Happy



3. Zabierak zębatki koła zamocowany jest oryginalnie na nitach, u siebie zauważyłem luz który mi się nie podoba. Myślałem zrobić to na śrubach tylko nie wiem za bardzo jak to zrobić gdyż zastosowanie śrub normalnych będzie blokowało osłonę aluminiową bębna przykręcana na 3 śrubki do zabieraka. Ma ktoś na to jakiś patent.

4. Jakie łożyska zastosować do kół myślałem nad obustronnie krytymi ma to sens??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pią 23:14, 28 Sie 2015    Temat postu:

2. Jak łapie magnes to stal.
3. Śruby stożkowe pewnie byłyby najlepsze, nie wystawałyby. Ale nie robiłem tego więc nie wiem czy w tym przypadku jest to do zrobienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pią 23:41, 28 Sie 2015    Temat postu:

Niestety obecne tłoki to loteria , u mnie tłok nie dzwonił ,,czeski,, ale się przycierał następny ,,polski,, masakra po 5 minutach na jałowo zatarcie po zawiezieniu cylindra do innego szlifierza i wymianie tłoka na inny który mi sprzedał dzwoni na zimno potem jest cisza jak złapie temperaturę. Przejechane mam około 700 km W jednym odcinku około 150km i jak na razie jest dobrze Szlif 3 ,wał po naprawie Widzę ,,brytal,, że masz takie same kartery co u mnie. Pewnie będzie OK jak się silnik rozgrzeje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin