|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brytal
Czeladnik
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów (okolice)
|
Wysłany: Nie 20:39, 05 Paź 2014 Temat postu: Jawa 250-353/04 - 1959r. ___brytal___ |
|
|
Witam
Jak już pisałem w powitalni niedawno stałem się posiadaczem wymarzonej i długo poszukiwanej Jawy 250. Od początku poszukiwań widziałem, że ma to być 250tka wersja z amperomierzem gdyż taka mi się podoba najbardziej.
Poniżej fotka mojej niuni po zakupie:
Jakiś czas temu wziąłem się za rozbieranie motoru, póki co z grubsza żeby ocenić stan części. Jako, że za renowację motoru biorę się po raz pierwszy także nie obędzie się bez pytań
Aktualnie pozostał mi do rozmontowania wahacz (a z tym to wiadomo nie ma lekko) ma delikatny luz na boki i nieszczęsna rurka od lewego podnóżka której za skarby świata nie mogę wybić bo ktoś coś przy tym majsterkował. Zaspawana nie jest niby, spróbuje może jakimś ściągaczem wypchnąć od tylu.
Nie obyło się bez niewiadomych podczas demontażu. Znalazłem taką blaszkę pod motorem, wydaję mi się, że to cześć tej co trzyma stopę podczas jazdy ale wole się upewnić czy na pewno. foto
A i zastanawia mnie jeszcze lewa rurka od podnóżka stawiam na to, że moja jest wykrzywiona i powinna osiowo współgrać??
Teraz jak już mam silnik na wierzchu, będę powoli brał się za niego. Niestety czasu wiele nie ma także to potrwa ale się nie pali
Aktualnie zauważone braki:
Lampa tył metalowa a w zasadzie sama obudowa i szkiełko (strasznie potraktowana wycieta czesc lampy)
klakson made in poland nie wiem od czgo
owe przedłużenie pod podnóżek kierowcy lewy
klamki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez brytal dnia Nie 20:50, 05 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujek
Kierownik zmiany
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 16:03, 06 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Rurki pod podnóżków masz krzywe. Pewno kiedyś leżał w rowie jakiś agent na Twojej Jawie i tak się podgięło temu podnóżku. Idzie to dostać proste nowe, a czasem z zapasów nowe ori też uda się trafić (tak jak mi )
Wybijaj to od środka z przeciwnej strony, u mnie zadziałało. Z tym że ja najpierw gumówką ściąłem ta rurkę równo z ramą, a potem niby tulejkę wybiłem po namoczeniu różnymi specyfikami penetrującymi.
Ta blaszka mi wygląda na uchwyt mocowania siedziska.
Powodzenia i eh, jak tak patrzę na Twoją to dużo Ci go będzie potrzebne, pomimo że tragedii nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brytal
Czeladnik
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów (okolice)
|
Wysłany: Śro 20:51, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dziś uporałem sie z wahaczem. Jako, że nie chciałem tego robić metodą młotkową dorobiłem taki ściągacz i poszło naprawdę gładko.
Niestety nie zauważyłem od razu czegoś wdłg mnie dziwnego tj skrzywionej lewej cześci wahacza. foto
Ktoś ma jakiś pomysł czy to prostować czy szukać innego?? i jak w ogóle mogło dojść do takiego wykrzywienia, gdzie druga strona jest prosta?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 21:32, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Hej
Wahacz do wymiany, ściągacz całkiem fajny, ale wszedł w sworzeń i mógł go rozepchnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brytal
Czeladnik
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów (okolice)
|
Wysłany: Czw 19:16, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ściągacz całkiem fajny, ale wszedł w sworzeń i mógł go rozepchnąć. |
Nie tyle wszedł co został wkręcony w gwint pomocniczy i za niego wyciągnięty cos na wzór tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 19:22, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Świetna robota:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:43, 10 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Blaszka jest od zatrzaski, który trzyma nóżki centralne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brytal
Czeladnik
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów (okolice)
|
Wysłany: Pon 20:56, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Żeby nie było, że nic się nie dzieje, umieszczam trochę zdjęć z prac przy serduchu. Tak jak pisałem renowacja będzie mocno rozłożona w czasie ale mam nadzieje, że wytrwam
Po długim i żmudnym szorowaniu
Polerka bez finishu ale i tak wygląda całkiem fajnie:
Jako, że nie chce mieć w przyszłości problemu z ładowaniem postanowiłem od razu zainwestować i serducho otrzymało prezencik w postaci nowego zapłonu Vape 12V prosto z jawamarkt.cz
Silniczek odpalił od pierwszego kopa z czego bardzo się ucieszyłem. Niestety radość nie trwała długo gdyż zauważyłem dziwne stukanie w górnej części cylindra. Po przeanalizowaniu wychodzi na moje oko wujowo wykonany szlif który muszę ogarnąć na nowo.
Jak tylko ogarnę temat stukania w silniku to postaram się zamieścić filmik jak chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Wto 0:45, 11 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Na taką robotę mogę patrzeć bez końca ;D.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 6:19, 11 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
A może to tłok puka w głowicę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brytal
Czeladnik
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów (okolice)
|
Wysłany: Wto 17:24, 11 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
seba napisał: | A może to tłok puka w głowicę? |
Seba tłok na pewno nie puka sprawdzone na 100% wina leży w szlifie uparłem się na 1 szlif bo zdobyłem dobrego tłoka z epoki i to był błąd a i po szlifie wyszedł niewielki ale jednak jest uskok u góry cylindra o który puka pierscień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:46, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ściągnij górny pierścień i się upewnisz czy to na pewno on:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brytal
Czeladnik
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów (okolice)
|
Wysłany: Pią 20:41, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie mam parę pytań:
1. Osłona zębatki na zdjęciu nr 1 była ocynkowana/chromowana czy w kolorze (jeśli tak to jakim) oryginalnie ???
2. Ustrojstwo nr 2 na zdjęciu z jakiego materiału jest wykonane obstawiam stal ale wole się upewnić zanim pójdzie pod młot
3. Zabierak zębatki koła zamocowany jest oryginalnie na nitach, u siebie zauważyłem luz który mi się nie podoba. Myślałem zrobić to na śrubach tylko nie wiem za bardzo jak to zrobić gdyż zastosowanie śrub normalnych będzie blokowało osłonę aluminiową bębna przykręcana na 3 śrubki do zabieraka. Ma ktoś na to jakiś patent.
4. Jakie łożyska zastosować do kół myślałem nad obustronnie krytymi ma to sens??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Pią 23:14, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
2. Jak łapie magnes to stal.
3. Śruby stożkowe pewnie byłyby najlepsze, nie wystawałyby. Ale nie robiłem tego więc nie wiem czy w tym przypadku jest to do zrobienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NBR
Fachowiec
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: Pią 23:41, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Niestety obecne tłoki to loteria , u mnie tłok nie dzwonił ,,czeski,, ale się przycierał następny ,,polski,, masakra po 5 minutach na jałowo zatarcie po zawiezieniu cylindra do innego szlifierza i wymianie tłoka na inny który mi sprzedał dzwoni na zimno potem jest cisza jak złapie temperaturę. Przejechane mam około 700 km W jednym odcinku około 150km i jak na razie jest dobrze Szlif 3 ,wał po naprawie Widzę ,,brytal,, że masz takie same kartery co u mnie. Pewnie będzie OK jak się silnik rozgrzeje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|