Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 353/04 1961r. Lentkomobil
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 11:35, 15 Sie 2015    Temat postu:

Dokładnie zrobić raz a dobrze potem tylko będziesz się denerwował a wymiana będzie dużo bardziej problemowa. Na OLX jest w świeżych ogłoszeniach jakiś oryginalny półksiężyc zobacz sobie czy taki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 11:36, 15 Sie 2015    Temat postu:

poszukaj używki w dobrym stanie, bedziesz bardziej zadowolony niż z współczesnej produkcji. ps. Co to jest wałek zdawczy?

W silniku są 4 uszczelniacze i fajnie by było gdybyś wymienił je wszystkie. Wymień jeszcze uszczelniacz linki prędkościomierza przy okazji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 15:13, 15 Sie 2015    Temat postu:

Jedni mówią wałek zdawczy inni tryb zdawczy ogólnie ten do którego mocuje się zębatkę napędzającą łańcuch Very Happy. Dlatego napisałem że ma oryginał na OLX wyglądający na nowy. Do jawy nie zakładałem współczesnego półksiężyca ale w MZ ETZ 150 chyba po 4 wymianach w sklepie zaczęło to działać klinowały się strasznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 15:40, 19 Sie 2015    Temat postu:

Czy ten półksiężyc będzie pasował do mojej jawy?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 20:22, 19 Sie 2015    Temat postu:

Nie dam sobie nic uciąć ale ogólnie części z jawy 175 nie pasują do 250 są nie wiele ale mniejsze. Jest wiele ogłoszeń ludzi którzy piszą że mają masę drobnicy w tym do silnika warto dzwonić pytać ja tak zawsze robię czasem na zdjęciach nie ma a ma ktoś do sprzedania. Powodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 10:38, 20 Sie 2015    Temat postu:

Części powoli kompletuję, ale ciężko znaleźć oryginały w dobrym stanie Sad

Teraz zastanawiam się nad łożyskami, bo mam w domu łożyska do jawy, ale bez luzu C3, więc zastanawiam się czy jest sens je montować oraz czy łożyska produkowane przez Polską firmę są dobrej jakości(prawdopodobnie fłt kraśnik)?

Wiem, że zadaję głupie pytania, ale pierwszy raz remontuję motor, więc wychodzę z zasady, że nie ma głupich pytań Smile

EDIT!
Już wiem jaka jest firma tych łożysk: PPL. Dobra jest ich jakość?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Sob 18:12, 22 Sie 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 16:34, 11 Wrz 2015    Temat postu:

Łożyska już zamontowane w kraterach, a w nich wał Smile

Teraz mam pytanie odnośnie zębatek skrzyni, czy nadają się one do założenia, bo moim zdaniem tak, ale ja się tak nie znam Very Happy

Tutaj link do galerii, tam są zdjęcia tych zębatek oraz automatu zmiany biegów, który wygląda jakby był spawany. Możliwe, że takie coś było oryginalnie, czy ktoś coś już robił?
http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=3422


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 19:38, 11 Wrz 2015    Temat postu:

Tryby wyglądają OK, nie wiem jak wodzik bo na zdjęciu widać tylko że podtarty tylko nie widać ile! Co do automatu to mogę w niedziele popatrzeć bo jestem poza domem czy jest to oryginalny spaw czy ktoś coś kombinował

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 7:25, 12 Wrz 2015    Temat postu:

Dzięki za informację, a zdjęcia wodzika porobię dokładniejsze po południu.

EDIT:

Dodałem do galerii zdjęcia wodzików z innej perspektywy, ale jak patrzyłem, to w miejscu gdzie się wyciera jest tylko minimalny ślad, a zużycie prawie zerowe Smile Jeżeli one się wycierają na tych zewnętrznych łukach Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lentek91 dnia Sob 14:16, 12 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:11, 13 Wrz 2015    Temat postu:

Tryby ze skrzyni wyglądają ok, lecz to nie cała skrzynia. Jeśli wodzik nie ma wyczuwalnego uskoku w miejscu wytarcia też jest ok. Automat zmiany biegów nie może mieć dużego luzu na tym centralnym nicie łączącym go w całość. Pamiętaj też o zdystansowaniu skrzyni bo mogą biegi wyskakiwać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 15:41, 13 Wrz 2015    Temat postu:

Wodzik nie ma w tym miejscu prawie żadnego uskoku, a automat luzu też za dużego nie ma, więc te części mogę bez problemu wkładać Very Happy

Tylko to dystansowanie mnie teraz zastanawia. Kiedy i po co się je wykonuje? Niestety na forum nie znalazłem informacji kiedy należy wykonać, po co i jak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:38, 13 Wrz 2015    Temat postu:

Wykonuje się po to żeby koła dobrze się zazębiały i biegi nie wypadały. http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/luz-osiowy-walka-skrzyni-biegow,3162.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 7:20, 14 Wrz 2015    Temat postu:

Dzięki za informację oraz linka, bo teraz wiem o co dokładnie chodzi Smile To gdzieś na dniach sobie to sprawdzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 16:14, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Do czego służy pozycja 6 z katalogu części: [link widoczny dla zalogowanych].

Jest opisana jako stykownica, ale nie wiem do czego może to służyć. Pytam ponieważ ten bolec mam delikatnie podniszczony i nie wiem, czy montować stare, czy szukać nowego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:18, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Pozycja numer 6 to czujnik biegu neutralnego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
Strona 2 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin