Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 by Paweł
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 19:45, 19 Mar 2013    Temat postu:

hehe...cisze się. Na ostatnim oldtimer bazar pytałem kilku wystawców o chormowanie, jeden z nich powiedzial mi że na sląsku nie ma dobrego zakładu do chromowania - co mnie bardzo zmartwiło Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirk25
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 4:03, 20 Mar 2013    Temat postu:

u mnie w temacie masz dobrego sprawdzonego. Co cie powstrzymuje??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków / Stalowa Wola

PostWysłany: Śro 20:40, 20 Mar 2013    Temat postu:

Jawor napisał:
rób jak chcesz. Większość jak nie wszyscy na forum zakładają C3, nawet facet w sklepie sam Ci doradzi.

Zobacz sobie że do mz 250 fabryka radzi luz C4 jeszcze większy niż w jawie Laughing

Koledzy nie będę zakładał, nowego tematu, ale tak sobie czytam i uświadomiłem sobie, że wszystkie łożyska do silnika zakupiłem z luzem C3 czyli na skrzynie też. Czy może mieć to negatywny wpływ na jej prace, dodam, że nie mam trójki Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Śro 20:41, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 20:41, 20 Mar 2013    Temat postu:

Zbieram fundusze. Najpierw musze wszystko rozkręcić, wypiaskować, i położyć podkład. Potem będzie chromowanie i lakier.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:45, 20 Mar 2013    Temat postu:

Cytat:
wszystkie łożyska do silnika zakupiłem z luzem C3 czyli na skrzynie też


dobrze by było mieć bez luzu, ale C3 nie zaszkodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Śro 22:16, 20 Mar 2013    Temat postu:

Wałki skrzyni też są wykonane w jakiejś określonej tolerancji, zębatki biegów podobnie. Generalnie wszystko jest oparte na tolerancji, odchyłce od zamierzonych efektów...

Ponadto luz C3 jest większy od LUZU NORMALNEGO ŁOŻYSKA, C2 natomiast mniejszy od normy. Jeśli tego by nie było, łożysko by się nie kręciło (no bo jak coś ściśle dolegającego ma się obracać?).

A tutaj troszkę literatury do poczytania odnośnie luzu łożysk. [link widoczny dla zalogowanych]
Między luzem łożyska normalnego, a C3 faktycznie jest cholerna różnica, strach zakładać takie łożyska do silnika, bo jeszcze wałki wylecą z motoru w czasie jazdy Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 7:45, 21 Mar 2013    Temat postu:

Nic nie wyleci, kumpel miał w jawce mustang takie luzy na łożyskach wału korbowego że magneto mu tarło o cewki, a motor jeździł normalnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:11, 21 Mar 2013    Temat postu:

Cytat:
luzem łożyska normalnego, a C3 faktycznie jest cholerna różnica


Zerknij że te luzy mają odchyłkę w mikrometrach (um)

mikrometr 1 x 0,000001 m Cool

Tak jak pisze muczos, żeby w skrzyni się coś wysypało ze względu na luz to prędzej łożysko się rozsypie niż skrzynia zablokuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Czw 16:58, 21 Mar 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

No, teraz już lepiej. Ale dalej mnie ciekawi, jak wygląda łożysko toczne bez luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 20:40, 21 Mar 2013    Temat postu:

Łożysko bez luzu jest pojęciem teoretycznym, żeby się obracało musi mieć chociażby mikroskopijny luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 23:29, 23 Mar 2013    Temat postu:

Może to nic wspólnego z tematem, ale muszę się pochwalić, od jakiegos czasu chorowałem na spawarkę, a od czwartku jestem posiadaczem Industrie Supermig 250S [link widoczny dla zalogowanych]

W niedługim czasie zamierzam dokupić jeszcze TIG-a. Gdyby ktoś był na etapie kupna służę poradą, i nie tylko.... mogę również zapewnić serwis pogwarancyjny spawarek w dobrych cenach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 8:15, 24 Mar 2013    Temat postu:

Fajny migomacik, przydałoby się coś takiego bo ten co mam to jednym słowem lipa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 12:19, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Wczoraj z racji tego że temperatura na dworze (i moim garażu) była plusowa postanowiłem rozgrzebać troche moja jawę - oto efekty:

Tu jeszcze początek


Skrzyneczka narzędziowa, jest w nieco lepszym stanie niż na akumulator, jednak dziadek czymś ja od środka zabezpieczał


Zaczyna ubywać kolejnych elementów, ukręciłem śrubę od mocowania shineażnika i siedziska


Zaczyna robić sie ciekawie


Zastanawiam się jak powinien poprawnie wygladać ten przyspawany element, z drugiej strony jest wzmocnienie, - może ktoś wykonać zdjęcie?


Instalacja elektryczna lampy, wszystko będzie nowe, stara izolacja jest juz plastykowa










Tutaj stara instalacja tylnej lampy, zastanawiam się jak wyciągnąc te kable, a potem jak wsadzić tam nowe?







Widoczne peknięcie tylnego błotnika, przyda sie migomat



Tylna odblaskowa lampka też zastanawiam się jak ja usunąć



Golas



Stopki. Reanimować stare czy kupić nowe? Da się ściągnąć gumę, ocynkować wszystko, a potem założyć nowa gumę, czy był to element nie rozbieralny?









Przełącznik







Prądnica.









Zastanawiam sie do czego jest ten element? To jakieś smarowanie?





Na tym wczoraj zakończył się moje prace. Jak ściagnać łańcuch, tu będzie trzeba sięgnąć do książki.



I zastanawiam mnie ta dziwna osłonka, to ori element czy patent mojego dziadka?





A tu już przednie koło po demontażu i cygara w nie ciekawym stanie....będą nówki









Dziś dalszy etap prac.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel-e34 dnia Sob 12:22, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Sob 17:57, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Instalacja tylnej lampy - bez problemów przeciągniesz te 2 kabelki. W razie czego sznurek przeciągnąć można i dopiero zaczepić kable.
Gumę odblasku podważaj od tyłu co 5-10mm śrubokrętem, spokojnie wyjdzie...
Śmieszny element to końcówka służąca do smarowania wahacza olejem z silnika, łoryginał.
Dziwna osłonka to oryginał, ostatnio taką spawałem do swojej 353, bo trochę ząb czasu podziałał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 20:48, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Stopki są rozbieralne, musisz zdjąć te "niby segery" i powyciągać sworznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin