|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-e34
Fachowiec
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Wto 19:45, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
hehe...cisze się. Na ostatnim oldtimer bazar pytałem kilku wystawców o chormowanie, jeden z nich powiedzial mi że na sląsku nie ma dobrego zakładu do chromowania - co mnie bardzo zmartwiło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kirk25
Kierownik zmiany
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 4:03, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
u mnie w temacie masz dobrego sprawdzonego. Co cie powstrzymuje??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Longer
Młodszy majster
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieraków / Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 20:40, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | rób jak chcesz. Większość jak nie wszyscy na forum zakładają C3, nawet facet w sklepie sam Ci doradzi.
Zobacz sobie że do mz 250 fabryka radzi luz C4 jeszcze większy niż w jawie |
Koledzy nie będę zakładał, nowego tematu, ale tak sobie czytam i uświadomiłem sobie, że wszystkie łożyska do silnika zakupiłem z luzem C3 czyli na skrzynie też. Czy może mieć to negatywny wpływ na jej prace, dodam, że nie mam trójki .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Śro 20:41, 20 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-e34
Fachowiec
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Śro 20:41, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zbieram fundusze. Najpierw musze wszystko rozkręcić, wypiaskować, i położyć podkład. Potem będzie chromowanie i lakier.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:45, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | wszystkie łożyska do silnika zakupiłem z luzem C3 czyli na skrzynie też |
dobrze by było mieć bez luzu, ale C3 nie zaszkodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Śro 22:16, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wałki skrzyni też są wykonane w jakiejś określonej tolerancji, zębatki biegów podobnie. Generalnie wszystko jest oparte na tolerancji, odchyłce od zamierzonych efektów...
Ponadto luz C3 jest większy od LUZU NORMALNEGO ŁOŻYSKA, C2 natomiast mniejszy od normy. Jeśli tego by nie było, łożysko by się nie kręciło (no bo jak coś ściśle dolegającego ma się obracać?).
A tutaj troszkę literatury do poczytania odnośnie luzu łożysk. [link widoczny dla zalogowanych]
Między luzem łożyska normalnego, a C3 faktycznie jest cholerna różnica, strach zakładać takie łożyska do silnika, bo jeszcze wałki wylecą z motoru w czasie jazdy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 7:45, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nic nie wyleci, kumpel miał w jawce mustang takie luzy na łożyskach wału korbowego że magneto mu tarło o cewki, a motor jeździł normalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 15:11, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | luzem łożyska normalnego, a C3 faktycznie jest cholerna różnica |
Zerknij że te luzy mają odchyłkę w mikrometrach (um)
mikrometr 1 x 0,000001 m
Tak jak pisze muczos, żeby w skrzyni się coś wysypało ze względu na luz to prędzej łożysko się rozsypie niż skrzynia zablokuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Czw 16:58, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
No, teraz już lepiej. Ale dalej mnie ciekawi, jak wygląda łożysko toczne bez luzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 20:40, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Łożysko bez luzu jest pojęciem teoretycznym, żeby się obracało musi mieć chociażby mikroskopijny luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-e34
Fachowiec
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Sob 23:29, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Może to nic wspólnego z tematem, ale muszę się pochwalić, od jakiegos czasu chorowałem na spawarkę, a od czwartku jestem posiadaczem Industrie Supermig 250S [link widoczny dla zalogowanych]
W niedługim czasie zamierzam dokupić jeszcze TIG-a. Gdyby ktoś był na etapie kupna służę poradą, i nie tylko.... mogę również zapewnić serwis pogwarancyjny spawarek w dobrych cenach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 8:15, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Fajny migomacik, przydałoby się coś takiego bo ten co mam to jednym słowem lipa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-e34
Fachowiec
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Sob 12:19, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wczoraj z racji tego że temperatura na dworze (i moim garażu) była plusowa postanowiłem rozgrzebać troche moja jawę - oto efekty:
Tu jeszcze początek
Skrzyneczka narzędziowa, jest w nieco lepszym stanie niż na akumulator, jednak dziadek czymś ja od środka zabezpieczał
Zaczyna ubywać kolejnych elementów, ukręciłem śrubę od mocowania ażnika i siedziska
Zaczyna robić sie ciekawie
Zastanawiam się jak powinien poprawnie wygladać ten przyspawany element, z drugiej strony jest wzmocnienie, - może ktoś wykonać zdjęcie?
Instalacja elektryczna lampy, wszystko będzie nowe, stara izolacja jest juz plastykowa
Tutaj stara instalacja tylnej lampy, zastanawiam się jak wyciągnąc te kable, a potem jak wsadzić tam nowe?
Widoczne peknięcie tylnego błotnika, przyda sie migomat
Tylna odblaskowa lampka też zastanawiam się jak ja usunąć
Golas
Stopki. Reanimować stare czy kupić nowe? Da się ściągnąć gumę, ocynkować wszystko, a potem założyć nowa gumę, czy był to element nie rozbieralny?
Przełącznik
Prądnica.
Zastanawiam sie do czego jest ten element? To jakieś smarowanie?
Na tym wczoraj zakończył się moje prace. Jak ściagnać łańcuch, tu będzie trzeba sięgnąć do książki.
I zastanawiam mnie ta dziwna osłonka, to ori element czy patent mojego dziadka?
A tu już przednie koło po demontażu i cygara w nie ciekawym stanie....będą nówki
Dziś dalszy etap prac.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel-e34 dnia Sob 12:22, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Sob 17:57, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Instalacja tylnej lampy - bez problemów przeciągniesz te 2 kabelki. W razie czego sznurek przeciągnąć można i dopiero zaczepić kable.
Gumę odblasku podważaj od tyłu co 5-10mm śrubokrętem, spokojnie wyjdzie...
Śmieszny element to końcówka służąca do smarowania wahacza olejem z silnika, łoryginał.
Dziwna osłonka to oryginał, ostatnio taką spawałem do swojej 353, bo trochę ząb czasu podziałał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 20:48, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Stopki są rozbieralne, musisz zdjąć te "niby segery" i powyciągać sworznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|