Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 by Paweł
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Sob 20:57, 13 Kwi 2013    Temat postu:

"Można takie sprężyny wykonać również z drutu nierdzewnego - będą trwalsze." Kolego stal nierdzewna nie nadaje się na sprężyny, najlepsza jest stal sprężynowa. Porozmawiaj z Ojcem i na pewno potwierdzi moje słowa. Wykonać, z stali nierdzewnej sprężyny wykonasz, ale na pewno nie będą trwalsze.
Jak zakład Twojego Taty ma jakąś stronę www to podeślij link.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Pon 6:38, 15 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 22:03, 13 Kwi 2013    Temat postu:

Trwalsze na pewno pod względem rdzewienia. Nie znam się jeszcze na tym tak dobrze. Dopiero się uczę.

Co do strony www niestety brak.

Kiedy rozbierałem swoja Jawę i zobaczył moje sprężyny powiedział że zrobimy nowe, zapytałem czy mógłby zrobić też dla kolegów z forum jeżeli byłaby taka potrzeba - zgodził się.

Sprężyny progresywne? hmm ja nie bardzo rozumie, ale co do innych sprężyn musiałby miec na pewno ich wymiary lub rysunek, ewentualnie jakiś wzór.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 23:09, 16 Lut 2014    Temat postu:

Nie bylo mnie tu trochę, muszę sie przyznać że nawet nic przy Jawie w tym okresie nie działałem - porosła ja tylko warstwa kurzu, ale tak to już bywa.
Ale niebawem znów zacznę działać i pochwale sie na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 21:49, 19 Sty 2015    Temat postu:

Moje niebawem trochę trwa, ale tak to już jest.

Dziś wieczorem coś mnie tchnęło i poszedłem do garażu odkurzyć kupkę części mojej Jawy. Na początek zabrałem się za bak.
Udało mi sie wykręcić kranik, ale niestety nadaje się już tylko na złom, za to zbiornik w środku został gruntownie wyczyszczony, pozostał tylko rdzawy nalot.
Silnik natomiast powędrował na stół i jedyne co udało sie ustalić to fakt że tłok się rusza, a w silniku jest czyściutki olej.

Mam dylemat od czego zacząć remont mojej Jawy, nigdy nie robiłem podobnych rzeczy, Czy zacząć od części blacharskich czy może silnika, a może kół i zawieszenia?

Pomóżcie. Może podajcie mi jakieś poprawne etapy prac.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pon 22:50, 19 Sty 2015    Temat postu:

Kolego wszystko zależy jak stoisz z kasą. Remont Jawy do spory wydatek i warto to sobie rozłożyć "na raty". Ja na Twoim miejscu w pierwszej kolejności bym ją pomalował i zrobił silnik, złożył wszystko do kupy, rozebrana w częściach tylko niszczeje, wala się z kąta w kąt. Później np zawsze możesz odkręcić koło jak będziesz miał jakąś gotówkę, dać nową obręcz, szprychy i tak powoli do przodu. Za jakiś czas tłumiki kupisz, kolanka, to może poczekać i łatwo jest wymienić. Najważniejsza rama i silnik. Smile Przejrzyj forum i zobacz jak inni robią swoje motocykle. Wytrwałości. Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Pon 22:56, 19 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pon 23:54, 19 Sty 2015    Temat postu:

Ja postawiłem sobie za cel złożenie mojej Jawy i doprowadzenie do bardzo dobrego stanu technicznego. Motocykl ma być przede wszystkim kompletny, ma porządnie palić, jeździć. Mechanicznie ma być wszystko sprawne. Niestety lakier u mnie już nie jest oryginalny dlatego Jawa musi być z czasem pomalowana...

Dla mnie osobiście bardzo ważną rzeczą jest zaplecze do pracy. Mam ostatnio graciarnię w garażu i przyznam, że bardzo mi to dokucza. Przy rozbiórce całego motocykla na pewno przyda się sporo miejsca na rozłożenie i posegregowanie części.

I zgadzam się z Dawidem bo ma rację. Jak już rozbierzesz motocykl na części bez jakiegoś konkretnego planu i obranej strategii to klamoty będą się walały z kąta w kąt. Później elementy poznikają, pogubią się i jeśli nie będzie chęci i samozaparcia to to co zostanie wyląduje na alledrogo... a szkoda by było.

Możesz sobie rozpisać na kartce poszczególne prace przy motocyklu i sporządzić przybliżony kosztorys. Jak będziesz wiedział, że to ten moment to bierz się do pracy Smile.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 22:16, 05 Wrz 2016    Temat postu:

Poznałem gościa ktory ma mase czesci nowych i oryginalnych do Jawy pochodzenia czeskiego z tamtej epoki. Np. wydechy w ori tekturowych opakowaniach za 600zł/kpl - warto brac cos takiego. Kupilem kompletne koła, ale w domu okazało sie źe pochodza od CZ i piasty sa mniejsze dlatego ida do zwrotu.... no chyba ze jest ktos zainteresowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Wto 7:43, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Podaj numer do gościa. Ma tłumiki rybki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:38, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Też poproszę namiar na gościa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin