|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tołdi
Młodszy majster
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Czw 13:19, 13 Paź 2011 Temat postu: Jawa 250 z 1958 roku (Tołdi) |
|
|
W końcu znalazło się parę minut żeby założyć temat o mojej jawie. Wzorem innych także chcę co jakiś czas pokazywać postępy renowacji. Jak na razie jawa w stanie przed remontem:
http://www.jawa250.fora.pl/images/galleries/13495068544e69e28b29ac7-562123-wm.jpg
Jak do tej pory niewiele przy niej zrobione - udało się uruchomić światła, naprawić "klakson". Obecnie trwa "poszukiwanie" iskry, z czym są na razie problemy. Jeszcze kanapa oddana do naprawy.
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad chromowaniem. Trochę już sobie na ten temat poczytałem i zastanawiam się, czy samemu nie można przygotować elementów do chromowania. Koncepcja jest taka - elementy oddać do piaskowania, później ładnie wypolerować. Tylko czy to zda egzamin, czy konieczne jest zastosowanie odpalania starej powłoki w galwanizerni? Czy któryś z kolegów próbował sam coś kombinować?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tołdi dnia Czw 13:26, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 16:29, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witaj spoko Jawa
Wydaje mi się że nie uda Ci się tak przygotować elementów jak robią w galwanizerii. Mają do tego sprzęt i odpowiednie dośwadczenie którego nie kupisz w praktikerze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Czw 17:59, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
Również uważam, że nie Twój pomysł może nie wypalić, ale powodzonka życzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tołdi
Młodszy majster
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Czw 18:08, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź. W takim razie zdam się chyba na ekspertów w galwanizerni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Czw 23:17, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witaj
Ja również próbowałem przygotować powierzchnię pod chromowanie, powiem tak.... bez sensu zmarnowałem chyba 3 dni, jak nie lepiej....
A w galwanizerni to mnie gościu wyśmiał....
Także nie masz co próbować kolego... zdaj się na ich doświadczenie, a unikniesz niepotrzebnej roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tołdi
Młodszy majster
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Nie 7:36, 16 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Małymi kroczkami do przodu. Iskra już jest. Zamontowany nowy gaźnik. Ponieważ nie znalazłem nigdzie takiego jak był, wstawiony taki: [link widoczny dla zalogowanych]
Dorobiony gwint na osłonę i prawie pasuje. Mam nadzięję, że się nada.
Wczoraj pierwsza próba uruchomienia silnika. Po jakimś czasie zaskoczył, ale niestety po jakiś 5 sekundach pracy zdechł i więcej nie ruszył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Nie 9:38, 16 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
może uszczelniacze na wale poddały się bo są stare i ciśnienia nie wytrzymały, lub znowu iskra zagineła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tołdi
Młodszy majster
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Nie 11:37, 16 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Iskra jest na 100 %
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:13, 16 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
te gaźniki słabo pracują w starej Jawie. Mają nieco inną konstrukcje i (chyba) inny poziom paliwa w k. pływakowej bo jest problem przy odpalaniu. Trzeba go zalać na amen wtedy Jawa pali. (przynajmniej u mnie tak było)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tołdi
Młodszy majster
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Czw 16:13, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Czy może ktoś potwierdzić, że to gaźnik Jikov 2924H. Prostokątny pływak, gwint na przykręcenie osłony.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tołdi dnia Czw 16:15, 20 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 16:37, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tam jest nabite oznaczenie, zerknij od góry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tołdi
Młodszy majster
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Czw 16:45, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Niestety nie ma oznaczenia. Jedyny napis na górze to made in Czechoslovakia, z boku Jikov.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_354
Wyjadacz
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: Czw 17:47, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się kolego, że to nie ten gaźnik. Gaźniki Jikov 2924H montowane były w perakach 250 a to nie jest ten gaźnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
353-tuner
Wyjadacz
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wilkszyn/wrocław
|
Wysłany: Czw 18:05, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
to nie jest tak ze dasz inny gaźnik niż katalog podaje i jawa nie odpali- nie musisz tracić czasu na szukanie egzemplarza z konkretnym symbolem- ja mam 7 gaźników i każdy ma inne oznaczenie (a 5 ma takie same parametry- średnica gardzieli i rozmiar dysz) .Stare modele miały gaźniki z gardzielą 24milimetry, później zastąpiły je dwudziesto-sześcio milimetrowe- ale wlot do kanału dolotowego jeszcze przed zmianą gaźników został powiększony (w uproszczeniu pierwsze egzemplarze miały wlot 24mm i gaźnik 24mm, następne miały wlot 26 ale jeszcze gaźnik 24mm, później już i wlot i gaźnik miały średnice 26mm)- więc po zdięciu gaźnika i uszczelki zmierz jaki masz wlot- jeśli 26 to śmiało załóż większy gaźnik bo ten na linku to jikov monoblok 24mm- mam podobny w 354(ale jak się za nią wezme to dostanie 32mm) na tym 26mm będzie silnikowi łatwiej zasysać powietrze i będzie szczęśliwszy w tych z gardzielą 26mm od spodu jest taka największa nakrętka od wewnątrz wydrążona a pod nią dysza główna jeśli nikt nie obchodził się brutalnie z nią to odczytasz rozmiar - jeśli będzie 105, 110 lub ewentualnie 120 to ok- jeśli 95 to jest od 175 i troche przymała (jeśli będziesz miał 120 to odkupie od ciebie lub wymienię się za właściwą lub jakąś inną pierdołe do 250)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 18:08, 20 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tołdi
Młodszy majster
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Czw 18:31, 20 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o to, że ten gaźnik kupiony na allegro nie pasuje troszeczkę do obudowy silnika. Po pierwsze brak gwintu do przykręcenia obudowy - problem rozwiązany, gwint już jest. Po drugie za krótki (przepraszam za określenie, fachowej nazwy nie mam) "dzyndzel" do pompowania paliwa - też się da go przedłużyć. Ale w obudowie silnika jest otwór na wprowadzenie przewodu paliwowego i tu trzeba go przedłużyć gdzieś o 1 cm, a tego bym nie chciał robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|