 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sir_mack
Pan Henio
Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 19:03, 22 Cze 2021 Temat postu: Jawa 350 354 1956 |
|
|
Witam!
jak już się przywitałem i pokazałem z grubsza sprzęt w powitalni to przejdę do konkretów - do szczegółów
Wczytuje się powoli literaturę i oceniam kompletność swojego egzemplarza.
Ale mam pytanie do fachowców, czy to normalne że piasta z przodu jest taka sama jak z tyłu? po wyjęciu kół zobaczyłem że wpusty w przedniej piaście są zakryte stalowym dekielkiem, a z tyłu wchodzi zestaw z zębatką.
czy tak ma być? czy mam dwa tylne koła?
I druga rzecz która mnie nurtuje, czy przy rurze podnóżka kierowcy z prawej strony powinna być widoczna taka tuleja?
bo nie wiem czy w oryginale ktoś się go pozbył czy w ogole go nie ma być, dodam że śladów po urwaniu lub wycięciu nie ma
z góry dzięki za pomoc!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sir_mack dnia Wto 19:04, 22 Cze 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek89gdz
Kierownik zmiany

Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Wto 20:11, 22 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
W stopce przez ta tuleje przechodzi linka hamulca tylnego, moze po prostu ktos zalozyl lewa stopke w miejsce prawej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz

Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 7:04, 23 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Bębny są takie same. co do podnóżka to faktycznie wchodzi tam linka od hamulca, ale wczesne jawy mialy tylny hamulec sterowany prętem, ale to chyba 55r. Zrób lepsze zdjęcia dźwigni hamulca tylnego. Tych wsporników nie da rady zamienić stronami. To mocowanie linki powinno być od spodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Śro 21:11, 23 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
masz dwa tylne kola. Generalnie to jest ta sama piasta z tym, że do tyłu jest dołożony zabierak na nity, inny dekiel koła i tulejka dystansowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sir_mack
Pan Henio
Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 21:25, 23 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
black-dimon napisał: | masz dwa tylne kola. Generalnie to jest ta sama piasta z tym, że do tyłu jest dołożony zabierak na nity, inny dekiel koła i tulejka dystansowa. |
W sumie to zle sformułowałem pytanie, powinno brzmieć: czy tak to wychodziło z fabryki?
Co do podnóżek i hamulca to była tam linka oryginalnie, wiec wnioskuje ze faktycznie musi być i ta tulejka.
Z tego co wyszukałem informacje, to prawy podnóżek jest szerszy w 354 niż w 353?
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz

Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 8:01, 24 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Tak, jest szerszy niż w 353.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sir_mack
Pan Henio
Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 18:56, 25 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
mały update!
Jawa w częściach, poszła do piaskowania.
Podjąłem decyzje o malowaniu proszkowym całej jawy oprócz baku oczywiście,
RAL 3004 + klar, pierwsza partia części które nie wymagają obróbki poszła już do malowania.
Resztę części m.in błotniki zostawiam sobie jak znajdę więcej czasu na kitowanie.
Koła były w kiepskim stanie, odzyskałem jedynie bębny, przepolerowane i zabezpieczone bezbarwnym lakierem.
Kupiłem obręczne z gmoto, chrom nie wygląda super, ale nie jest też dramatycznej jakości, myślę że stosunek jakości do ceny jest dobry.
Komplety nierdzewnych szprych z 4jawa, dodatkowo lekko muśnięte pastą tempo
W między czasie rozbiórka silnika 250ccm, który oczywiście nie był oryginalnie w tym motocyklu, był tylko włożony na 'sztukę' przez to myślałem że kupuję jawe 353...
niestety nie jest w najlepszym stanie, więc zostanie jako zapas.
Póki co tyle, zapraszam do konstruktywnej krytyki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sir_mack dnia Śro 18:58, 25 Sie 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 0:20, 07 Sty 2022 Temat postu: |
|
|
Masz kurnik w silniku
Malowanie proszkowe karoserii? Obawiam się, że będzie dużo wgniotek bez szpachlówki natryskowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sir_mack
Pan Henio
Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 11:32, 13 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | Masz kurnik w silniku
Malowanie proszkowe karoserii? Obawiam się, że będzie dużo wgniotek bez szpachlówki natryskowej. |
Wgniotki zneutralizowane przy pomocy szpachli odpornej na wysoką temperaturę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|