|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 18:40, 27 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Niestety jawa to nie jest tani motocykl do renowacji, w sumie żaden nie jest tani ale chromu na jawie jest pełno a to kosztuje. Ja jestem zdania że jak robić to porządnie. Jak nie masz pln, to oszczędzaj i rób małymi partiami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 17:09, 28 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Górna tulejka ma zewnętrzną średnice 35mm, wewnętrzną 32mm, wysokość 34mm. Dolna tulejka ma zewnętrzną średnice 34mm, wewnętrzną 30mm, wysokość 24mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 12:42, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
seba napisał: | Górna tulejka ma zewnętrzną średnice 35mm, wewnętrzną 32mm, wysokość 34mm. Dolna tulejka ma zewnętrzną średnice 34mm, wewnętrzną 30mm, wysokość 24mm. |
Wielki dzięki Seba za pomoc
Co myślicie o tym. Chce oddac cześci do niklowania i cynkowania, i tak do niklowania pojedzie:
- cała kompletna stopka hamulca
- ramka z świateł
- przełącznik świateł
- kierownica
- rączki hamulców
Co do niklowania to wszystkie pozostałe części są to :
- osie kół
- mocowanie stopek pasażera i kierowcy
- mocowania tłumików
- napinacze łańcucha
- wszystkie części do ustawiania koła tylnego
- mocowanie lampy tylnej
- elementy hamulców ( ruchome ,, tłoczki" , sprężyny itd )
Zastanawiam się nad kołami czy oddać do szkiełkowania czy piaskowania jak uważacie ? Czy można oddawać koła zaplecione do szkiełkowania lub piaskowania ? Silnik na pewno będzie szkiełkowane w firme ,, Spoko " z Wrocławia bardzo fajne ceny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 13:39, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Do szkiełkowania oddaje się same bębny. Koło musi być rozplecione.
Czy u Ciebie niklowanie to to samo co chromowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 14:55, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Rączki hamulców "klamki" wystarczy ładnie wypolerować. Nie trzeba niczym pokrywać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tom_KRK dnia Nie 14:56, 29 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 21:39, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
seba napisał: | Do szkiełkowania oddaje się same bębny. Koło musi być rozplecione.
Czy u Ciebie niklowanie to to samo co chromowanie? |
Uważasz mnie aż za takiego laika że nie potrafię rozróżnić chromowania od niklowania, zaskoczę Cię u mnie to nie to samo
Tom_KRK - polerował bym gdyby było co , są dość mocno zniszczone wiec może kupie nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 23:09, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
KamilRider1 napisał: | seba napisał: | Do szkiełkowania oddaje się same bębny. Koło musi być rozplecione.
Czy u Ciebie niklowanie to to samo co chromowanie? |
Uważasz mnie aż za takiego laika że nie potrafię rozróżnić chromowania od niklowania, zaskoczę Cię u mnie to nie to samo
Tom_KRK - polerował bym gdyby było co , są dość mocno zniszczone wiec może kupie nowe |
Jedyna osoba, którą uważam za laika to ja sam. Nie wiem po co chcesz oddawać te części do niklowania zamiast do chromowania? Klamki w jawach oryginalnie były aluminiowe, stąd propozycja kolegi odnośnie polerowania. Ale słyszałem że już są zakłady które chromują albo niklują aluminium, więc wszystko przed Tobą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:52, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Niklowanie kierownicy, ramki świateł i przełącznika świateł to chyba nie najlepszy pomysł. Te elementy były w chromie. Trochę biednie to będzie wyglądać w niklu.
Tak samo jak seba pisze "klamki" albo wyczyścić albo wypolerować.
Nie warto się bawić w chromowanie, niklowanie aluminium, jak dla mnie to bez sensu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Czw 23:53, 02 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 22:51, 03 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
No ok doszliśmy do jakiegoś porozumienia Co do klamek będę kupował nowe A co do chromowania jaki jest koszt takiej inwestycji ? za te elementy które chciałem robić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Sob 9:51, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Wszystko zależy gdzie.
Są zakłady gdzie zrobią to za ok 300 zł i za 900zł ( przykładowe ceny ) z ceną idzie jakość, więc decyzja należy do Ciebie.
Jeśli chcesz zapytać gdzie chromować to poszukaj na forum. Są bodajże 2 wątki w tej tematyce ( ceny również ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 16:41, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Witam Panów bo bardzo długiej nieobecności, kasa nazbierana wiec zabieram się do ostrej pracy Ostatni raz byłem tutaj bardzo dawno . Ale od tego czasu dużo prac poszło do przodu a mianowicie :
chromy zostały oddane do firmy GALUX z Żor specjalizującej się w chromowaniu części do pojazdów zabytkowych 23 Maja mam odbiór części więc na pewno się pochwale efektem.
W czwartek wiązłem się za rozpoławianie silnika ponieważ idzie do szkiełkowania
Rozebrałem silnik i tutaj rodzą się zaraz pytania :
1. Po wyciągnięciu wału z silnika pozostało na nim jedno łożysko od strony prądnicy ale na wale. Pytanie jakim domowym sposobem można zdjąć to łożysko i czy jest to możliwe ?
2. Po wyjęciu wału już z karteru lewego zostały w nim dwa łożyska i chyba logarytm. Tak sądzę bo silnik raczej nigdy nie rozpoławiany. Moje pytanie jakim sposobem wyjąc te oba łożyska żeby nie uszkodzić gniazda karterze
3. Po oględzinach simeringów oraz łożysk:
- nw jak fachowo się to nazywa ale łożysko gniazda wałka zdawczego :
6203 ( 1szt ) i simering 30-52-8
- łożysko wałka głównego 6303 ( 1szt )
- simering wału 25-67-8
Moje pytanie do was czy te wymiary są dobre jeśli będę zamawiał nowe części czy mogę zamawiać według tych oraz jakie jest oznaczenie łożysk wału ponieważ na tych nie umie się doszukać wymiarów :/
4. Czy do szkiełkowania silnik mam dobrze przygotowany głównie pod względem demontażu ? ( łożysk w bloku nie będzie )
Sory za tak dużą ilość pytań ale wiadomo silnik to nie taka łatwa sprawa, a nie chce niczego spieprzyć ! W linku zamieszczam album z zdjęciami z prac [link widoczny dla zalogowanych]
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:19, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
łożysko z wału ściągniesz zwykłym ściągaczem do łożysk (więcej na google.pl).
Przed szkiełkowaniem sprawdź czy gniazda łożyskowe nie mają luzów tzn czy łożyska nie wpadają w nie jak "śliwka w kompot" Od strony sprzęgła są zapunktowane ale od strony prądnicy zostało na wale. Może oznaczać to (ale nie musi) wybite gniazdo łożyskowe.
Do szkiełkowania możesz odkręcić jeszcze szpilki cylindra.
Łożyska musisz wybić sposobem. Zostawiam pole od popisu i własnej inwencji twórczej
Pomiędzy łożyskami jest labirynt.
Ściągnij sobie katalog części i zobacz jak to wszystko tam wygląda a zwłaszcza wymiary łożysk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pią 6:00, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Do szkiełkowania zostaw łożyska w gniazdach, dodatkowo zaślep wszystkie gwinty śrubkami. Bo jak ci wyszkiełkują gniazda łożysk to mogą się zrobić zbyt luźne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pią 6:46, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Łożysk najlepiej pozbyć się na prasie, jeżeli będziesz wybijał to nie może ono Ci się zakantować, bo wtedy uszkodzisz gniazda, które później mogą okazać się zbyt luźne. Ogólnie trzeba uważać żeby nie robić tego "na siłę".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 8:32, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Nie popadajmy w skrajnosci żeby do wybijania łożyska szukać warsztatu z prasa. Wystarczy odpowiednio duzy klucz nasadowy, mlotek i trochę wyczucia:-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|