Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 353/04 ( 1959 ) by KamilRider1 ,,Droga do doskonałości&
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 18:40, 27 Gru 2013    Temat postu:

Niestety jawa to nie jest tani motocykl do renowacji, w sumie żaden nie jest tani ale chromu na jawie jest pełno a to kosztuje. Ja jestem zdania że jak robić to porządnie. Jak nie masz pln, to oszczędzaj i rób małymi partiami...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 17:09, 28 Gru 2013    Temat postu:

Górna tulejka ma zewnętrzną średnice 35mm, wewnętrzną 32mm, wysokość 34mm. Dolna tulejka ma zewnętrzną średnice 34mm, wewnętrzną 30mm, wysokość 24mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 12:42, 29 Gru 2013    Temat postu:

seba napisał:
Górna tulejka ma zewnętrzną średnice 35mm, wewnętrzną 32mm, wysokość 34mm. Dolna tulejka ma zewnętrzną średnice 34mm, wewnętrzną 30mm, wysokość 24mm.


Wielki dzięki Seba za pomoc Smile

Co myślicie o tym. Chce oddac cześci do niklowania i cynkowania, i tak do niklowania pojedzie:

- cała kompletna stopka hamulca
- ramka z świateł
- przełącznik świateł
- kierownica
- rączki hamulców

Co do niklowania to wszystkie pozostałe części są to :

- osie kół
- mocowanie stopek pasażera i kierowcy
- mocowania tłumików
- napinacze łańcucha
- wszystkie części do ustawiania koła tylnego
- mocowanie lampy tylnej
- elementy hamulców ( ruchome ,, tłoczki" , sprężyny itd )

Zastanawiam się nad kołami czy oddać do szkiełkowania czy piaskowania jak uważacie ? Czy można oddawać koła zaplecione do szkiełkowania lub piaskowania ? Silnik na pewno będzie szkiełkowane w firme ,, Spoko " z Wrocławia bardzo fajne ceny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 13:39, 29 Gru 2013    Temat postu:

Do szkiełkowania oddaje się same bębny. Koło musi być rozplecione.

Czy u Ciebie niklowanie to to samo co chromowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 14:55, 29 Gru 2013    Temat postu:

Rączki hamulców "klamki" wystarczy ładnie wypolerować. Nie trzeba niczym pokrywać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tom_KRK dnia Nie 14:56, 29 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 21:39, 02 Sty 2014    Temat postu:

seba napisał:
Do szkiełkowania oddaje się same bębny. Koło musi być rozplecione.

Czy u Ciebie niklowanie to to samo co chromowanie?


Uważasz mnie aż za takiego laika że nie potrafię rozróżnić chromowania od niklowania, zaskoczę Cię u mnie to nie to samo Very Happy

Tom_KRK - polerował bym gdyby było co , są dość mocno zniszczone wiec może kupie nowe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 23:09, 02 Sty 2014    Temat postu:

KamilRider1 napisał:
seba napisał:
Do szkiełkowania oddaje się same bębny. Koło musi być rozplecione.

Czy u Ciebie niklowanie to to samo co chromowanie?


Uważasz mnie aż za takiego laika że nie potrafię rozróżnić chromowania od niklowania, zaskoczę Cię u mnie to nie to samo Very Happy

Tom_KRK - polerował bym gdyby było co , są dość mocno zniszczone wiec może kupie nowe Very Happy


Jedyna osoba, którą uważam za laika to ja sam. Nie wiem po co chcesz oddawać te części do niklowania zamiast do chromowania? Klamki w jawach oryginalnie były aluminiowe, stąd propozycja kolegi odnośnie polerowania. Ale słyszałem że już są zakłady które chromują albo niklują aluminium, więc wszystko przed Tobą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:52, 02 Sty 2014    Temat postu:

Niklowanie kierownicy, ramki świateł i przełącznika świateł to chyba nie najlepszy pomysł. Te elementy były w chromie. Trochę biednie to będzie wyglądać w niklu.
Tak samo jak seba pisze "klamki" albo wyczyścić albo wypolerować.
Nie warto się bawić w chromowanie, niklowanie aluminium, jak dla mnie to bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Czw 23:53, 02 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 22:51, 03 Sty 2014    Temat postu:

No ok doszliśmy do jakiegoś porozumienia Smile Co do klamek będę kupował nowe Very Happy A co do chromowania jaki jest koszt takiej inwestycji ? Very Happy za te elementy które chciałem robić Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 9:51, 04 Sty 2014    Temat postu:

Wszystko zależy gdzie.
Są zakłady gdzie zrobią to za ok 300 zł i za 900zł ( przykładowe ceny ) z ceną idzie jakość, więc decyzja należy do Ciebie.

Jeśli chcesz zapytać gdzie chromować to poszukaj na forum. Są bodajże 2 wątki w tej tematyce ( ceny również ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 16:41, 08 Maj 2014    Temat postu:

Witam Panów bo bardzo długiej nieobecności, kasa nazbierana wiec zabieram się do ostrej pracy Very Happy Ostatni raz byłem tutaj bardzo dawno . Ale od tego czasu dużo prac poszło do przodu a mianowicie :
chromy zostały oddane do firmy GALUX z Żor specjalizującej się w chromowaniu części do pojazdów zabytkowych 23 Maja mam odbiór części więc na pewno się pochwale efektem.

W czwartek wiązłem się za rozpoławianie silnika ponieważ idzie do szkiełkowania Very Happy

Rozebrałem silnik i tutaj rodzą się zaraz pytania :

1. Po wyciągnięciu wału z silnika pozostało na nim jedno łożysko od strony prądnicy ale na wale. Pytanie jakim domowym sposobem można zdjąć to łożysko i czy jest to możliwe ?



2. Po wyjęciu wału już z karteru lewego zostały w nim dwa łożyska i chyba logarytm. Tak sądzę bo silnik raczej nigdy nie rozpoławiany. Moje pytanie jakim sposobem wyjąc te oba łożyska żeby nie uszkodzić gniazda karterze





3. Po oględzinach simeringów oraz łożysk:

- nw jak fachowo się to nazywa ale łożysko gniazda wałka zdawczego :
6203 ( 1szt ) i simering 30-52-8

- łożysko wałka głównego 6303 ( 1szt )
- simering wału 25-67-8

Moje pytanie do was czy te wymiary są dobre jeśli będę zamawiał nowe części czy mogę zamawiać według tych oraz jakie jest oznaczenie łożysk wału ponieważ na tych nie umie się doszukać wymiarów :/

4. Czy do szkiełkowania silnik mam dobrze przygotowany głównie pod względem demontażu ? ( łożysk w bloku nie będzie )




Sory za tak dużą ilość pytań ale wiadomo silnik to nie taka łatwa sprawa, a nie chce niczego spieprzyć ! W linku zamieszczam album z zdjęciami z prac [link widoczny dla zalogowanych]
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam ! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:19, 08 Maj 2014    Temat postu:

łożysko z wału ściągniesz zwykłym ściągaczem do łożysk (więcej na google.pl).

Przed szkiełkowaniem sprawdź czy gniazda łożyskowe nie mają luzów tzn czy łożyska nie wpadają w nie jak "śliwka w kompot" Od strony sprzęgła są zapunktowane ale od strony prądnicy zostało na wale. Może oznaczać to (ale nie musi) wybite gniazdo łożyskowe.

Do szkiełkowania możesz odkręcić jeszcze szpilki cylindra.

Łożyska musisz wybić sposobem. Zostawiam pole od popisu i własnej inwencji twórczej Very Happy

Pomiędzy łożyskami jest labirynt.

Ściągnij sobie katalog części i zobacz jak to wszystko tam wygląda a zwłaszcza wymiary łożysk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 6:00, 09 Maj 2014    Temat postu:

Do szkiełkowania zostaw łożyska w gniazdach, dodatkowo zaślep wszystkie gwinty śrubkami. Bo jak ci wyszkiełkują gniazda łożysk to mogą się zrobić zbyt luźne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 6:46, 09 Maj 2014    Temat postu:

Łożysk najlepiej pozbyć się na prasie, jeżeli będziesz wybijał to nie może ono Ci się zakantować, bo wtedy uszkodzisz gniazda, które później mogą okazać się zbyt luźne. Ogólnie trzeba uważać żeby nie robić tego "na siłę".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 8:32, 09 Maj 2014    Temat postu:

Nie popadajmy w skrajnosci żeby do wybijania łożyska szukać warsztatu z prasa. Wystarczy odpowiednio duzy klucz nasadowy, mlotek i trochę wyczucia:-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin