|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 22:27, 03 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
dokładnie to chodzi mi o sprezyny ktore sa zamkniete w tych ,, kadlubkach "
m.allegro.pl/automat-zmiany-biegow-jawa-250-353-kivacka-org-i4230444075.html#
sa 2 u mnie tez sa dwie tyle tylko ze jedna ok a druga mniejsza :/ idzie gdzies dostac same spreżyny? czy raczej nowy automat :/ ?
Jutro wam wrzuce dokladne foty jak to wyglada. Dobranoc panowie LwG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Śro 6:45, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dostaniesz np w skuterdębica: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 8:09, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
dzieki postaram sie jeszcze poszukac w garazu
Jeszcze kilka pytań lożyska z walu w karterze od strony sprzegła, sa dwa a pomiedzy logarytm. Mam do was pytanie te lozyska sa nabite oba od strony komory spalania czy jedno od komory a drugie od strony sprzegla?
Bede dawal simeringi zamiast logarytmu cala sprawa juz ogarnieta co i jak ale jedna kwestia mnie nurtuje a mianowicie jesli bede dawal dwa simery to, jak one maja być odwrócone względem sb kołnierzami w strone komory spalania ?
Zrobiłem dokładne zdjęcia tego automatu oraz sprężyn. Możecie mi powiedzieć czemu ta druga jest taka krótka ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KamilRider1 dnia Śro 19:33, 04 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Śro 20:39, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ta jedna sprężynka jest krótsza bo jest złamana.
Kolego logarytm to w matematyce, a tutaj jest labirynt.
Ja daję przetoczony labirynt z jednym simeringiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Czeladnik
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 22:21, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Jak składałem silnik to też zamiast labiryntu przyszły 2 simery.
Pierwszy wbity tak, że widać jego "czoło", czyli normalnie na przykład tak jak wbijasz go od strony prądnicy,drugi odwrotnie czyli widzisz jego sprężynkę(według mnie oba mają wtedy smarowanie).
Co do łożysk to najpierw włożyłem łożyska z wałem do zamrażarki, potem podgrzałem karter i wkładałem łożysko(od strony wału dopóki nie oprze się na pierścieniu zegera), później delikatnie podgrzałem łożysko(nie za mocno bo wiadomo łożysk nie powinno się grzać powyżej, o ile dobrze pamiętam 130st.) wał elegancko "wpadł". Później simeringi i wbijanie łożyska od strony sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 22:38, 04 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Adamus a zakladaleś oba lożysla od razu tz najpierw jedno az do konca potem zimer, kolejny zimer i lozysko? Czy raczej najpierw lozysko ktore jest pierwsze od komory spalania potem zimer , potem kolejny zimer i lozysko? Nw czy ten d sposob jest mozliwy wgl. Bez problemu lozyska ci wskoczyly ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Czeladnik
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 15:25, 05 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Najpierw założyłem pierścień zegera, potem nagrzałem karter, zimne łożysko nie do końca chciało wskoczyć, ale odpowiednio duża nasadka i młotek pomogły mu w tym(od komory spalania).
Potem wał, poskładanie połówek silnika i jak już kartery miałem skręcone to wtedy 2 zimeringi ustawione do siebie, tak jak pisałem wyżej i na koniec łożysko juz od strony sprzęgła wkładane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 13:42, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Witam Panowie , jawa jest coraz piękniejsza
Zdjęcia :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz powiedzcie mi czy mu tutaj czegoś brakuje że jest taki luz pomiędzy dystansem a mocowaniem ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Poczytałem trochę i zwymiarowałem sobie tuleje do przedniego zawieszenia dokładniej do koła : 31 długa, śr wew 15 zew 18
[link widoczny dla zalogowanych]
Niech ktoś mi powie czy ta ośka jest oryginalna ?
[link widoczny dla zalogowanych]
I teraz prośba do was czy ktoś może mi z wymiarować tulejki które przychodzą do podnóżek pasażera ?? te które są za 3 po każdej stornie ?
I perełka silnik po szkiełkowaniu, malowaniu cylindra i szlifie 65.50
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejne pytanie kiedy wybiłem łożyska z karteru to znalazłem dziwny zimer który był tylko jeden
[link widoczny dla zalogowanych]
I teraz porównanie zimeru który ja kupiłem i tego który był wysokość
[link widoczny dla zalogowanych]
I kolejne pytanie będę dawał labirynt i do tego zimer , możecie mi powiecie z której strony go tokarz ma zrobić ? od strony tych żeberek w środku czy od strony górnej ? I na jaką głębokość ( zimera ) ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 14:00, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Wg mnie w 353 z 59r powinien być z tyłu inny ten element, który zapobiega obrotowi ruchu pokryw bębna. Możesz mieć rozgięty trochę wahacz albo zgubiłeś gdzieś tulejkę dystansową. Popatrz dokładnie z katalogiem części w ręku. Masz odwrotnie włożoną ośkę, główka powinna być od strony zębatki. Ale to drobiazg. Możesz skręcić w ogóle tył na ośce? Jeżeli masz wahacz ok, to po założeniu do wahacza zabieraka z zębatką, przykręceniu tego do wahacza, plus napinacze łańcucha, plus ośka z tulejką, która wchodzi pod główkę ośki to od strony nakrętki z wahacza powinien wychodzić sam gwint ośki.
Ośka, którą masz w przednim kole jest oryginalna. Tuleja, o której piszesz, zwłaszcza jej długość jest do dopasowania. Jeżeli będzie za długa, nie skręcisz koła na osi.
Ktoś założył taki zimering, bo miał go pod ręką, takie były czasy.
Tulejki mogę Ci zwymiarować jak pójdę do garażu.
Ale ten uchwyt dla pasażera też mogłeś dać do pochromowania, średnio to wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba dnia Wto 14:31, 10 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:20, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
uszczelniacz trzeba sfrezować na grubość taką aby razem z labiryntem miał grubość oryginalnego labiryntu. Najlepiej by było dobrać uszczelniacz który wejdzie w wytoczony labirynt (zostawić ścianki ze 2 mm a w środek wcisnąć uszczelniacz). Wiadomo o co chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 21:33, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Seba więc ośka jest w dobrą stronę już dana wszystko skręcone ustawione brak luzu itd. Co do przedniej ośki czy może mi ktoś podać swój wymiar długość głównie ? bo chce porównać czy będzie to mniej więcej podobnie Seba czekam również na rozmiary tulejek.
Jawor zimery już kupione wiec nie będe znowu latał żeby kupić nowe Po prostu stoczy się o tyle ile ma zimer i już
Kolejne pytanie a raczej prośba czy może ktoś podesłać zdjęcie z tym jak ma zamocowaną linek hamulca tylnego do nóżki hamulca ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 21:38, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Nie ma tam nic skomplikowanego, haczyk przełożony przez oczko i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 8:45, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
tulejka sr. zew 16mm sr. wew 9mm, szer. 10mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KamilRider1
Fachowiec
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 16:41, 19 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Smaczków ciąg dalszy
Dżawa już prawie gotowa
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do silnika poskładany bez problemów, biegi wchodzą
Jaki Olej do silnika Lux 10 czy Hipol 80W90 ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:42, 19 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Nakręć filmik z pierwszego odpalenia
Hipol jest bardzo gęsty, lepiej nalać luxa albo dać kilka złoty więcej i nalać coś lepszego (ale o podobnej gęstości)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|