Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 353/04 ( 1959 ) by KamilRider1 ,,Droga do doskonałości&
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 13:18, 20 Gru 2013    Temat postu: Jawa 353/04 ( 1959 ) by KamilRider1 ,,Droga do doskonałości&

Witam.

Jak już wcześnie pisałem w powitalni miłością do tego motocykla zraził mnie dziadek. Dziadzia jeździł zawsze Jawą 353/04 a oczy patrzały. Po pewnym czasie jedną jawę sprzedał , drugą dał w spadku, a jak to kiedyś bywało części były bardzo ciężko dostępne wiec kupował bardzo dużo części od innych. 3 lata temu z tej zbieraniny części postanowiłem przywrócić to piękno na koła Very Happy I tak się zaczęło. Wiele części nie było lecz wszystko udało się dozbierać, kupić itd. Stan części dosłownie opłakany poza chromami na baku Very Happy 2 lata zajęło mi zbieranie i remont części mam kilka zdjęć z stanu początkowego :

aktualny stan ----->
[link widoczny dla zalogowanych]


Zdjęcia szparunków ----> [link widoczny dla zalogowanych]

W LINKU PO WYŻEJ znajdują się również zdjęcia z stanu jaki jest teraz do dnia dzisiejszego zrobiłem :

- Wszystkie blachy zostały naprawione, pospawane , wy szpachlowane
- Pomalowane na oryginalny kolor RAL 3004 oraz położone szpraunki
- Został zakupiony drugi silnik Very Happy
- Zostały kupione ( jak na razie ) takie części jak :
* instalacja elektryczna
* szklanki tylnych amortyzatorów
* kranik paliwa
* uszczelniacze/ gumy przedniego zawieszenia
* cewka 6V
* Komplet 5 linek
* Gumy przy kierownicy
* Łańcuch napędowy Favorit 130 OG
* sinenblok-i
* gumy stabilizujące amortyzator
* filtr powietrza

I pewnie wiele wiele innych.

Co do silnika. Mam dwa które są zasilane gaźnikiem 2926 SBD 11. Głowice w cylindrach są okrągłe jak wyczytałem z tematów na forum 12 lub 14 konne silniki. W silniku muszę zrobić szlif cylindra. Planuje również oddanie go do skiełkowania oraz wymianę wszystkich uszczelek, uszczelniaczy, łożysk i elementów które będą wymagały wymiany.

Plany na najbliższy czas :
- dalsze zakupy części
- doprowadzenie tłumików do stanu dobrego/ bardzo dobry. Myślałem o ich wypolerowaniu papier + pasta i jazda !
- ukończenie silnika szkiełkowanie, malowanie głowicy itd
- nowa kanapa

Będę również prosił o pomoc wszystkich wyjadaczy tematu oraz starał się na bieżąco was informować o postępach prac Very Happy Służę również możliwością zrobienia potrzebnych zdjęć ponieważ Jawa stoi prawie cała rozebrana Very Happy

I tu rodzi się pierwsze pytanie : mianowicie jak powinny być założone uszczelniacze przednich szklanek najpierw ten grubszy na łączenie lampy z półką potem ten węższy na łączenie szklanki z półką czy na odwrót ?

Oraz szklanki przedniego zawieszenia powinny być zamocowane która stroną ? jedna ma wycięcie całkowite na dole a z drugiej strony wycięcie jest mniejsze . Która stroną ma być zamocowana do półki.

Wybaczcie pewnie za tak oczywiste sprawy że o nie pytam ale kto pyta nie błądzi Very Happy Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diesel90
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:45, 20 Gru 2013    Temat postu:

kawał dobrej roboty:D życzę powodzenia w dalszych pracach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rommel
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.opolskie

PostWysłany: Pią 14:25, 20 Gru 2013    Temat postu:

Ładnie się prezentuje Smile aby tak dalej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:26, 20 Gru 2013    Temat postu:

Cytat:
I tu rodzi się pierwsze pytanie : mianowicie jak powinny być założone uszczelniacze przednich szklanek najpierw ten grubszy na łączenie lampy z półką potem ten węższy na łączenie szklanki z półką czy na odwrót ?

Oraz szklanki przedniego zawieszenia powinny być zamocowane która stroną ? jedna ma wycięcie całkowite na dole a z drugiej strony wycięcie jest mniejsze . Która stroną ma być zamocowana do półki.


Łączenie obudowy lampy --> Ten z kołnierzem

ten płaski --> Szklanka z półką

Do półki zamocowane mniejszym wycięciem.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 14:39, 20 Gru 2013    Temat postu:

Jesteś zadowolony z tylnych szklanek? Zwłaszcza tych chromowanych? Zastanawiałem się nad kupnem nowych na allegro ale nie byłem pewien co do ich jakości.
Powodzenia w budowie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 15:09, 20 Gru 2013    Temat postu:

seba napisał:
Jesteś zadowolony z tylnych szklanek? Zwłaszcza tych chromowanych? Zastanawiałem się nad kupnem nowych na allegro ale nie byłem pewien co do ich jakości.
Powodzenia w budowie!


Jestem zadowolony i to bardzo, za tą cenę bardzo dobra jakość, osobiście polecam !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 15:20, 20 Gru 2013    Temat postu:

W sumie liczyłem że nie będzie dopisku "ze tą cenę". No cóż, ja upolowałem stare oryginały i już zostanę przy nich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 22:49, 21 Gru 2013    Temat postu:

Siemanko. Dzieje się dzieję Very Happy

Wczoraj skończyłem garaż teraz jest moim królestwem Very Happy Na zdjęciach widać jak podziałałem, przed remontem były tylko białe ściany i popękana wylewka ,, delowka " Very Happy po moimu Very Happy

Dzisiaj pomodziłem. Motor został przeniesione z mojego pokoiku do garażu, jak i wszystkie graty Very Happy Dzisiaj glównie zależało mi na tym żeby rozłożyć przednie zawieszenie , ponieważ jedzie do niklowania a nie było nigdy rozkładane. Kiedy to rozebrałem aż się zdziwiłem dosłowna sahara.

Po rozebraniu dokonałem pomiaru tulejek z brązu i tak :

Amor I :

tuleja z brązu bez środkowego wycięcia wymiar 34,70mm
tuleja środkowa z wycięciem wymiar: 33,90mm
tuleja końcowa ( na samym dole ) z wycięciem 33,70/ 33.30mm

Amor II :


tuleja z brązu bez środkowego wycięcia wymiar 34,70mm
tuleja środkowa z wycięciem wymiar: 33,80mm
tuleja końcowa ( na samym dole ) z wycięciem 33,70/ 33,95 mm

Tutak zaraz chce zadać wam pytanie czy wiecie jakie powinny być wymiary dobrych tulei zawieszenia pozwalających na sprawną prace ? Czy możecie na podstawie zdjęć również określić czy lepiej wymienić całość czy tylko wymienić uszczelniacz amortyzatora ( jest na 100% do wymiany )

Kolejne pytanie jak zdjąć ten uszczelniacz próbowałem górą ale jest tam ta chropowata rurka i ciężko idzie a w drugą stronę nie próbowałem bo są tam te tuleje.

Przygotowałem również cześć do niklowania, Very Happy

Efekt prac , zdjęcia amorków ----> [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 10:59, 22 Gru 2013    Temat postu:

Hej!

Garaż widzę że masz pierwsza klasa:)

Co do przedniego zawieszenia to ten temat był omawiany parę dni temu http://www.jawa250.fora.pl/ogolne,30/uszczelniacze-przedniego-zawieszenia,267-30.html.

Uszczelniacza nie ściągniesz przez górę lagi, tam jest większa średnica. Musisz ściągnąć tuleje aby wymontować uszczelniacz.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 13:54, 22 Gru 2013    Temat postu:

No to będzie to trzeba rozebrać :/ Sprawdzałem czy są jakieś luzy w ślizgu oraz w mocowaniu ich i powiem wam że jestem zadowolony sa dosłownie minimalne ale to chyba normalne jakiś luz musi być. Co do uszczelniacza zastanawiam się nad samą wymiana simera na nowy Very Happy

Ktoś wie jakie są te wymiary tulei ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 14:17, 22 Gru 2013    Temat postu:

Jak sprawdziłeś luz pomiędzy tulejką a ślizgiem na samym dole? ja tego nie dałem rady pomierzyć....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 14:50, 22 Gru 2013    Temat postu:

seba napisał:
Jak sprawdziłeś luz pomiędzy tulejką a ślizgiem na samym dole? ja tego nie dałem rady pomierzyć....


W tym miejscu nawet się za to nie zabierałem niema jak dojść :/ dół sprawdzałem raczej na wyczucie. Założyłem cały dół z bebchami zakręciłem i ruszałem na boki z wyczuciem, żadne to sprawdzanie ale jest jakiś obraz stanu !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 11:52, 27 Gru 2013    Temat postu:

Przepraszam za PpP ale czy ktoś wie może jakie śą te prawidłowe wymiary tulejek ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 14:04, 27 Gru 2013    Temat postu:

Prawidłowe są takie aby pasowały ze ślizgami:) Pójdę do garażu to zmierzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KamilRider1
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 18:29, 27 Gru 2013    Temat postu:

seba napisał:
Prawidłowe są takie aby pasowały ze ślizgami:) Pójdę do garażu to zmierzę.


Był bym bardzo wdzięczny.

Ostatnio u mnie kiepsko z kasą i wątpię że w najbliższym czasie uda mi się poniklować elementy które tego wymagają. Myślałem o cynkowaniu ( ale nie wiem czy to dobry pomysł ) oraz o malowaniu na siwy lub srebrny kolor jeszcze się zastanawiam co o tym myślicie ? .
Na razie gonie grosza jak mogę ale nie wystarcza :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin