|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krystekll
Młodszy majster
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:12, 26 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Powiedz ile Cię kosztowało to chromowanie natryskowe baku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
deymonnn
Młodszy majster
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:01, 27 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
ceny jak pytałem przez OLX wahały się od 300 do 800. Ja dałem 700.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 8:15, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawa alternatywa dla tradycyjnego, ciekawe jak z trwałością tego?
Tam zachodzi jakaś reakcja chemiczna i się wytwarza ten chrom czy to na takiej samej zasadzie jak lakier?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
deymonnn
Młodszy majster
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:58, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
nie znam do końca technologii - za dużo mi ten fachowiec nie powiedział a ja nie robiłem wielkiego dochodzenia - procedura jest podobna do zwykłego lakierowania czyli najpierw podkład później chrom (z tego co mówił to jakiś związek srebra a aparatura do "chromowania" to układ połączonych 4 zbiorników i w jednym jest woda, musi zachodzić jakaś reakcja przed samym malowaniem kiedy łączą się płyny z tych zbiorników). Na chrom idzie warstwa lakieru bezbarwnego który stanowi zabezpieczenie dla chromu. Niby żywotność całości odpowiada lakierowi bezbarwnemu bo sama warstwa chromu jest mało odporna na uszkodzenia.
Poza standardowym chromem można malować w kolorach (jest pakiet głównych kolorów ale można je mieszać i tworzyć nowe)
Pojeździmy zobaczymy ile ten chrom jest wart- na razie od kwietnia blachy leżą u lakiernika i końca jeszcze nie widać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:27, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ciekawe jak z odpornością na temperaturę , czy da się to położyć np na kolanka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Nie 20:47, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
KML- przecież lakier bezbarwny odparzy się od temperatury kolanek. Jak kolega wyżej wspomniał, sam "chrom" ma znikomą odporność na uszkodzenia mechaniczne. Więc lipa. Poza tym, drogie to cholerstwo szczerze mówiąc. Pewnie nowe kolanka kupisz taniej lub dopłacisz 100 zł i masz nowe w prawdziwym chromie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:26, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Racja ale może wymyślili już jakiś żarowy odporny na temp. , teraz takie cuda wymyślają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Nie 22:03, 28 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Pewnie jest coś takiego, ale jaka by to farba nie była to i tak odejdzie przy cylindrze. Zobacz, że nawet w markowych sprzętach typu Honda itd to jeżeli masz malowany kolektor wydechowy to z czasem farba się wypala i wyłazi ruda. Są na to tylko dwie metody: albo chrom, albo stal nierdzewna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pon 8:07, 29 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ten pseudo chrom nadaje sie do malowania chińskich zabawek i skuterów. Nawet w virago ten " chrom" schodzi a nie wspominając o pseudo rometach 250.
Tak jak pisze Dawid chrom lub nierdzewka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
deymonnn
Młodszy majster
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:12, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
znów coś pogrzebałem i mam kolejne pytania:
1. czy ramka licznika od wewnątrz powinna być taka jak moje (mam po wewnętrznej stronie dwa nadlane punkty) czy bez tych elementów - z chromowania wróciły właśnie takie a przez te nadlewy niezbyt dobrze pasuje uszczelniacz i nie wiem czy poskładam licznik
2. Czy laga przednia powinna być skręcona do końca gwintu?
Moją dokręciłem jak na zdjęciu - dalej idzie ciężko i przestaje chodzić amortyzator (nie mogę go rozciągnąć).
Wlałem olej "amortyzol" po 200ml w każdą lagę. W sumie mam wrażenie jakby w ogóle nie było tłumienia bo amortyzator chodzi dosyć lekko ale słychać że "odpowietrznikiem" uchodzi powietrze więc chyba tak ma być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 16:19, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ad 2. Tak. Są dwie opcję, albo masz krzywą lagę, albo podczas chromowania nadlali Ci miedzi do wnętrza tej chromowanej części i przy skręcaniu za mocno ściska tuleję.
Dokręciłeś tłumik do górnej nakrętki w ladze? bez tego nie sprawdzisz czy amortyzator dobrze działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
deymonnn
Młodszy majster
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:28, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
przed rozebraniem lagi były sprawne wymieniłem tylko tulejki i dałem do chromu. Wydaje mi się że gdyby to był błąd chromowania to nie powieliłby się na obie lagi.
Jeżeli laga ma się skręcić do końca to widzę jeszcze opcję żeby tą mosiężną tulejkę lekko stoczyć żeby mieć luz.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie amortyzatora to sprawdzałem na kompletnie złożonym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 17:34, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Tak jak Ci pisałem, u mnie po chromowaniu na krawędzi z gwintem od wewnątrz miałem nadlane miedzią. Tulejka z brązu wchodziła, ale dokręceni powodowało blokowanie. Może u Ciebie jest inny problem.
Jak to chcesz przetoczyć to lepiej załóż stare tuleje, to samo osiągniesz. Po to się je wymienia żeby zredukować luz.
Załóż stare tuleje skręć to wszystko i sprawdź czy działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:19, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie też tak wystaje gwint , dobrze jest posmarować ten gwint jakimś uszczelniaczem bo potrafi tam się pocić , ja musiałem rozbierać 2 razy.
Na innym forum widziałem patent z owijaniem gwintu taśmą teflonową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
deymonnn
Młodszy majster
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:49, 06 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
witam
zająłem się wnętrzem baku - chciałem zbiornik czyścić mechanicznie (nakrętki) ale bardzo szybko się poddałem. Przejrzałem internet i zamówiłem cały pakiet środków do zabezpieczenia zbiornika (łączny koszt 270 zł ale ten pakiet starczy na co najmniej 4 zbiorniki jaw)
zbiornik przed czyszczeniem:
do wyczyszczenia zbiornika użyłem środka fedox (64 zł za 1l) miesza się go z 10l gorącej wody (60 stopni i najlepiej utrzymywać temperaturę ja wlałem gorący i wyniosłem na dwór bez grzania) i wlewa do baku wg instrukcji czyszczenie trwa 12 godzin u mnie trwało 3 dni - pewnie z powodu niskiej temperatury ( zbiornik trzeba obracać) roztwór można zlać do bańki i używać wielokrotnie roztwór nie reaguje z czystym metalem tylko z rdzą
zbiornik po czyszczeniu wygląda tak (to rude to pozostałości płynu nie korozja):
nie patrzcie na wlew - nie zwróciłem uwagi a był zalany jakąś żywicą i środek nie dostał się do korozji
po odrdzewieniu zabezpieczyłem zbiornik fertanem (55zł/ 250ml podkład pod lakier) - kupiłem 250ml wlałem wszystko do baku wytrząsłem i odzyskałem 3/4 buteleczki
zabawa może nie jest tania ale wydaje mi się że mechanicznie nie miałem możliwości doprowadzić wnętrza zbiornika do takiego stanu
i jeszcze jedno - zrobiłem schemat instalacji dla zapłonu VAPE
(dodałem od siebie bezpiecznik przy przekaźniku - po jego wyciągnięciu można jawę odpalić bez akumulatora) zamiast bezpiecznika można dać jakiś włącznik (ja miałem włącznik ale szybko się popsuł)
jeżeli ktoś zauważy błąd w schemacie proszę o informację - poprawię może komuś się przyda
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez deymonnn dnia Śro 15:12, 07 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|