Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 353 250ccm 57r by waqu Mielec
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Pon 19:22, 12 Gru 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] Założyłem sobie taki oto blog, w sumie bardziej dla siebie w formie dokumentacji Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_354
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 658
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skórcz

PostWysłany: Pon 22:48, 12 Gru 2011    Temat postu:

ciekawy pomysł Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Nie 15:49, 06 Maj 2012    Temat postu:

Panowie napotkałem na pewien problem przy kompletowaniu częsci silnikowych pewnie nie ostatni otóż złamał mi sie seger który był między łożyskami wału, gdzie mogłbym go dostac ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:08, 06 Maj 2012    Temat postu:

możesz włożyć 2 zimmery poszukaj na forum (labirynt wału)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Nie 22:24, 06 Maj 2012    Temat postu:

chodziło mi o seger : [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rommel
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: woj.opolskie

PostWysłany: Pon 21:44, 07 Maj 2012    Temat postu:

witam u czechów wszystko dostaniesz , a propo twojej jawy jest dosyć mocno zdekompletowana trochu składak , blachy napewno niesą z 1957r w moich postach znajdziesz linki do czeskich stron odnośnie typów i modeli , szukaj też fotek z tabliczkami i numerami silników żeby potwierdzić że moto to jeden kawałek, jawe jak jest tylko sprawna da się odpalić bezkłopotu bez aku tylko nie na pierwszym biegu Panowie a na drugim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Pon 21:55, 07 Maj 2012    Temat postu:

Można się zdziwić ale takie rzeczy jak seeger można w sklepach z częściami do maszyn rolniczych znaleźć, tylko wymiary trza znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:43, 07 Maj 2012    Temat postu:

seger to jest znormalizowana rzecz. W Jawie nie są jakieś specjalne, musisz znać średnice otworu lub wymiar sworznia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Wto 19:39, 08 Maj 2012    Temat postu:

wiem że moja jawa nie jest w pełnym oryginale ale nie mysle sie tym przejmować. Motocykl jest dla mnie nie mam w planach jej sprzedawac ani wyceniać, także zrobiona do końca kiedys będzie. W takim razie bede szukał segera w róznych sklepach itp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 20:56, 08 Maj 2012    Temat postu:

Jawor napisał:
seger to jest znormalizowana rzecz. W Jawie nie są jakieś specjalne, musisz znać średnice otworu lub wymiar sworznia.


To poszukaj segera zabezpieczającego łożyska wału, średnica ogólnie dostępna ale szerokość niedostępna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Śro 11:29, 09 Maj 2012    Temat postu:

O ten seger własnie mi chodzi zabezpieczajacy łożyska wału wym srednica zew ok 66mm szerokosć 4mm i grubość 1 mm. W sumie brakuje mi tylko te 2 segery do składania silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 12:21, 09 Maj 2012    Temat postu:

hmm idź do dobrego branżowego sklepu a na 100 coś dobierzesz. Szerokości też są różne począwszy od 0,7 do nawet 4,0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Śro 12:04, 01 Sie 2012    Temat postu:

Składam silnik i mam pare pytań pewnie bedzie ich wiecej Smile
1) Jęsli chodzio o łożyska na wale z jednej strny jest łożysko-seger-labirynt-łożysko a z drugiej łożysko seger i uszczelniacz?

2) Wyczytałem w instrukcji składania slnika niestety po włożeniu łożysk żeby odpowiednio ułożyć segery aby nie blokowały kanałów do smarowania. Niestety nie zwróciłem uwagi na to, czy jest to bardzo ważny element, czy musze wyciagac łożyska które osadziłem juz na kleju do łożysk i bedzie strasznie trudno je wyciągnąć? PS między łożyska wkładałem labirynt nie uszczelniacze.

3) Złożyłem skrzynie jednak sa problemy, po pierwsze nie moge znaleźć luzu po prostu go nie ma, po drugie skrzynia ciężko chodzi gdy założy sie drugą połówke gdy jest zdjęta chodzi leko.

4) Jak wyglada sprawa z łączeniem połowek gdyż włożyłem juz łożyska w oba kartery to dobrze?? Czy lepiej było na wał pierw zakładać?? Pytam póki jeszcze nie składam połowek

5) Czy ktoś zakładał widział założone wydechy w jawie 353 z cz350 te grube cygara tego typu : [link widoczny dla zalogowanych] , jak z kolankami czy oryginalne z 353 podejda bez problemu?

6) Może jest ktoś z podkarpacia z okolic Mielca kto mogłby zajrzeć do tej skrzyni i cos poradzić?

Pare dni mineło jednak żadnych odpowiedzi brak, czy nie ma nikogo kto mógłby pomóć? Szczerze mówiąc dość liczyłem na pomoc forumowiczów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez waqu dnia Sob 8:21, 04 Sie 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 13:57, 08 Sie 2012    Temat postu:

ad1 strony sprzęgła znajdują się dwa łożyska pomiędzy nimi jest labirynt, po drugiej stronie jest łożysko i uszczelniacz,
ad2) ja przy składaniu nie zwróciłem na to uwagi, a co do wyciągnięcia z łożysk, jak są świeżo osadzone to nie powinny stwarzać wielkich oporów, podgrzej kartery i użyj prasy
ad3) jak dobrze złożyłeś to będzie działać no i jak automat, wodziki masz sprawne, ja również miałem te sam obawy na sucho wszystko ciężko chodzi.
ad4) umieściłem jedno łożysko od strony sprzęgła na wał i osadziłem w karterze następnie wcisnąłem uszczelniacz i drugie łożysko, łożysko z drugiego karteru założyłem na wał i skręciłem, wg mnie lepiej osadzać łożysko w kartery wówczas gdy są już osadzone na czopach wału.

ja tak robiłem w swoim silniku.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Śro 13:00, 12 Mar 2014    Temat postu:

Prace delikatnie poszły do przodu. Miałem problem ze skrzynia gdyż cięzko było znalesc luz, po założeniu dzwigni luz się znalazł ale trzeba dość mocno trzymać zębatke napędową. Mam nadzieje że po zalaniu olejem to się uspokoi ( mam zamiar to zrobić na tym weekendzie)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin