|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:35, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładna ta tapicerka do velo.
Gdzie kupiłeś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:43, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ahoj Panowie
Trochę wszystko poszło do przodu od ostatniego wpisu.
Marcinu napisał: |
Bardzo ładna ta tapicerka do velo.
Gdzie kupiłeś ? |
Dostałem do motocykla w cenie takiej jak za moto. Byłem zaskoczony jakością. Według byłego właściciela kupiona na motoren.sk. A tam fajną sumkę sobie liczą za komplecik.
A co do prac. To z części do silnika mam już wszystko, zostało szkiełkowanie i można składać. Na razie szukam jakiegoś kompetentnego zakładu lub gościa co się tego podejmie. Wał po pełnej regeneracji, cylindry po szlifie, nowe tarcze sprzęgłowe, nowy wałek kopniaka, nowe tuleje skrzyni, i wszystkie inne potrzebne części. Jak wszystko pójdzie dobrze to po nowym roku będę składał silnik.
Trochę czyściłem części z aluminium i polerowałem, zostało jeszcze wykończyć jeszcze raz pastą.
Przed świętami mam do odbioru w Czechach trzy felgi i szprychy. Tak więc będzie coś pod choinką
Kilka fotek z prac:
A tak wygląda łożysko po 22 tysiącach od nowości. Nie wiem co oni lali do baku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pon 21:03, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Obile napisał: |
A tak wygląda łożysko po 22 tysiącach od nowości. Nie wiem co oni lali do baku |
.... smołę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:27, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
black-dimon napisał: | Obile napisał: |
A tak wygląda łożysko po 22 tysiącach od nowości. Nie wiem co oni lali do baku |
.... smołę |
I żeby było ciekawiej, dalej się kręciło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 7:34, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Są to pozostałości po mixolu/luxie i syfie w naszym polskim paliwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 13:55, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Ja bym stawiał raczej na filtr powietrza + mixol.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rommel
Fachowiec
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj.opolskie
|
Wysłany: Wto 23:50, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie niema co narzekać na jakość paliwa lub na olej z tamtych lat ważne że łożysko wytrzymało a nie jak obecne chinskie które mogą pracować nawet w super warunkach a i tak będą kwadratowe a wracając do poczatku jawa może być na 100% orginałem bo od 1959 wychodziły już z dwoma blachami , logo juz też było na bokach dekli i cygara też dopiero od konca roku 1959 wchodziły z stacyjką w lampie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:41, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Na dzień dzisiejszy przygotowuje się do szkiełkowania silnika i bębnów. Dlatego całe prace toczą się w tym temacie. Mycie, szlifowanie ewentualne polerowanie itd... Masa męczącej ręcznej pracy. Zostało mi jeszcze przetoczenie bębnów lub przeszlifowanie, zależy na jaką maszynę uda mi się to wepchnąć. Zależy mi na dobrej skuteczności hamulców.
Powoli kompletuje zużyte części. Staram się szukać oryginalnych częsci w stanie nie używanym lub dobrym stanie.
Udało mi się kupić lampkę do wózka bocznego, klosz tej którą miałem nie dało się uratować. Wpadł też prawie nie używany wielowypust zębatki tylnej. Jeszcze szukam elementu bębna który współpracuje z wielowypustem.
Zdjęcie z szlifowaniu przy użyciu przyrządu "rantu" trzymacza szczęk:
Szlifowanie bębna:
Lampka kosza:
Wielowypust + zębatka 41 zębów (ktoś wie od jakiej jawy?)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Pią 22:46, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 23:51, 24 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Te wielowypusty to ciężka sprawa ale udało mi sie wyhaczyć oryginał z epoki. Doszło nawet do tego że chciałem zamówić nówkę z matoren.sk ale trafiłem na allegro
Jeśli zębatka ma kwadratowe wycięcia to jest od 175.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 23:54, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:31, 13 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Jawor napisał: | Te wielowypusty to ciężka sprawa ale udało mi sie wyhaczyć oryginał z epoki. Doszło nawet do tego że chciałem zamówić nówkę z matoren.sk ale trafiłem na allegro
Jeśli zębatka ma kwadratowe wycięcia to jest od 175. |
Odpuściłem poszukiwania, a na motoren trochę dużo sobie cenią. Zdecydowałem, ze sam wykonam tę piastę z otworem wielowypustowym mocowanym w bębnie. Już się powoli produkuje. Przynajmniej będę miał pewność, że będzie to zrobione z odpowiedniego materiału.
Zębatka nie ma kwadratowych wycięć. Jakiś wynalazek, dodatkowo jest nitowana. Zrobie zdjęcie kiedyś przy okazji
Postępy w pracach na dzień dzisiejszy:
Nowe felgi prosto z czech:
Kompletny wyplot na 3 koła, i inne drobiazgi:
Silnik przygotowany do szkiełkowania ( był poskładany tak żeby szkiełko nie dostało się do środka):
Efekt po szkiełkowaniu, jestem w pełni zadowolony. W niektórych miejscach trzeba poprawić polerkę ale to drobiazg:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Czw 21:51, 13 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Jak z fabryki : )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rommel
Fachowiec
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj.opolskie
|
Wysłany: Czw 22:39, 13 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Piękna maszynka sie szykuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:11, 01 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Produkcja części idzie pełną parą
Dorobiłem w końcu element z wielowypustem przenoszący napęd na tylne koło (brakuje trzech otworów gwintowanych). Pytanie do was koledzy. Jest ten element w jakimś stopniu choćby minimalnym widoczny z zewnątrz? Jak bym był nawet mocno upierdliwy? Pytam bo mam dylemat czy dać niklować czy nic nie robić. Bo stal jest dosyć dobra gatunkowo i nie powinna mocno rdzewieć, ewentualnie pokryje się drobnym nalotem.
Oprawa zamka do wózka też dorabiana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19:57, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
daj na ocynk będzie ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:53, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Cześć Panowie,
temat nie umarł, małymi kroczkami posuwam się to przodu. Na dzień dzisiejszy części malowane są u lakiernika, reszta w chromowaniu, czeka mnie jeszcze cynkowanie, kompletowanie gumowych części i reszta drobiazgów.
Gotowe felgi, efekt taki jaki chciałem połączenie polerki i szkiełkowania na bębnach dobrze współgra:
Wypolerowane dekielki felg:
Nowa tylna zębatka, zostało kupienie łańcucha i cały układ przeniesienia napędu bedzie nowy
Naprawa maskownic/uchytów do szyby wózka bocznego. Wlutowałem nowe śruby ze stali nierdzewnej
Przeróbka oryginalnego ramienia amortyzatora jawy pod potrzeby wózka bocznego:
Naprawa ogranicznika skrętu, przed naprawą obudowa lampy ocierała delikatnie o bak
Wszystkie części oddane do lakierowania, na zdjęciach brakuje baku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|