|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:02, 14 Sie 2013 Temat postu: Jawa 354 (1959) + Velorex 560 (1966) - REMONT |
|
|
Witam wszystkich.
Po zrobieniu Jawy Perak z 1954 długo szukałem drugiego motocykla do remontu. Jasne było że będzie to Jawa.
Trafiła się okazja wsiadłem w auto po przejechaniu 500 kilometrów w jedną stronę stałem się posiadaczem Jawy 354 z 1959 roku w stanie zaskakująco dobrym. Na motorze jest jeszcze oryginalny lakier widać jeszcze w niektórych miejscach niestarte szparunki. Ogólnie dobra baza do remontu.
Razem z motocyklem zakupiłem wózek boczny Velorex 560 z 1966 roku w stanie średnim. Jest parę dziur parę braków. Ale za to są chyba wszystkie mocowania wózka. Wózek jest przeznaczony na rynek radziecki, ma tabliczkę znamionową w języku rosyjskim.
Teraz czekam na wasze sugestie co do motocykla. Jak narazie mam małe doświadczenie z "nowszymi" modelami Jawy więc liczę na waszą pomoc. Jak z oryginalnością, który model 354? i Jak poradzić sobie z rejestracją w moim przypadku? Za każdą pomoc dzieki
Zdjęcia można zobaczyć w naszej forumowej galerii.
Adres do galerii: http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=2952
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Wto 20:31, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Śro 12:31, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Zdjęcie z panią najciekawsze.
Wracając do tematu - zestaw moich marzeń. Ile dałeś, jeśli można wiedzieć?
Cytat: | Teraz czekam na wasze sugestie co do motocykla. |
Odpala/jeździ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kirk25
Kierownik zmiany
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 13:21, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
no człowieku myślę że kilku osobom włos się jeży z zazdrości.
Gratuluje zakupu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Śro 13:24, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Mnie to się generalnie marzy pięćsetka z koszem, co jest bardzo wątpliwe do zrelizowania. A taką 350-tkę to może kiedyś, w odległeś przyszłości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Czw 7:32, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Dla mnie najbardziej wymowne jest ostatnie zdjęcie.
Niepowtarzalny klimat oryginału, ale decyzja należy do Ciebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 10:23, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Piękna:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:14, 16 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Arturek napisał: | Zdjęcie z panią najciekawsze.
Wracając do tematu - zestaw moich marzeń. Ile dałeś, jeśli można wiedzieć?
Cytat: | Teraz czekam na wasze sugestie co do motocykla. |
Odpala/jeździ? |
No pani powoli tak samo zarażona jak ja. Dlatego też wybór padł na coś co ma wózek boczny lub więcej kucyków, bo peraka nie chciałem męczyć jazdą we dwóch
Co do ceny, to żadna tajemnica 4 tysiące na gotowo z transportem i dobrym obiadem po drodze. Oczywiście za komplet z wózkiem ;]
Motor podobno pali, ale nie sprawdzałem jeszcze mało czasu. Ale na pewno ją odpalę. Widać że Jawa była do końca jeżdżona, więc większych problemów nie powinno być
black-dimon napisał: | Dla mnie najbardziej wymowne jest ostatnie zdjęcie.
Niepowtarzalny klimat oryginału, ale decyzja należy do Ciebie. |
Ja jestem zwolennikiem pełnej renowacji i tego się będę trzymał. Ale każdy lubi coś innego
A teraz pytanie do znawców, trochę czytałem i nie mogę stwierdzić który to model? 03 albo 04? Może jakaś przejściówka? Bo ani do jednego ani do drugiego mi w 100 procentach nie pasuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Pią 11:15, 16 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lacuch
Fachowiec
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 17:03, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
mi to wygląda na dużo młodszy model tak ok 1960 roku, dekle silnika powinny być bez logo jawa,regulacja lampy powinna być w lampie a nie w obwódce, osłony boczne powinny składać się z trzech części a nie z dwóch,
tylna lampka też troszkę inna, tłumiki rybki a nie cygara, inna osłona gaźnika, generalnie poza bakiem wygląda jak moja z 62'.
Jawa 354 z 54' to naprawdę rzadkość.
Niezły szczepan.
A jakie masz nr silnika???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 17:55, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Kolega lasuch ma 100% racje
nie jest to model z 54r a po roku 60
54r chyba ma daniel z forum to moze sie cos wiecej wypowiedziec nawet jak mnie pamiec nie myli to jego motor jest opisany w jednym z wątków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lacuch
Fachowiec
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 17:55, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
a i jeszcze jedno,
piszesz, że masz peraka 54' i teraz kupiłeś kivaczkę z tego samego roku, która jest następcą peraka. Jak to by był 54' to miałby trochę częsci min. koła i silnik z właśnie peraka.
Zrób zdjęcie tabliczki znamieniowej.
Co do rejestracji to teraz można wszystko zarejestrować bardziej lub mniej legalnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lacuch dnia Wto 18:00, 20 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcinu
Kierownik zmiany
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:39, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Na pierwszy rzut oka masz jawę 354 z roku 57, 58 lub 59. Na drugi już nie bo blachy i filtr powietrza masz od rocznika 60 w góre.
Mam 250 z 59 r (od 1 właściciela) który był rokiem przełomowym, w którym stacyjka powędrowała w lampę.
Masz prawie tak samo jak moja 353 z 59 roku. Czyli tłumik już cygara ale jeszcze amperomierz. Gdyby to był 59 rok to filtr powietrza powinien już być plastikowy a blachy przejściowe. Gdybyś miał z roku 56 (jak moja 354 też z resztą z velorexem lub 57 to powinien być jeszce filtr smigło i blachy ze srebrnym "krawatem"oaz tłumiki by były rybki a początek 56 r miał jeszcze niekiedy regulację lampy w obudowie licznika.
Co z tabliczką anamionową ???
ps. ładna dziewczyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22:19, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
ewidentnie model /04 z naleciałościami /03 czyli tzw przejściówka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:03, 21 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie, bardzo przepraszam. Z rozpędu w tytule tematu wpisałem dobry rocznik natomiast w opisie zły. Niezłą gafe zaliczylem.
Faktycznie jest to rok 1959 numery ramy silnika i rocznik na prądnicy zgadzają się z tabliczką znamionową.
Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie Ale dzięki temu trochę ciekawych rzeczy się dowiedziałem
Czyli Jawor będzie miał raczej rację, że to przejściówka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Śro 19:12, 21 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Obile
Fachowiec
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:59, 30 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Prace nad jawą w końcu ruszyły do przodu. Aktualnie do końca roku chce skompletować wszystkie nowe części jakie będę potrzebował do motora ii wózka oraz zrobić silnik na gotowo. Do spasowania zostały też blachy na motorze. Nie wszystko pasuje tak jak powinno. Ale powoli do przodu
W ręce wpadły całkiem nowe siedzenia i boczki do wózka! Piękna sprawa. Dawno nie widziałem tak czystej i dobrej roboty wykonanej przez tapicera.
Aktualnie silnik wyciągnięty z ramy powoli rozbieram. Zostało tylko go rozpołowić brać się za polerowanie i szkiełkowanie. Z wstępnych obserwacji wydaje mi się, że silnik nie był nigdy rozbierany.
Śruby jak by były nowe (nie są zniszczone od odkręcania), cylindry w nominale, tłoki oryginalne. Do wymiany na dzisiejszy dzień:
tarcze sprzęgłowe korkowe,
łańcuszek sprzęgłowy strasznie naciągnięty,
oraz wałek kopniaka - zniszczony wielowypust, na którym osadzona jest kopka.
Cylindry pójdą pod szlif a wał do regeneracji. Zadanie to powierzę Czechom. Zależy mi na tym żeby silnik był składany na Czeskich dobrych częściach. Pytanie do was, robić wał na górnym igiełkowym czy pozostać przy panewce? Coś jest do poprawienia w tych silnikach dwucylindrowych na co warto zwrócić uwagę? Gaźnik który mam z króćcem na stałe to oryginał?
Oto kilka zdjęć:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:25, 30 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | obić wał na górnym igiełkowym czy pozostać przy panewce |
Jak masz taką możliwość to czemu nie. Na pewno nie zaszkodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|