Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 354 (1959) + Velorex 560 (1966) - REMONT
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:02, 14 Sie 2013    Temat postu: Jawa 354 (1959) + Velorex 560 (1966) - REMONT

Witam wszystkich.

Po zrobieniu Jawy Perak z 1954 długo szukałem drugiego motocykla do remontu. Jasne było że będzie to Jawa.

Trafiła się okazja wsiadłem w auto po przejechaniu 500 kilometrów w jedną stronę stałem się posiadaczem Jawy 354 z 1959 roku w stanie zaskakująco dobrym. Na motorze jest jeszcze oryginalny lakier widać jeszcze w niektórych miejscach niestarte szparunki. Ogólnie dobra baza do remontu.

Razem z motocyklem zakupiłem wózek boczny Velorex 560 z 1966 roku w stanie średnim. Jest parę dziur parę braków. Ale za to są chyba wszystkie mocowania wózka. Wózek jest przeznaczony na rynek radziecki, ma tabliczkę znamionową w języku rosyjskim.

Teraz czekam na wasze sugestie co do motocykla. Jak narazie mam małe doświadczenie z "nowszymi" modelami Jawy więc liczę na waszą pomoc. Jak z oryginalnością, który model 354? i Jak poradzić sobie z rejestracją w moim przypadku? Za każdą pomoc dzieki

Zdjęcia można zobaczyć w naszej forumowej galerii.

Adres do galerii: http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=2952


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Wto 20:31, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 12:31, 14 Sie 2013    Temat postu:

Zdjęcie z panią najciekawsze. Very Happy

Wracając do tematu - zestaw moich marzeń. Very Happy Ile dałeś, jeśli można wiedzieć?

Cytat:
Teraz czekam na wasze sugestie co do motocykla.


Odpala/jeździ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirk25
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 13:21, 14 Sie 2013    Temat postu:

no człowieku myślę że kilku osobom włos się jeży z zazdrości.

Gratuluje zakupu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 13:24, 14 Sie 2013    Temat postu:

Mnie to się generalnie marzy pięćsetka z koszem, co jest bardzo wątpliwe do zrelizowania. Very Happy A taką 350-tkę to może kiedyś, w odległeś przyszłości... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 7:32, 15 Sie 2013    Temat postu:

Dla mnie najbardziej wymowne jest ostatnie zdjęcie.
Niepowtarzalny klimat oryginału, ale decyzja należy do Ciebie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 10:23, 15 Sie 2013    Temat postu:

Piękna:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:14, 16 Sie 2013    Temat postu:

Arturek napisał:
Zdjęcie z panią najciekawsze. Very Happy

Wracając do tematu - zestaw moich marzeń. Very Happy Ile dałeś, jeśli można wiedzieć?

Cytat:
Teraz czekam na wasze sugestie co do motocykla.


Odpala/jeździ?


No pani powoli tak samo zarażona jak ja. Dlatego też wybór padł na coś co ma wózek boczny lub więcej kucyków, bo peraka nie chciałem męczyć jazdą we dwóch

Co do ceny, to żadna tajemnica 4 tysiące na gotowo z transportem i dobrym obiadem po drodze. Oczywiście za komplet z wózkiem ;]

Motor podobno pali, ale nie sprawdzałem jeszcze mało czasu. Ale na pewno ją odpalę. Widać że Jawa była do końca jeżdżona, więc większych problemów nie powinno być

black-dimon napisał:
Dla mnie najbardziej wymowne jest ostatnie zdjęcie.
Niepowtarzalny klimat oryginału, ale decyzja należy do Ciebie.


Ja jestem zwolennikiem pełnej renowacji i tego się będę trzymał. Ale każdy lubi coś innego Smile

A teraz pytanie do znawców, trochę czytałem i nie mogę stwierdzić który to model? 03 albo 04? Może jakaś przejściówka? Bo ani do jednego ani do drugiego mi w 100 procentach nie pasuje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Pią 11:15, 16 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lacuch
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 17:03, 20 Sie 2013    Temat postu:

mi to wygląda na dużo młodszy model tak ok 1960 roku, dekle silnika powinny być bez logo jawa,regulacja lampy powinna być w lampie a nie w obwódce, osłony boczne powinny składać się z trzech części a nie z dwóch,
tylna lampka też troszkę inna, tłumiki rybki a nie cygara, inna osłona gaźnika, generalnie poza bakiem wygląda jak moja z 62'.
Jawa 354 z 54' to naprawdę rzadkość.
Niezły szczepan.
A jakie masz nr silnika???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 17:55, 20 Sie 2013    Temat postu:

Kolega lasuch ma 100% racje
nie jest to model z 54r a po roku 60
54r chyba ma daniel z forum to moze sie cos wiecej wypowiedziec nawet jak mnie pamiec nie myli to jego motor jest opisany w jednym z wątków


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lacuch
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 17:55, 20 Sie 2013    Temat postu:

a i jeszcze jedno,
piszesz, że masz peraka 54' i teraz kupiłeś kivaczkę z tego samego roku, która jest następcą peraka. Jak to by był 54' to miałby trochę częsci min. koła i silnik z właśnie peraka.
Zrób zdjęcie tabliczki znamieniowej.
Co do rejestracji to teraz można wszystko zarejestrować bardziej lub mniej legalnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lacuch dnia Wto 18:00, 20 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:39, 20 Sie 2013    Temat postu:

Na pierwszy rzut oka masz jawę 354 z roku 57, 58 lub 59. Na drugi już nie bo blachy i filtr powietrza masz od rocznika 60 w góre.

Mam 250 z 59 r (od 1 właściciela) który był rokiem przełomowym, w którym stacyjka powędrowała w lampę.
Masz prawie tak samo jak moja 353 z 59 roku. Czyli tłumik już cygara ale jeszcze amperomierz. Gdyby to był 59 rok to filtr powietrza powinien już być plastikowy a blachy przejściowe. Gdybyś miał z roku 56 (jak moja 354 też z resztą z velorexem Wink lub 57 to powinien być jeszce filtr smigło i blachy ze srebrnym "krawatem"oaz tłumiki by były rybki a początek 56 r miał jeszcze niekiedy regulację lampy w obudowie licznika.

Co z tabliczką anamionową ???

ps. ładna dziewczyna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:19, 20 Sie 2013    Temat postu:

ewidentnie model /04 z naleciałościami /03 czyli tzw przejściówka. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:03, 21 Sie 2013    Temat postu:

Panowie, bardzo przepraszam. Z rozpędu w tytule tematu wpisałem dobry rocznik natomiast w opisie zły. Niezłą gafe zaliczylem.

Faktycznie jest to rok 1959 numery ramy silnika i rocznik na prądnicy zgadzają się z tabliczką znamionową.

Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie Smile Ale dzięki temu trochę ciekawych rzeczy się dowiedziałem

Czyli Jawor będzie miał raczej rację, że to przejściówka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Śro 19:12, 21 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:59, 30 Wrz 2013    Temat postu:

Prace nad jawą w końcu ruszyły do przodu. Aktualnie do końca roku chce skompletować wszystkie nowe części jakie będę potrzebował do motora ii wózka oraz zrobić silnik na gotowo. Do spasowania zostały też blachy na motorze. Nie wszystko pasuje tak jak powinno. Ale powoli do przodu

W ręce wpadły całkiem nowe siedzenia i boczki do wózka! Piękna sprawa. Dawno nie widziałem tak czystej i dobrej roboty wykonanej przez tapicera.

Aktualnie silnik wyciągnięty z ramy powoli rozbieram. Zostało tylko go rozpołowić brać się za polerowanie i szkiełkowanie. Z wstępnych obserwacji wydaje mi się, że silnik nie był nigdy rozbierany.
Śruby jak by były nowe (nie są zniszczone od odkręcania), cylindry w nominale, tłoki oryginalne. Do wymiany na dzisiejszy dzień:
tarcze sprzęgłowe korkowe,
łańcuszek sprzęgłowy strasznie naciągnięty,
oraz wałek kopniaka - zniszczony wielowypust, na którym osadzona jest kopka.

Cylindry pójdą pod szlif a wał do regeneracji. Zadanie to powierzę Czechom. Zależy mi na tym żeby silnik był składany na Czeskich dobrych częściach. Pytanie do was, robić wał na górnym igiełkowym czy pozostać przy panewce? Coś jest do poprawienia w tych silnikach dwucylindrowych na co warto zwrócić uwagę? Gaźnik który mam z króćcem na stałe to oryginał?

Oto kilka zdjęć:







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:25, 30 Wrz 2013    Temat postu:

Cytat:
obić wał na górnym igiełkowym czy pozostać przy panewce


Jak masz taką możliwość to czemu nie. Na pewno nie zaszkodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin