|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 21:19, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ale za to hamulce żyleta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pią 14:22, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A pokrywy hamulców/bębnów? Te, do których się szczęki mocuje... One tę obwódkę miały polerowaną w 175/356 czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 16:08, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 12:44, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Otóż, ściągając prądnicę zauważyłem, że jest ona po prostu zardzewiała. Wszędzie, gdzie się da. Ale z drugiej strony, aż tak wielkiej tragedii nie ma - wydaje mi się, że rdza jest tylko powierzchniowa, jak to mówią. Jest i na wirniku, i na tych kwadratach po wewnętrznej stronie obudowy. Moje pytanie - jak to usunąć? Nie ukrywam, że wolałbym pozostać przy oryginalnej części. Wystarczy papierem ściernym przelecieć czy przy tego typu ustrojstwie można coś uszkodzić takim zabiegiem?
A jak z urządzeniami zamocowanymi na tej prądnicy? Tzn. te regulatory czy jak to się nazywa... To się jakoś regeneruje, naprawia, czyści, coś wymienia czy co?
I druga sprawa - dźwignia zmiany biegów/rozruchu. Śrubka odkręcona, a to dziadostwo za nic nie chce zejść. Nie martwić się i potraktować ściągaczem czy jest tutaj jakiś haczyk?
A te obwódki na pokrywkach, to trzeba papierami polerować czy wystarczy pastą i ścierką lub np. czymś [link widoczny dla zalogowanych]?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Nie 13:25, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 21:19, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Z prądnicą to nalot możesz wyczyścić papierem, a regulator i jego działanie to już musisz postudiować - na forum jest w miarę dokładny opis. Jak kopnik nie chce zejść to wsadź płaski śrubokręt w nacięcie tam gdzie jest śruba i spróbuj delikatnie rozgiąć, jak nie pójdzie to kombinuj ściągaczem. Haczyk jest taki że śrubkę musisz całkiem wyjąć, bo ona blokuje się w rowku i nie zdejmiesz jak jest nawet lekko wkręcona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 20:52, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Akurat mechanizm śrubki blokującej spadnięcie już dawno rozgryzłem, nie szczędzili tego w hamulcach.
Kolejne pytanie - amortyzatory. Szklanki w tylnych ściągnąłem, odkręciłem tę zakrętkę w środku... A dalej co się robi? Tak samo w przednich - mam te srebrne wihajstry z których wystają takie długie badyle wsadzone w jakby rurki w tych srebrach. Jak się jedno od drugiego rozdziela?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Sob 11:11, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
W tylnych odkręcasz nakrętkę i rozdzielasz cylinderek (dolna część) od tłoczka (górna część), później czyścisz ze starego oleju, wlewasz po 50ml nowego (lepkość według uznania, ja mam mieszankę 1:1 amotryzolu z olejem silnikowym) i składasz spowrotem. Uwaga na o-ring o przekroju kwadratowym w nakrętce.
A z przodem to nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 11:59, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
I wystarczy odkręcić tę nakrętkę i od tak to wyjdzie? Bo jak raz to odkręciłem, to prawie nic się ciekawego nie stało...
Co do przodu: [link widoczny dla zalogowanych] - nr 4 oddzielić od 25 trzeba, mówiąc krótko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 15:25, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
przypominam że forum nie jest na wyłączność i tematy te były już poruszane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 16:03, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja już szukałem. Skoro się pytam to widocznie nie znalazłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:36, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
odkręcasz uszczelniacz i wyciągasz goleń na siłę (wyskoczy z miedzianą tulejką)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pią 20:30, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Amortyzator tylny. Do tego momentu rozebrałem, dalej nie mam pojęcia, jak się za to zabrać. Odkręcać, wyciskać, przekręcać, wybijać, i jak...?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:37, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pią 20:49, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Schemat ten kilka dni temu znalazłem i - niestety - nie pomógł mi. Znaczy się, mam to siłą rozdzielić? Tę rurkę od tej jakby zatyczki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|