|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pią 21:14, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No i wyszła ładnie. Wszystko się dobrze rozłożyło.
Teraz tak:
a) niebieskia ramka - to jest aluminiowe?
b) Czerwona ramka - co się z tym robi? Obstawiam chrom techniczny, ale ja tam się nie znam.
c) Zielona ramka - te podkładki są ustawione względem siebie w jakimś porządku? Jak istotny on jest i na co wpływa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 23:24, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Element w niebieskiej ramce jest aluminiowy. Polerka na wysoki połysk
(w czerwonej ramce) Element nie może wskazywać żadnych śladów zużycia,
wszystkie przetarcia, pęknięcia, zmatowienia powierzchni nadają sie do
regeneracji (chrom techniczny)
Elementy w zielonej ramce muszą być odpowiednio ustawione. Wpływają one
na przepływ oleju w amortyzatorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 8:21, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Rama...
A właściwie jej główka i okolice. Wyglądają, jakby je ktoś spawał, po wypiaskowaniu się to jeszcze bardziej uwidoczniło. Moje pytanie - to tak fabrycznie jest czy raczej ktoś coś grzebał? Jeśli grzebał - to jak sprawdzić, czy rama nadaje się jeszcze do użytku?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:38, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 8:26, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To na 100% nie jest fabryczne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 8:30, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Więc jak dokładnie sprawdzić, czy wszystko jest proste? O ile taki spaw w ogóle jest bezpieczny... Bo gdzieś słyszałem, że potrafią się urywać. Można to tak zostawić czy szukać innej ramy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1596
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 8:42, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja jestem cykor, bym szukał nowej.... W książce jest Cichowskiego jest rozdział poświęcony zprawdzaniu geometri ramy. Poczekaj może na opinię kogoś z wikszym doświadczeniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18:32, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
zobacz w katalogu części jak to powinno wyglądać. Jeśli nie jesteś pewny spawów lub chcesz je poprawić wystarczy że znajdziesz dobrego fachurę i pospawa Ci lepiej niż fabryka
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 18:42, 10 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 19:02, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pytanie o silnik - czym uszczelnia się połówki? Gdzieś wyczytałem, że oryginalnie były łączone "na hermetyk"... Dosyć ogólne określenie. Jak to w fabryce było robione?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:48, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
sylikon reinz, polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pią 13:38, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Polecasz. A jak to fabrycznie było? Bo takim rozwiązaniom najbardziej ufam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pią 15:48, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Fabrycznie było na hermetyk, ale to było dobre 30 lat temu, dziś są dużo lepsze środki uszczelniające. Najlepiej kupić Reinzosil tak jak Jawor radzi. Przede wszystkim musisz sprawdzić czy powierzchnie styku karterów są równe, jeżeli nie to musisz je dać do przeszlifowania na magnesówce. Jak kartery są nawet lekko krzywe to najlepszy silikon nie zapewni 100% szczelności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Pią 21:09, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jak chce to niech sobie uszczelnia hermetykiem. Ba, nawet distalem może, albo zespawać ze sobą kartery... Co tam niszczenie karterów przy rozbieraniu w późniejszym czasie, ważne żeby było jak fabryka przykazała...
55 lat temu była inna technologia, w miarę postępu czasu trochę się zmieniło. Tam gdzie można skorzystać z dobrodziejstw teraźniejszości, warto korzystać, a nie dążyć do uwsteczniania, naprawdę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Sob 15:45, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze kilka banalnych pytań:
1) Przy składaniu silnika łożyska pierw lepiej wsadzić na wał czy w kartery?
2) Zębatkę wewnątrz silnika, która na zewnątrz trzyma zębatkę łańcucha to jak się wyciąga? Bo wybijanie rezultatów nie przyniosło, więc albo tu trzeba sposobem, albo na siłę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Młodszy majster
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: FGW
|
Wysłany: Sob 19:48, 20 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ad. 1: Zdecydowanie łożyska najpierw należy osadzić w gniazdach w karterach.
Zawsze jakiś dzień przed montażem wrzucam łożyska do zamrażalnika, a kartery na ok. 10 min na kuchenkę turystyczną, zawsze prostsze składanie. Później znowu wał do zimnego i podgrzanie karterów z łożyskami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 7:35, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zanim zaczniesz cokolwiek składać sprawdź czy gniazda łożysk w karterach nie są powybijane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|