|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 8:24, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
A drugie pytanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 20:00, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Arturek napisał: | A drugie pytanie? |
Palnik(podgrzanie ) w rękę i wybijanie jak normalnie nie wychodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 20:14, 21 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie wybijanie nic nie daje. Przez drewienko próbowałem - żadnego skutku, ogromnym kluczem w to waliłem - ani milimetra. Tak by na łożysku i na wałku zapiekło za jednym zamachem? Nie ma tam jeszcze jakiegoś zabezpieczenia czy czegoś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Pon 6:45, 22 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak mówi Marcin, wystarczy podgrzać, ja specjalnie do tego kupiłem "palnik" elektryczny (ok 100 zetów w markecie kosztuje) przydaje się bardzo często.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 15:09, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
1) Te złote tulejki mogą zostać nieruszane?
2) Pytanie najpilniejsze - jak wyjać ten "trybik" (na łożysku)? Tu jest jakiś haczyk, trzeba coś odkręcić jeszcze czy coś? Bo wybić się nie chce. Ani waleniem, podgrzewaniem, zalewaniem czy inymi metodami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:39, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 18:34, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Rozumiem że wybijasz zębatkę a nie łożysko? bo łożysko jest zabezpieczone pierścieniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 18:44, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wybijam tę wystającą na zewnątrz rurę w stronę wnętrza silnika. Łożyska nie tykam. Tak czy siak, wyjść za nic nie chce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 18:51, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wierzyć mi się nie chce, że masz z tym taki problem. Nakręć na gwint śrubę, weź młotek a nie żaden klucz i musi wyjść. Możesz jeszcze spryskać powierzchnie styku łożysko-zębatka jakimś płynem odrdzewiająco-penetrującym i zostaw to na noc, może pomoże. Ale myślę że jest to kwestia odpowiednio wielkiego przekonywacza (młotka).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 19:05, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
W takim razie jutro biorę największy młotek, jaki uda mi się znaleźć, i walę w to z całej siły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 21:27, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Lepiej nie młotkiem bo poniszczysz gwint. Najbezpieczniej będzie to wybić na prasie, ewentualnie imadłem, ale musisz mieć kogoś do pomocy, bo za mało rąk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Śro 15:43, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Walenie młotem - nic. Ani milimetra. Czyli mam szukać kogoś, kto by to tą całą prasą czy czym wyciągnął. Ale jakim cudem to by się aż tak zapiekło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiek
Kierownik warsztatu
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpiny
|
Wysłany: Czw 19:27, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Idź do pierwszego lepszego mechanika i Ci ściągnie. Ja nie mogłem ściągnąć zębatki z wału, pogiąłem ściągacz i nic nie drgnęło a mechanik zrobił to w 5 minet tylko kosztowało mnie to 20 zetów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 19:45, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wierze.... Powodzenia z prasą....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pią 13:32, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dobra, tym zajmie się ktoś doświadczony.
Kolejna porcja banalnych pytań:
1) Lista łożysk. Numery na moich czechosłowackich są straszliwie nieczytelne, a listy nigdzie nie mogę znaleźć. Pewnie źle szukam... Jest takowa gdzieś?
2) Skrzynia biegów i jej składanie. Jak czytałem opis tej czynności, który tyczył się Jawy 250 to napisali, aby ustawić tryby w położenie trzeciego biegu. Do 175 tak samo trzeba? Jak ja tak na otwartym sercu trzeci bieg znajdę...?
3) Wykręcam do pewnego momentu, dalej stawia duży opór. Na siłę trzeba czy tu jeszcze się coś przed wykręceniem rozkłada?
4) Amortyzatory przednie. Jak rozdzielić A od B? Dalej nie mam pojęcia...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:40, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 13:55, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
ad 1 - katalog części zamiennych, co do tego czy łożyska otwarte czy zamknięte dobierz takie jak w 250.
ad 2- ja składałem silnik w taki sposób że wkładałem wałki w prawy karter, wkładałem wodziki w zębatki i następnie wkładałem pręt na którym pracują wodziki, włożenie tego pręta spowoduje wypozycjonowanie wodzików w automacie od zmiany biegów. Nigdy nie czytałem żadnej literatury odnośnie tego tematu, robiłem to 20lat temu, silnik dostałem w częściach a internet wtedy był luksusem.. skrzynie w 175 i 250 są bardzo podobne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|