|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 19:25, 03 Lut 2013 Temat postu: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" z 1958 roku |
|
|
Tak wyglądała w dniu zakupu:
-----
Prawie pełen oryginał, niestety silnik o sprężaniu dawno nie słyszał, więc nawet nie próbowałem odpalać. Stan ogólnie dobry, większość mechanizmów działa - lecz bardzo ociężale. Blachy w miarę proste (jednie puszki trochę krzywe), przede wszystkim - wszystko brudne, zakonserwowane warstwami błota. Tragedii nie ma - większość koniecznego szpachlowania to wżery spowodowane przez rdzę.
Do rzeczy - mam kilka pytań, przede wszystkim o materiały. Z czego to jest wykonane i co się z tym robi (maluje, cynkuje czy co):
1) pokrywy na kołach, po stronie przeciwnej do hamulca,
2) wnętrza tłumików,
3) "korki" na krańcach kierownicy,
4) zębatka przy tylnym kole,
5) [-----
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:34, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19:52, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
1) Naturalny kolor aluminium (satynowy, szary)
2) ?
3) polerka na wysoki połysk ewentualnie lustro.
4) Zakryta przez osłonę, ewentualnie ocynk.
5) ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 19:55, 03 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Nie 20:51, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
1) Te cieńkie blaszki są aluminiowe? Bym nie wpadł na to...
2) Wnętrza, czyli to, co wychodzi z tłumika po jego rozbiórce. Swoją drogą, jak się daje do chromowania, to trzeba nagar usuwać czy oni to zrobią jako "efekt uboczny"?
5) Nie rozumiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:23, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
2) Środek wystarczy wyczyścić jakimś druciakiem ale tym sie tak nie przejmuj. Co do chromowania to zazwyczaj nie chcą chromować ze względu na syf. Twoje wydechy są dziwne, powinny mieć "płetwy" na końcach choć nie jestem na 100 pewny. Gdzieś już widziałem takie "cygarka"
5) Dobra już łapie. Z tym nic nie robisz. Zabezpiecz przed korozją wg uznania.
PS:
2) Rzeczywiście, 175 miały takie "pierdziołki". Nie były to pełne cygara jak w 250.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 23:32, 03 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel-e34
Fachowiec
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 11:12, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Fajna baza na konkretna "kiwaczke", moja wygląda podobnie...jeszcze .
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pon 16:34, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Te płetwy, o ile dobrze pamiętam, to starsze Jawy miały. Ja mam już stacyjkę w lampie, więc i tłumiki "nowocześniejsze".
5) Ale co to w ogóle jest za metal? I jaki on był w oryginale?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 7:21, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
6) Dźwignie sprzęgła i hamulca - one są chromowane? Jeśli tak, to trzeba wyciągać tę żółtą tulejkę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 10:42, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dźwignie są wykonane z aluminium, wystarczy wypolerować. Jak masz problem z rozpoznawaniem metali to weź sobie kawałek magnesu i sprawdzaj czy przyciąga, jeśli tak to stal lub żeliwo (z żeliwna to jawa ma tylko cylinder), a jak nie przyciąga to aluminium.
5) chodzi ci o dolną część pokrywy lampy? Jawy miały z blachy stalowej, a CZ z aluminium. U ciebie widać że jest trochę rdzy czyli zwykła blacha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 15:10, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
5) Zaznaczyłem, że chodzi mi o tą jakby półkę i rury od amortyzatorów.
6) No przyznam się, że problem z rozpoznaniem metali mam. Ale sposób z magnesem... Coś mi się zdaje, że będzie bardzo pomocny!
Jeszcze sprawa - łożyska. Wyciągnąłem z przedniego koła (dopiero... ) i zastanowiłem się... Skoro remont ma być porządny, to wypadałoby wymienić. Na jakie? Jakie firmy polecacie a jakie odradzacie?
Kolejna rzecz - wahacz tylny. Jest jakikolwiek cywilizowany sposób na jego demontaż?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Czw 17:52, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:16, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
odpowiedzi na wszelkie swoje pytania znajdziesz na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 18:18, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jakoś nie mam talentu do szukania, bo nie znalazłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:50, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
w koła łożyska bez luzów, zakryte z średniej półki wystarczą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 18:57, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Z tyłu czechosłowackie siedzą i zakryte nie są. A oryginał ma być. Ale bardziej mi o firmę chodziło... No i reszta pytań. O wyciąganiu wahacza raz temat zrobiłem to nikt nic nie wie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 19:48, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Z tyłu czechosłowackie siedzą i zakryte nie są. A oryginał ma być. |
Hmm... Też na wale miałem ZVL, ale nie sądzę że to oryginały z 62
zaślepki filcowe to dzisiejsze blaszki w łożyskach. Kiedyś trzeba było smarować i czyścić łożyska, teraz smar w łożysku jest dożywotni.
wahacz - przeglądnij dobrze instrukcje obsługi.
łożyska - FŁT, NSK
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 19:57, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arturek
Fachowiec
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Czw 20:12, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Instrukcję? Nic mi to nie dało. Zaślepkę z jednej strony ściągnąłem, śrubkę od spodu wykręciłem, w żadną stronę nie pójdzie ani druga strona zaślepki się nie pozbędzie.
Zaślepki filcowe - o to właśnie miałem się spytać, tylko nazwy nie znałem. Idzie to gdzieś dostać/dorobić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|