Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" z 1958 roku
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 19:25, 03 Lut 2013    Temat postu: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" z 1958 roku

Tak wyglądała w dniu zakupu:
-----
Prawie pełen oryginał, niestety silnik o sprężaniu dawno nie słyszał, więc nawet nie próbowałem odpalać. Stan ogólnie dobry, większość mechanizmów działa - lecz bardzo ociężale. Blachy w miarę proste (jednie puszki trochę krzywe), przede wszystkim - wszystko brudne, zakonserwowane warstwami błota. Tragedii nie ma - większość koniecznego szpachlowania to wżery spowodowane przez rdzę. Wink
Do rzeczy - mam kilka pytań, przede wszystkim o materiały. Z czego to jest wykonane i co się z tym robi (maluje, cynkuje czy co):
1) pokrywy na kołach, po stronie przeciwnej do hamulca,
2) wnętrza tłumików,
3) "korki" na krańcach kierownicy,
4) zębatka przy tylnym kole,
5) [-----


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Sob 19:34, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:52, 03 Lut 2013    Temat postu:

1) Naturalny kolor aluminium (satynowy, szary)
2) ?
3) polerka na wysoki połysk ewentualnie lustro.
4) Zakryta przez osłonę, ewentualnie ocynk.
5) ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 19:55, 03 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 20:51, 03 Lut 2013    Temat postu:

1) Te cieńkie blaszki są aluminiowe? Bym nie wpadł na to...
2) Wnętrza, czyli to, co wychodzi z tłumika po jego rozbiórce. Swoją drogą, jak się daje do chromowania, to trzeba nagar usuwać czy oni to zrobią jako "efekt uboczny"?
5) Nie rozumiem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:23, 03 Lut 2013    Temat postu:

2) Środek wystarczy wyczyścić jakimś druciakiem ale tym sie tak nie przejmuj. Co do chromowania to zazwyczaj nie chcą chromować ze względu na syf. Twoje wydechy są dziwne, powinny mieć "płetwy" na końcach choć nie jestem na 100 pewny. Gdzieś już widziałem takie "cygarka"

5) Dobra już łapie. Z tym nic nie robisz. Zabezpiecz przed korozją wg uznania.

PS:

2) Rzeczywiście, 175 miały takie "pierdziołki". Nie były to pełne cygara jak w 250.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Nie 23:32, 03 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 11:12, 04 Lut 2013    Temat postu:

Fajna baza na konkretna "kiwaczke", moja wygląda podobnie...jeszcze Smile.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 16:34, 04 Lut 2013    Temat postu:

Te płetwy, o ile dobrze pamiętam, to starsze Jawy miały. Ja mam już stacyjkę w lampie, więc i tłumiki "nowocześniejsze". Wink

5) Ale co to w ogóle jest za metal? I jaki on był w oryginale?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 7:21, 07 Lut 2013    Temat postu:

6) Dźwignie sprzęgła i hamulca - one są chromowane? Jeśli tak, to trzeba wyciągać tę żółtą tulejkę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 10:42, 07 Lut 2013    Temat postu:

Dźwignie są wykonane z aluminium, wystarczy wypolerować. Jak masz problem z rozpoznawaniem metali to weź sobie kawałek magnesu i sprawdzaj czy przyciąga, jeśli tak to stal lub żeliwo (z żeliwna to jawa ma tylko cylinder), a jak nie przyciąga to aluminium.

5) chodzi ci o dolną część pokrywy lampy? Jawy miały z blachy stalowej, a CZ z aluminium. U ciebie widać że jest trochę rdzy czyli zwykła blacha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 15:10, 07 Lut 2013    Temat postu:

5) Zaznaczyłem, że chodzi mi o tą jakby półkę i rury od amortyzatorów. Wink
6) No przyznam się, że problem z rozpoznaniem metali mam. Smile Ale sposób z magnesem... Coś mi się zdaje, że będzie bardzo pomocny! Wink

Jeszcze sprawa - łożyska. Wyciągnąłem z przedniego koła (dopiero... Embarassed ) i zastanowiłem się... Skoro remont ma być porządny, to wypadałoby wymienić. Na jakie? Jakie firmy polecacie a jakie odradzacie?

Kolejna rzecz - wahacz tylny. Jest jakikolwiek cywilizowany sposób na jego demontaż?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arturek dnia Czw 17:52, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:16, 07 Lut 2013    Temat postu:

odpowiedzi na wszelkie swoje pytania znajdziesz na forum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 18:18, 07 Lut 2013    Temat postu:

Jakoś nie mam talentu do szukania, bo nie znalazłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:50, 07 Lut 2013    Temat postu:

w koła łożyska bez luzów, zakryte z średniej półki wystarczą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 18:57, 07 Lut 2013    Temat postu:

Z tyłu czechosłowackie siedzą i zakryte nie są. A oryginał ma być. Smile Ale bardziej mi o firmę chodziło... No i reszta pytań. O wyciąganiu wahacza raz temat zrobiłem to nikt nic nie wie... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1976
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:48, 07 Lut 2013    Temat postu:

Cytat:
Z tyłu czechosłowackie siedzą i zakryte nie są. A oryginał ma być.


Hmm... Też na wale miałem ZVL, ale nie sądzę że to oryginały z 62 Wink

zaślepki filcowe to dzisiejsze blaszki w łożyskach. Kiedyś trzeba było smarować i czyścić łożyska, teraz smar w łożysku jest dożywotni.


wahacz - przeglądnij dobrze instrukcje obsługi.

łożyska - FŁT, NSK


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 19:57, 07 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 20:12, 07 Lut 2013    Temat postu:

Instrukcję? Nic mi to nie dało. Zaślepkę z jednej strony ściągnąłem, śrubkę od spodu wykręciłem, w żadną stronę nie pójdzie ani druga strona zaślepki się nie pozbędzie.
Zaślepki filcowe - o to właśnie miałem się spytać, tylko nazwy nie znałem. Idzie to gdzieś dostać/dorobić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin