|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil-J2
Pan Henio
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Nie 9:27, 09 Sty 2011 Temat postu: Moje Jawki!! |
|
|
Witam wrzuciłem kilka zdjęć moich motorków może oglądnie ktoś i powie mi coś na ich temat. mam kilka pytań.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
zdjęcia chyba są nie pokolei ale to nie problem. Pierwsza zagadka to silnik w którym jest jedno wyjście na tłumnik myślę ze to od Cz. Kolejna zagadka to tłumiki przy drugim egzemplażu chyba są nie orginalne . no i na koniec czy uda się coś jeszcze z nich zrobić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil-J2 dnia Nie 10:23, 09 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 18:10, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ta na 1 tłumik ma tylko cylinder CZ rszta to jawa 356, na silniku nie ma znaczków CZ, a rama nie jest zrobiona z rury, tylko ma przekrój prostokątny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil-J2
Pan Henio
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Nie 18:47, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie jestem na 100% pewny czy tylko cylinder inny bo nie ma znaczków ani jawy ani cz nie wiem jak to odróżnić ale może masz racje też tak myślałem na początku bo głowica wygląda jakby była za mała do tego cylindra. I jeszcze widze ze gaźniki sa inne chyba w nich.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamil-J2 dnia Nie 18:53, 09 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Nie 19:13, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Odkręć głowicę, albo inną część aluminiową, tam są odlane numerki, pierwsze trzy to typ jak jest 356 to Jawencja, jak 450 to część od CZ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Nie 20:31, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Zobacz sobie na nr. silnika, jeżeli 3 pierwsze cyfry to 450 to znaczy że to silnik cezety, nie wiem czy jawy też były tak znakowane, jak tak to tam będzie 356
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil-J2
Pan Henio
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Pon 17:48, 10 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
jeszcze jedna zagadka jeden z motorów na baku ma wytłoczenie jawa a na drugim jest jawa i niżej znaczek CZ. jedna ma na liczniku 120 max a kolejna 140 km/h i o co tu chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pon 20:34, 10 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jawa CZ była wyprodukowana przed rozdzieleniem firm, czyli przed 1960 lub 61 rokiem, dokładnie nie pamiętam, a samo logo Jawa było stosowane już po rozdzieleniu, wtedy powstały 2 oddzielne marki, Jawa i CZ. Licznik do 140 był w Jawie 250, a do 120 w 175
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil-J2
Pan Henio
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Wto 18:45, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
zasadzka z tymi motorami niezła.
odkręciłem kape od iskrownika a tam wybite numery tak jak kolega podpowiedział i niespodzianka pierwsze trzy to 355. I co teraz?
tylu znawców i fachmanów ale opinii garstka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Wto 18:59, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
355 to oznaczenie Jawy 125 (czy 150) nie pamiętam W każdym razie dekle takie same były stosowane od 125 do 175 poj.(podobna wielkośc silnika) A 250 i 350 miały większe silniki. Wniosek taki że to Jawa. Jak się mylę to koledzy niech mnie poprawią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Wto 21:21, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Tak, jawa 355 to poj. 125, ale kartery są chyba takie same, tak samo jest w przypadku ETZ 125 i 150
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cochise
Wyjadacz
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 0:46, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam. Silnik ten na 100% nie jest od CZ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Czw 19:35, 13 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli czujnik luzu jest na sprężynce, a do automatu jest przyczepiona gruba blaszka to CZ, a jeżeli jest tylko kawałek cienkiej, sprężystej blaszki to zmieniacz jest Jawowski. Możesz też rozpoznać po trybach, Tam gdzie się zazębia 4 bieg CZ ma w trybie zdawczym okrągłe dziurki, a Jawa jajowate otworki (wchodzą tam kły na zębatce przesuwnej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|