Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pawłowa Jawa 353
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pią 19:59, 12 Lut 2016    Temat postu: Pawłowa Jawa 353

Hej,
w końcu znalazłem chwilę, żeby założyć temat. Jako, że zacząłem remont Jawy, mam masę pytań i myślę, że zamiast zaśmiecać forum, będę mógł pytać tutaj.
Ale po kolei. W posiadanie Jawy wszedłem latem 2015r i nawet udało się ją po 30 latach stania odpalić.

[link widoczny dla zalogowanych]

Niedawno wziąłem się za sprawę konkretnie i zaczął się rozkład.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Niedawno wszystkie elementy przeszły piaskowanie i powoli pokrywają się podkładem epoksydowym.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeżeli chodzi o silnik, oddałem wał do regeneracji i nabyłem cylinder, musze oddać go do szlifu i powoli składać całość, tylko uprzednio wyszkiełkować.

Jeżeli chodzi o koncepcje, to cały czas się nie mogę zdecydować czy odbudowywać oryginał ( wersja najdroższa), czy zbudować cos na kształt cafe racera lub bobbera (wersja najciekawsza), lub cos po środku, czyli forma oryginalna ale z dwubarwnym malowaniem: czerwony-kość słoniowa.

Mam nadzieję, że w razie pytań będę mógł liczyć na Waszą pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pon 9:59, 15 Lut 2016    Temat postu:

Ten model najlepiej wygląda w oryginale. Nie nadaje się na takie przeróbki chyba, że chcesz budować motocykl od początku. Szkoda byłoby marnować tak kompletną bazę. Jak ja kupowałem swoją Jawę to była rama silnik na kołach i reszta w skrzynkach. Myślę, że nie jeden pozazdrościłby tego, że masz motocykl w 1 kawałku. Jak chcesz CR to już lepiej pójdzie z TS350. One już w oryginale wyglądają jak CR Smile. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez peper50 dnia Pon 10:01, 15 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pon 12:55, 15 Lut 2016    Temat postu:

Właśnie gdzies na forum rzuciła mi sie fajna Jawa, i chodzilo mi wlasnie oTwoja Smile bardzo mi sie podoba wariant z jednym siedziskiem. Mozesz mi podpowiedzieć skad takie siedzenie dorwać i jak je montowales? Czy podejdą z Urali, Dnieprow?

I jescze jedno. Czy gdybym chciał rejestrować jako zabytek, to czy malowanie jest liczone do stopnia oryginalności pojazdu? Zakładając, ze cala forma zostaje oryginalna a postanowił bym wykonac malowania dwubarwne, to czy taka Jawa moze zostac zarejestrowana na takich zasadach?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PaweL dnia Pon 12:59, 15 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Czw 9:00, 25 Lut 2016    Temat postu:

Panowie, mam zagadkę. Przy liczniku znajdują się dwie żarówki, które szczerze nie wiem co sygnalizują ale podejrzewam, że ładowanie i bieg jałowy. Natomiast, w lampie jak gdyby " nie przewidziano" na nie miejsca. Czy ja mam nie oryginalny licznik, czy może przeciwnie, zmienioną obudowę lampy? Jawa r 1960.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Czw 15:30, 25 Lut 2016    Temat postu:

W liczniku masz okienko przez które widać palące się żarówki. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Czw 16:40, 25 Lut 2016    Temat postu:

Ahaaaa....tak to jest jak sie kupuje motor i od razu go demontuje, nie odbywszy nawet jednej nim jazdy Smile dzieki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 19:53, 25 Lut 2016    Temat postu:

Po to jest to forum aby uzyskać odpowiedzi na takie zagadki życia Razz

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pią 13:20, 26 Lut 2016    Temat postu:

Czas pochwalić się pierwszymi sukcesami.
Generalnie robota idzie POWOLI...ale już coś widać, już coś cieszy. Przykładem sa felgi w wersji "budżetowej", tzn zamiast chromować czy kupować, trochę piasku, szpachli, podkładu i jakoś to wygląda.
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz tylko założyć ładne szprychy, piasty jakoś doprowadzić do porządku i będzie ok. A jak kiedyś kasy będzie mi zbywało, to się pomyśli Smile
Zastanwiam się tylko między chromowanymi a cynkowanymi, czy jest duza różnica w wyglądzie, bo w cenie a i owszem!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 13:28, 26 Lut 2016    Temat postu:

Jeśli udało Ci się poodkręcać szprychy to przeszlifuj je i daj do cynku.
Zrobiłem takie trzy komplety ( do swojej 450 tki i dwa do klienta )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pią 13:30, 26 Lut 2016    Temat postu:

Jak by tu powiedzieć...braklo mi cierpliwości :]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 13:43, 26 Lut 2016    Temat postu:

Kupiłem nowe szprychy w ocynku i średnio jestem zadowolony bo zaczęły się problemy z powłoką.
Teraz kupiłbym zdecydowanie chrom pomimo teorii naprężeń i związanych z tym problemów lub tak jak zrobiłem w drugim przypadku - ocynk galwaniczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pią 15:48, 26 Lut 2016    Temat postu:

Zaczynam żałować, ze nie poświęciłem wiecej cierpliwości na odkręcenie starych. Czyli moze dobrym wyjściem byl by zakup lub zamowienie najzwyklejszych szprych i poddanie ocynkowane galwanicznemu? Jaki jest orientacyjny koszt takiego zabiegu? To sie oplaca?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peper50
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Pią 15:51, 26 Lut 2016    Temat postu:

Lepiej trzeba było dać w proszek. To są elementy, które mają styczność z elementami drogi (kurz, pył, woda, kamień). Szybko Ci farba zejdzie i zrobią się rude.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pią 16:20, 26 Lut 2016    Temat postu:

Sie zniszczy, to sie pomyśli, moze nad chromowanymi Smile Podobno ten klar jest bardzo wytrzymały ale tak czy inaczej to tylko eksperyment.
Z drugiej strony, widzialem wiele alufelg samochodowych regenerowanych w ten sposob.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PaweL dnia Pią 16:22, 26 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 23:08, 26 Lut 2016    Temat postu:

Mogę załatwić Ci nierdzewne, komplet wychodzi podobnie jak na jedno koło na alledrogo.Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin