|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaweL
Młodszy majster
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki
|
Wysłany: Pią 19:59, 12 Lut 2016 Temat postu: Pawłowa Jawa 353 |
|
|
Hej,
w końcu znalazłem chwilę, żeby założyć temat. Jako, że zacząłem remont Jawy, mam masę pytań i myślę, że zamiast zaśmiecać forum, będę mógł pytać tutaj.
Ale po kolei. W posiadanie Jawy wszedłem latem 2015r i nawet udało się ją po 30 latach stania odpalić.
[link widoczny dla zalogowanych]
Niedawno wziąłem się za sprawę konkretnie i zaczął się rozkład.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Niedawno wszystkie elementy przeszły piaskowanie i powoli pokrywają się podkładem epoksydowym.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli chodzi o silnik, oddałem wał do regeneracji i nabyłem cylinder, musze oddać go do szlifu i powoli składać całość, tylko uprzednio wyszkiełkować.
Jeżeli chodzi o koncepcje, to cały czas się nie mogę zdecydować czy odbudowywać oryginał ( wersja najdroższa), czy zbudować cos na kształt cafe racera lub bobbera (wersja najciekawsza), lub cos po środku, czyli forma oryginalna ale z dwubarwnym malowaniem: czerwony-kość słoniowa.
Mam nadzieję, że w razie pytań będę mógł liczyć na Waszą pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Pon 9:59, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ten model najlepiej wygląda w oryginale. Nie nadaje się na takie przeróbki chyba, że chcesz budować motocykl od początku. Szkoda byłoby marnować tak kompletną bazę. Jak ja kupowałem swoją Jawę to była rama silnik na kołach i reszta w skrzynkach. Myślę, że nie jeden pozazdrościłby tego, że masz motocykl w 1 kawałku. Jak chcesz CR to już lepiej pójdzie z TS350. One już w oryginale wyglądają jak CR . Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peper50 dnia Pon 10:01, 15 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaweL
Młodszy majster
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki
|
Wysłany: Pon 12:55, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie gdzies na forum rzuciła mi sie fajna Jawa, i chodzilo mi wlasnie oTwoja bardzo mi sie podoba wariant z jednym siedziskiem. Mozesz mi podpowiedzieć skad takie siedzenie dorwać i jak je montowales? Czy podejdą z Urali, Dnieprow?
I jescze jedno. Czy gdybym chciał rejestrować jako zabytek, to czy malowanie jest liczone do stopnia oryginalności pojazdu? Zakładając, ze cala forma zostaje oryginalna a postanowił bym wykonac malowania dwubarwne, to czy taka Jawa moze zostac zarejestrowana na takich zasadach?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PaweL dnia Pon 12:59, 15 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaweL
Młodszy majster
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki
|
Wysłany: Czw 9:00, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie, mam zagadkę. Przy liczniku znajdują się dwie żarówki, które szczerze nie wiem co sygnalizują ale podejrzewam, że ładowanie i bieg jałowy. Natomiast, w lampie jak gdyby " nie przewidziano" na nie miejsca. Czy ja mam nie oryginalny licznik, czy może przeciwnie, zmienioną obudowę lampy? Jawa r 1960.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Czw 15:30, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
W liczniku masz okienko przez które widać palące się żarówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaweL
Młodszy majster
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki
|
Wysłany: Czw 16:40, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ahaaaa....tak to jest jak sie kupuje motor i od razu go demontuje, nie odbywszy nawet jednej nim jazdy dzieki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Czw 19:53, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Po to jest to forum aby uzyskać odpowiedzi na takie zagadki życia
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaweL
Młodszy majster
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki
|
Wysłany: Pią 13:20, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Czas pochwalić się pierwszymi sukcesami.
Generalnie robota idzie POWOLI...ale już coś widać, już coś cieszy. Przykładem sa felgi w wersji "budżetowej", tzn zamiast chromować czy kupować, trochę piasku, szpachli, podkładu i jakoś to wygląda.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz tylko założyć ładne szprychy, piasty jakoś doprowadzić do porządku i będzie ok. A jak kiedyś kasy będzie mi zbywało, to się pomyśli
Zastanwiam się tylko między chromowanymi a cynkowanymi, czy jest duza różnica w wyglądzie, bo w cenie a i owszem!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 13:28, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli udało Ci się poodkręcać szprychy to przeszlifuj je i daj do cynku.
Zrobiłem takie trzy komplety ( do swojej 450 tki i dwa do klienta )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaweL
Młodszy majster
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki
|
Wysłany: Pią 13:30, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak by tu powiedzieć...braklo mi cierpliwości :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 13:43, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Kupiłem nowe szprychy w ocynku i średnio jestem zadowolony bo zaczęły się problemy z powłoką.
Teraz kupiłbym zdecydowanie chrom pomimo teorii naprężeń i związanych z tym problemów lub tak jak zrobiłem w drugim przypadku - ocynk galwaniczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaweL
Młodszy majster
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki
|
Wysłany: Pią 15:48, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Zaczynam żałować, ze nie poświęciłem wiecej cierpliwości na odkręcenie starych. Czyli moze dobrym wyjściem byl by zakup lub zamowienie najzwyklejszych szprych i poddanie ocynkowane galwanicznemu? Jaki jest orientacyjny koszt takiego zabiegu? To sie oplaca?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peper50
Kierownik zmiany
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Pią 15:51, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Lepiej trzeba było dać w proszek. To są elementy, które mają styczność z elementami drogi (kurz, pył, woda, kamień). Szybko Ci farba zejdzie i zrobią się rude.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaweL
Młodszy majster
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki
|
Wysłany: Pią 16:20, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Sie zniszczy, to sie pomyśli, moze nad chromowanymi Podobno ten klar jest bardzo wytrzymały ale tak czy inaczej to tylko eksperyment.
Z drugiej strony, widzialem wiele alufelg samochodowych regenerowanych w ten sposob.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PaweL dnia Pią 16:22, 26 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pią 23:08, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mogę załatwić Ci nierdzewne, komplet wychodzi podobnie jak na jedno koło na alledrogo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|