Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Perak 250 '51

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 23:34, 14 Sty 2018    Temat postu: Perak 250 '51

Witam.
Od jakiś 15 lat jestem w posiadaniu Jawy rocznik '51. Nabyłem ją z silnikiem w kartonie w drodze wymiany za jeżdzącą Jawę 356. Po zamontowaniu sprawnego silnika od 354 cieszyłem się jazdą przez 2 sezony. Następnie na długie lata wylądowała na strychu.



Jakiś czas temu rozplecione zostały koła oraz zdarta farba z lampy i baku


Tutaj kartery wyczyszczone chemicznie, głowica wypiaskowana.


Wał wymaga wymiany - krzywy i podtarty korbowód, tarcze wału wymłotkowane.

Gdyby ktoś posiadał wał tego typu nadający się do regeneracji chętnie odkupie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sławek dnia Pon 18:19, 15 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 6:14, 15 Sty 2018    Temat postu:

Jak masz sie męczyć i o nią potykać to zabiorę ze strychu albo zamienimy na 356 bo pewnie mocno za nią tesknisz :p

Wal daj do regeneracji, nowy korbowod i będzie dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 20:47, 21 Sty 2018    Temat postu:

W tym tygodniu na tapecie była oryginalna obudowa stacyjki.



Obudowa po kilku godzinach spędzonych na wykonaniu formy, wypełnieniu ubytków masą oraz opiłowaniu wypływek.




Teraz pozostało tylko skompletować i zmontować wszystko w całość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Śro 21:25, 24 Sty 2018    Temat postu:

Zyczę wytrwałości. Będziesz miał co robić.
Ja swojego peraka chyba z 8 zim już robię ,ale mam nadzieje ,że w tym roku skończę. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 6:19, 25 Sty 2018    Temat postu:

Dzięki.
Wał w Poznaniu, cylinder po szlifie, łożyska w drodze.
Prośba z mojej strony do osób posiadających nominalny tłok starego typu do jawy 250 o podanie jego masy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 9:10, 24 Lut 2018    Temat postu:

Zdobyłem oryginalny tłok z sworzniem z jawy 353, nie jest on z peraka ale daje jakieś dane odnośnie masy.

Tłok ma średnicę 65mm i masę 235g + sworzeń 42g


W cylindrze który posiadam wyszedł 8 szlif - 67mm.
Cylinder został spasowany z tłokiem produkcji czeskiej.
Masa dedykowanego zestawu to 255g tłok + 43g sworzeń.
Tłok poddany został korekcie masy (toczenie, wycinanie, wybieranie oraz polerowanie wnętrza).

Róźnica w masie jest założona i uwzględnia pierścienie oraz zabezpieczenia sworznia.
Silnik powinien wkręcać się na obroty jak nominał. Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 16:29, 04 Mar 2018    Temat postu:

Pomimo mrozów trwają prace nad przywracaniem karterom pełnej sprawności.
Wcześniej przeprowadzane naprawy bardzo odcisneły na nich swoje piętno.
Obecnie kartery są już po spawaniu i szlifowaniu płaszczyzn podziału. Pozostało jeszcze naprawić kilka zerwanych gwintów i można składać silnik.
W naprawianym silniku gniazdo pod montaż uszczelniacza w prawym karterze ma średnicę większą o 4mm od gniazda łożyska wału. Dodatkowo brak jakiegokolwiek podtoczenia pod pierścień zabezpieczający łożysko, widoczne są tylko fabryczne podłużne ślady punktowania po obwodzie zabezpieczające uszczelniacz (zapewnie labirynt) przed wysunięciem.

Czy posiadacze peraków spotkali się z takim rozwiązaniem w swoich silnikach?
Uszczelniacz 25x66x...nie występuje w sprzedaży.
Planuję zastosować w tym miejscu pierścień redukcyjny montowany na gorąco.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 20:03, 05 Mar 2018    Temat postu:

Z tej strony nie ma labiryntu, tylko kolejno: łożysko, pierścień segera, siemering.
Wprasuj tulejkę z podtoczeniem na pierścień i na koniec tigiem złap aby tulejka nie wysunęła się.
Tak kiedys punktowano przed wysunięciem .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Wto 22:15, 06 Mar 2018    Temat postu:

Tuleja zlecona.
Jaką ilość zębów powina posiadać zębatka zdawcza w przypadku tylnej posiadającej 44 zęby (małe bębny).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacek635
Pan Henio



Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 7:51, 25 Maj 2022    Temat postu:

15z

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin