|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Sob 7:01, 03 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Zmierz szerokość błotnika, mam od 175 i od 250, porównam. Z obu stron obciera, może coś źle złożyłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 8:36, 03 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Szerokość wewnętrzna błotnika w miejscu gdzie dotyka opona to 9-9,5 cm , zauważyłem że jest przegięty w jednym miejscu , spróbuję coś podprostować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:43, 08 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie co radzicie , rozpoławiać silnik?
Zdjąłem głowicę i cylinder aby sprawdzić stan silnika, na pewno będę robił szlif i wsadzę nowy tłok ale zastanawiam się czy jest sens rozpoławiać go.
Luzu na wale żadnego nie ma , biegi na sucho wchodzą dobrze i wszystko obraca się płynnie jedyne co mnie martwi to w jakim stanie są uszczelniacze ( głównie labirynt bo resztę chyba da się wymienić bez rozpoławiania).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Pią 6:43, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Błotnik musisz podprostować, co do silnika to ja bym rozbierał. Wymień łożyska, uszczelniacze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:40, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Błotnik raczej nie był od 250ki , po prostowaniu przestał obcierać o oponę i szklanki ale mocowania nie pasowały.
Ponieważ błotnik był w całkiem dobrym stanie postanowiłem przespawać mocowania i wyszło całkiem dobrze.
Poniżej kilka fotosów z prac:
Nowe zakupy od poleconego marwes1600 :
Pierwsza przymiarka zakupów
Ostatni tydzień spędziłem przy zbiorniku, regeneracja w środku Fertanem i Tapoxem oraz malowanie.
Wisielec w podkładzie
Kolor
Oklejanie pod szparunki
Etap na ta chwilę
Tak wyszedł zbiornik, osobiście chciałem zostawić go całego w chromie ale że na środku było trochę wżerów to lakieru dałem tylko tyle aby pokryć te niedoskonałości. Chromu zostało najwięcej jak się dało.
W przyszłym miesiącu pewnie będę brał się za silnik.
Tak z ciekawości , wszyscy jeździcie na oryginalnym rolgazie?
Czytałem tu na forum że ten Jawowski lubi się zacinać , nie posiadam oryginału i zastanawiam się czy w ogóle go kupować skoro się zacina.
Mam za to rolgaz chyba od WSK-i i może ten bym założył , wiadomo linka nie będzie wtedy szła w kierownicy.
Pytanie mam jeszcze co do licznika , licznik posiadam z mocowaniem na 2 małe żarówki , podejrzewam że jedna jest od ładowania a druga od podświetlenia tarczy.
Jak te kontrolki maja działać , dają tyle światła że widać je przez tą szczelinę wyciętą w obudowie licznika?
Druga sprawa to że na schematach elektrycznych z amperomierzem nie ma tych kontrolek, jedynie na tych ze stacyjka w lampie.
Czy to znaczy że mam licznik od motocykla ze stacyjką w lampie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:07, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 20:48, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Szparunki to trochę za grube zrobiłeś
Mam oryginalny rolgaz od jawy i problemu z nim nie mam. Jeżeli masz amperomierz to on wskazuje czy masz ładowanie czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:58, 17 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli ten mój licznik to chyba nie jest od tego motocykla bo w tym mocowaniu co się dokręca od spodu są miejsca na dwie żarówki.
Co do szparunków takie chciałem zrobić , jak pisałem na początku nie idę idealnie w oryginał a tak aby motocykl mi się podobał.
Moto miało być robiony na trackera ale na razie nic nie przerabiałem i bardzo mi się podoba ta bryła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 7:51, 18 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Ja nie widziałem licznika bez tych szklanych okienek. Mi się nie podobają takie grube szparunki i nie ma to związku z tym czy ma być jak w oryginale czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:34, 08 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Niewiele ale coś tam się dzieje:
Gix i Jawers
Doszły blachy boczne , klamki i linki oraz łącznik między puszką filtra a gażnikiem .
Nowa ramka licznika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:10, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lech51
Fachowiec
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 7:26, 09 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Pięknie, piątka z plusem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:23, 19 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Kolejna porcja fotek
Lampa tylna
Czerwona folia do oklejenia lamp.
Niestety aby uzyskać ładną czerwoną barwę musiałem nakleić aż 5 warstw bo przy mniejszej ilości wychodziła różowa.
Silnik
Nowe łożyska
Głowica liźnięta na tokarce:
Wał po regeneracji + nowy tłoczek
Uzupełnianie braków
Pasowanie skrzyni biegów - czujnik luzu działa
Nowe tulejki po obu stronach
Nowe wodziki
Podkładki do zdystansowania skrzyni
Skrzynia złożona
Czas na elektrykę , postanowiłem zastosować kostki w instalacji przy amperomierzu.
Dzięki kostkom odpięcie ampera trwa 2 sekundy bo nie trzeba każdego kabla odpinać osobno, nawet nie trzeba odkręcać amperomierza od baku.
Wycięte poprzeczki w tłoku i cylindrze
Na tą chwilę połówki mam złożone, założony cylinder i głowica.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:25, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:56, 04 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Kolejne fotki z prac:
Nowy półksiężyc i wałek kopniaka.
Stary półksiężyc był pęknięty i miał wyłamane 2 zęby , wałek za to był w super stanie ale ktoś go pospawał razem z kopką więc przy rozbiórce musiałem go przeciąć i obecnie nie nadaje się do niczego.
Nowy łańcuszek sprzęgłowy, podkładki , nakrętki:
Niemiec pod kocem trzymał:
Założona stara prądnica , finalnie w planie jest CDI
Na dniach wkładam silnik w ramę a następnie biorę się za siedzenie.
Planuję też próbę odpalenia silnika , pierwszy raz po remoncie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:30, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:31, 11 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Silnik już w ramie
Przyjechały kolejne graty
Wkład reflektora musiałem odesłać bo nie pasował
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:33, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:15, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Prace idą do przodu:
CDI już spasowane i uruchomione
Stare tłumiki założone do uruchomienia, na dniach będę kupował nowe
Siedzenie dostało nową piankę i obicie, zdecydowałem się na zastosowanie nitów bo moim zdaniem dodają klimatu.
Niestety pokrowiec do gąbki średnio pasuje pomimo że kupiony u tego samego sprzedawcy, na fotce wygląda to słabo ale ogólnie patrząc na motocykl na żywca jakoś to straszliwie nie razi w oczy.
Jak znajdę jakiś fajny zestaw to zmienię jeszcze raz, te zmarszczenia powstały dopiero jak zamontowałem pasek/uchwyt dla pasażera, jak go zdejmę to jest trochę lepiej.
Obecnie moto wygląda tak:
Zostało mi zmienić tłumiki i ogarnąć łożyska w kołach z uszczelniaczami + nowe pokrywy kół oraz pomalować i zamontować osłonę łańcucha.
Czas poskładania motocykla z fotki poniżej do stanu obecnego to 4 miesiące
Jak pogoda pozwoli to myślę że do końca marca moto będzie już doprowadzone do takiego stanu jaki będzie mnie zadowalał, później rejestracja i będzie można latać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:38, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid2b
Kierownik zmiany
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Racławice Śląskie
|
Wysłany: Wto 18:31, 03 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Kolego, czasami nie pomalowałeś tej jawy samą bazą? Bo jakiś matowy ten lakier.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Wto 18:32, 03 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|