Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Puzzle do złożenia - Jawa 250 353 58r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Sob 7:01, 03 Wrz 2016    Temat postu:

Zmierz szerokość błotnika, mam od 175 i od 250, porównam. Z obu stron obciera, może coś źle złożyłeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 8:36, 03 Wrz 2016    Temat postu:

Szerokość wewnętrzna błotnika w miejscu gdzie dotyka opona to 9-9,5 cm , zauważyłem że jest przegięty w jednym miejscu , spróbuję coś podprostować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:43, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Panowie co radzicie , rozpoławiać silnik?
Zdjąłem głowicę i cylinder aby sprawdzić stan silnika, na pewno będę robił szlif i wsadzę nowy tłok ale zastanawiam się czy jest sens rozpoławiać go.
Luzu na wale żadnego nie ma , biegi na sucho wchodzą dobrze i wszystko obraca się płynnie jedyne co mnie martwi to w jakim stanie są uszczelniacze ( głównie labirynt bo resztę chyba da się wymienić bez rozpoławiania).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Pią 6:43, 09 Wrz 2016    Temat postu:

Błotnik musisz podprostować, co do silnika to ja bym rozbierał. Wymień łożyska, uszczelniacze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:40, 17 Wrz 2016    Temat postu:

Błotnik raczej nie był od 250ki , po prostowaniu przestał obcierać o oponę i szklanki ale mocowania nie pasowały.
Ponieważ błotnik był w całkiem dobrym stanie postanowiłem przespawać mocowania i wyszło całkiem dobrze.

Poniżej kilka fotosów z prac:


Nowe zakupy od poleconego marwes1600 :



Pierwsza przymiarka zakupów




Ostatni tydzień spędziłem przy zbiorniku, regeneracja w środku Fertanem i Tapoxem oraz malowanie.

Wisielec w podkładzie



Kolor




Oklejanie pod szparunki




Etap na ta chwilę




Tak wyszedł zbiornik, osobiście chciałem zostawić go całego w chromie ale że na środku było trochę wżerów to lakieru dałem tylko tyle aby pokryć te niedoskonałości. Chromu zostało najwięcej jak się dało.






W przyszłym miesiącu pewnie będę brał się za silnik.

Tak z ciekawości , wszyscy jeździcie na oryginalnym rolgazie?
Czytałem tu na forum że ten Jawowski lubi się zacinać , nie posiadam oryginału i zastanawiam się czy w ogóle go kupować skoro się zacina.
Mam za to rolgaz chyba od WSK-i i może ten bym założył , wiadomo linka nie będzie wtedy szła w kierownicy.


Pytanie mam jeszcze co do licznika , licznik posiadam z mocowaniem na 2 małe żarówki , podejrzewam że jedna jest od ładowania a druga od podświetlenia tarczy.
Jak te kontrolki maja działać , dają tyle światła że widać je przez tą szczelinę wyciętą w obudowie licznika?

Druga sprawa to że na schematach elektrycznych z amperomierzem nie ma tych kontrolek, jedynie na tych ze stacyjka w lampie.
Czy to znaczy że mam licznik od motocykla ze stacyjką w lampie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:07, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 20:48, 17 Wrz 2016    Temat postu:

Szparunki to trochę za grube zrobiłeśSad

Mam oryginalny rolgaz od jawy i problemu z nim nie mam. Jeżeli masz amperomierz to on wskazuje czy masz ładowanie czy nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:58, 17 Wrz 2016    Temat postu:

Czyli ten mój licznik to chyba nie jest od tego motocykla bo w tym mocowaniu co się dokręca od spodu są miejsca na dwie żarówki.

Co do szparunków takie chciałem zrobić , jak pisałem na początku nie idę idealnie w oryginał a tak aby motocykl mi się podobał.
Moto miało być robiony na trackera ale na razie nic nie przerabiałem i bardzo mi się podoba ta bryła Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1595
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 7:51, 18 Wrz 2016    Temat postu:

Ja nie widziałem licznika bez tych szklanych okienek. Mi się nie podobają takie grube szparunki i nie ma to związku z tym czy ma być jak w oryginale czy nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:34, 08 Paź 2016    Temat postu:

Niewiele ale coś tam się dzieje:
Gix i Jawers



Doszły blachy boczne , klamki i linki oraz łącznik między puszką filtra a gażnikiem .



Nowa ramka licznika


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:10, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:26, 09 Paź 2016    Temat postu:

Pięknie, piątka z plusem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:23, 19 Lis 2016    Temat postu:

Kolejna porcja fotek

Lampa tylna




Czerwona folia do oklejenia lamp.




Niestety aby uzyskać ładną czerwoną barwę musiałem nakleić aż 5 warstw bo przy mniejszej ilości wychodziła różowa.


Silnik




Nowe łożyska



Głowica liźnięta na tokarce:

Wał po regeneracji + nowy tłoczek



Uzupełnianie braków


Pasowanie skrzyni biegów - czujnik luzu działa Smile




Nowe tulejki po obu stronach


Nowe wodziki


Podkładki do zdystansowania skrzyni


Skrzynia złożona


Czas na elektrykę , postanowiłem zastosować kostki w instalacji przy amperomierzu.
Dzięki kostkom odpięcie ampera trwa 2 sekundy bo nie trzeba każdego kabla odpinać osobno, nawet nie trzeba odkręcać amperomierza od baku.



Wycięte poprzeczki w tłoku i cylindrze



Na tą chwilę połówki mam złożone, założony cylinder i głowica.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:25, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:56, 04 Gru 2016    Temat postu:

Kolejne fotki z prac:

Nowy półksiężyc i wałek kopniaka.
Stary półksiężyc był pęknięty i miał wyłamane 2 zęby , wałek za to był w super stanie ale ktoś go pospawał razem z kopką więc przy rozbiórce musiałem go przeciąć i obecnie nie nadaje się do niczego.



Nowy łańcuszek sprzęgłowy, podkładki , nakrętki:



Niemiec pod kocem trzymał:


Założona stara prądnica , finalnie w planie jest CDI


Na dniach wkładam silnik w ramę a następnie biorę się za siedzenie.
Planuję też próbę odpalenia silnika , pierwszy raz po remoncie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:30, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:31, 11 Gru 2016    Temat postu:

Silnik już w ramie Smile



Przyjechały kolejne graty




Wkład reflektora musiałem odesłać bo nie pasował Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:33, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KML
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:15, 03 Sty 2017    Temat postu:

Prace idą do przodu:
CDI już spasowane i uruchomione



Stare tłumiki założone do uruchomienia, na dniach będę kupował nowe


Siedzenie dostało nową piankę i obicie, zdecydowałem się na zastosowanie nitów bo moim zdaniem dodają klimatu.
Niestety pokrowiec do gąbki średnio pasuje pomimo że kupiony u tego samego sprzedawcy, na fotce wygląda to słabo ale ogólnie patrząc na motocykl na żywca jakoś to straszliwie nie razi w oczy.
Jak znajdę jakiś fajny zestaw to zmienię jeszcze raz, te zmarszczenia powstały dopiero jak zamontowałem pasek/uchwyt dla pasażera, jak go zdejmę to jest trochę lepiej.




Obecnie moto wygląda tak:


Zostało mi zmienić tłumiki i ogarnąć łożyska w kołach z uszczelniaczami + nowe pokrywy kół oraz pomalować i zamontować osłonę łańcucha.

Czas poskładania motocykla z fotki poniżej do stanu obecnego to 4 miesiące Smile



Jak pogoda pozwoli to myślę że do końca marca moto będzie już doprowadzone do takiego stanu jaki będzie mnie zadowalał, później rejestracja i będzie można latać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 13:38, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Wto 18:31, 03 Sty 2017    Temat postu:

Kolego, czasami nie pomalowałeś tej jawy samą bazą? Bo jakiś matowy ten lakier. Question

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawid2b dnia Wto 18:32, 03 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin