![Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna](default) |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tom_KRK
Kierownik zmiany
![Kierownik zmiany Kierownik zmiany](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1970_2ff_zps42506270.jpg)
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:10, 25 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za zdjęcia i wyczerpującą recenzje, co do tej fali w podstawie, odradzam szlifowanie, zniszczysz sobie chrom. Może da się z tym żyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:59, 25 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Na razie aż tak mi nie przeszkadza , gdyby kierownica była w Jawie prosta to było by ok, a że jest lekko wygięta w stronę kierowcy to dlatego ta fala nie spełnia swojego zadania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:28, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
W zeszły weekend była ładna pogoda i znowu zabrałem Jawę na mały przelot, w słoneczku wygląda to bardzo ładnie.
Jak się rozgrzała to ciut obroty za wysokie były.
https://www.youtube.com/watch?v=iRMwowlcdRA
Kilka ostatnich dni spędziłem na rejestracji , udało mi się odebrać wpis do rejestru zabytków od konserwatora.
W piątek byłem w urzędzie komunikacji gdzie przez chwilę straciłem wiarę w to że rejestracja się powiedzie.
Urzędnicy rejestrują zabytki tak rzadko że sami nie wiedzą co im wolno, a czego nie.
Osoba która mnie obsługiwała nigdy tego nie robiła, wmawiała mi jakieś bzdury i co chwila latała pytać się kolegów na stanowiskach obok oraz na zaplecze.
Finalnie udało się , dostałem czerwoną blachę w celu wykonania przeglądu na stacji diagnostycznej.
Przegląd zrobiłem tego samego dnia , poszło szybko , tylko wypisywania sporo, ogólnie na przeglądzie otrzymujemy dwa dokumenty.
Protokół oceny stanu technicznego oraz Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym.
Opłaciłem sobie też OC , dowiadywałem się już wcześniej ile będzie kosztować i w PZU powiedzieli 160zł , opłacałem w innym oddziale niż wyliczałem pierwszy raz i pan udzielił mi zniżki klubowej dzięki czemu zapłaciłem tylko 61zł.
Dzisiaj dorobiłem sobie z blaszki aluminiowej mocowanie do tablicy.
Oraz zrobiłem porządek w skrzynce akumulatora , wcześniej profilaktycznie zrobiłem za długie kable i zrobiła mi się tam plątanina która zajmowała miejsce.
Kable skróciłem o jakieś 10 cm , bezpiecznik ze współczesnym gniazdem przeniosłem na prawą stronę i akumulator dałem na maxa w prawo.
Mocowanie akku to też rzeźba mojej roboty
Dzięki temu w skrzynce po lewej stronie zrobiło mi się trochę miejsca, zamierzam tam dopasować podręczną buteleczkę na olej do mieszanki.
Spokojnie zmieści się tam butelka 350-400 ml , może nawet większa, gdybym skasował stary uchwyt na bezpiecznik.
Muszę odwiedzić jakiś sklep kosmetyczny lub chemiczny i dobrać taką o podstawie 5x5 cm, narysuję sobie na niej podziałkę i będę miał awaryjnie przy sobie na te 10-15l mieszanki.
Zakupiłem właściwą blokadę kierownicy bo poprzednia którą kupiłem okazało się że nie jest od 353.
Poniżej porównanie obu, właściwa jest ta z większą końcówką.
Jutro rano jadę do urzędu po żółtą blachę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:11, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 17:41, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ja mam tą po prawej i kierownica blokuje się bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:53, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No to musisz mieć otwór w idealnym stanie, u mnie otwór jest mocno wyklepany , na tej po prawej też blokowało ale jak bym pociągnął mocniej, to na bank bym to zerwał.
Na tej większej jest dużo lepiej choć i tak jest delikatny luz i kierownica się trochę porusza.
Tak naprawdę to chyba taka trochę atrapa, odnoszę wrażenie że ze zerwaniem tego nie było by większych problemów , ale zawsze to jakieś zabezpieczenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba
Wyjadacz
![Wyjadacz Wyjadacz](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1935_350ohcff_zps65101395.jpg)
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1597
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 17:58, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję że nikt nie będzie sprawdzał jak skuteczne jest to zabezpieczenie. Z drugiej strony chociaż utrudni złodziejowi życie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:38, 13 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj w wydziale komunikacji poszło już łatwo , żółta blacha już na pokładzie.
Teraz czekam na ciut cieplejsze dni i można na legalu docierać silnik.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:12, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZETON
Moderator
![Moderator Moderator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1952ff_zpsecf4d187.jpg)
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: białystok
|
Wysłany: Pon 20:50, 13 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Orientowałeś się może czy indywidualne blachy na zabytek można?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:14, 13 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Nie pytałem , ale raczej można przecież różnica jest tylko w kolorze farby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator
![Moderator Moderator](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1952ff_zpsecf4d187.jpg)
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 7:12, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Nie widziałem takiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:01, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie na mojej przed literką "A" są jeszcze 2 cyfry
Zamalowałem je przed wstawieniem foty, tablica jest całkiem normalna .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:02, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zrobiłem sobie narzędziówkę do jawy , skompletowałem podstawowe klucze.
W jednej torebeczce są elektryczne rzeczy jak bezpieczniki konektory i żarówki na zmianę.
W drugiej torebce kilka zapasowych śrubek i nakrętek.
Na ten cały zestaw uszyłem sobie pokrowiec pod wymiar, idealnie pasujący do prawego schowka, po spakowaniu wygląda to tak.
W lewym schowku zmieściła mi się zapasowa żarówka na przód oraz buteleczka 330ml w której będę miał olej do mieszanki.
Mam nadzieję że nie będę musiał tego używać ale czasami może się przydać gdzieś na trasie , nawet aby komuś pomóc w potrzebie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:16, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:02, 01 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj nawinięte prawie 200Km , Jawa sprawowała się dzielnie ale lusterko o którym była mowa wcześniej to totalne GÓWNO!!!
Podczas jazdy przez wyboistą drogę na jakiejś wsi lusterko się rozleciało od wibracji, wypadło szkło wraz z tą czarną uszczelką i nie było czego zbierać.
Tu kilka fotek z traski.
Prowadził mnie Garmin
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:19, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KML
Kierownik warsztatu
![Kierownik warsztatu Kierownik warsztatu](http://i1220.photobucket.com/albums/dd454/gasior002/1946perakff_zpsdbc9a4fd.jpg)
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:13, 09 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Na ostatnim Bajzlu Warszawskim kupiłem trochę gratów:
Głównie oleje do mieszanki ale udało mi się dostać też centralkę w fajnym stanie, w mojej ułamany był ten ząbek na który naciska się butem przy stawianiu.
Kupiłem też trochę żarówek bo na stacjach nie mogłem takich dostać, żarówki są do przedniego reflektora 25 Watowe, startor z CDI które posiadam daje za mało prądu i przy żarówce 45W którą miałem poprzednio nie dawał rady ładować akumulatora, bo żarówka rąbała wszystko, teraz jest OK.
Podczas ostatniej 200Km przejażdżki po raz drugi rozleciał mi sie prędkościomierz.
Ponownie urwała mi się wskazówka i tym razem dodatkowo sprężynka od powrotu wskazówki zwinęła się w kokon.
Trzeciej szansy temu licznikowi nie chciałem dawać więc na bajzlu zakupiłem również nowy licznik w o niebo lepszym stanie niż ten co miałem.
Licznik został szybko podmieniony i sprawdzony , działa idealnie.
W motocyklu na przodzie wylądował nowy Mitas H-05 3,25x16
Stara opona kostkowa miała jakieś bicie , i na dodatek była z jednej strony cięższa przez co jak zakręciło sie kołem to zatrzymywało się ono zawsze w tym samym miejscu.
Po zmianie opony zatrzymuje się za każdym razem inaczej.
Do nowego Mitasa wsadziłem też nową dętkę Kabat.
Od dłuższego czasu szukałem jakiejś torby ażowej do motocykla, coś na tylne siedzenie.
Torba nie za duża w przedziale 10-15 L aby zabrać podstawowe rzeczy na jakiś zlot lub wyjazd , coś w kształcie wałka.
Materiał jaki chciałem to skaj lub skóra , kolor koniecznie brąz no i szycie w stylu retro aby pasowała wizualnie do motocykla.
Przeszukałem neta i kilka sklepów motocyklowych , niestety nic takiego co by mi odpowiadało nie znalazłem.
Wpadłem na pomysł że może by zrobić taką torbę samemu
Działanie maszyny do szycia znam bo moja Mama posiada Łucznika i jak byłem mały to często się przyglądałem jak szyła jakieś firanki, zasłonki lub inną pościel.
Długo się nie zastanawiałem , pojechałem pożyczyć maszynę oraz zakupiłem w sklepie tapicerskim brązową skórę ekologiczną oraz inne potrzebne rzeczy.
W garażu zrobiłem sobie stanowisko szwalnicze i zacząłem od przerysowania tego co mam w głowie na papier oraz zwymiarowania wszystkiego.
Później zaczęło się wykrawanie wszystkiego i mozolna praca szycia , najtrudniejsze było ogarnięcie co z czym zszywać w jakiej kolejności.
Zrobienie tego nie w takiej kolejności jak powinno być uniemożliwia doszycie kolejnych elementów.
Całość trwała 3 dni po kilka godzin , myślę że w sumie zajęło mi to ok 6-8h.
Zaznaczam że nie jestem krawcem i jest to moja pierwsza torba w życiu , znam jedynie tylko działanie maszyny do szycia.
Efekt końcowy przedstawiam poniżej , osobiście jestem zadowolony z pracy bo właśnie o coś takiego mi chodziło i wiem że nikt drugiej takiej nie ma.
Torba wewnątrz jest wyszyta jasnym welurem , posiada klapkę zamykaną na wodoodporny suwak oraz klapę wierzchnią zapinaną na 2 klamry.
Teraz będę myślał nad wykonaniem mocowań przy motocyklu do których torba będzie przypinana.
Wziąłem się też za wykonanie ażnika ale że teraz szykuję mi się pracowity tydzień to pewnie nie dam rady ruszyć z tym dalej.
Na obecną chwilę ażnik wygląda tak:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KML dnia Sob 14:28, 12 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|